Hjelp til kjøp av første sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av 45316 »

Bjerknez skrev:Uten at jeg vet det, så ville jeg forhørt meg angåpende når storservicen skal være med tanke på ventiljustering etc. Dette er en ganske kostbar service og hvis denne skal taes snart så snakker vi rundt 5-10.000,- Da bør det være litt prutningsmonn...
Uten at jeg er helt sikker mener jeg den er på 48000 altså om ca 300 mil.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

48 000 km servicen har de tatt, så blir en stund til neste storservice.

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av detvarvondtdet »

Cutless skrev:Jeg kan ikke si noe om sykkelen eller prisen, men jeg har en kommentar på spørsmål om ABS. Så vidt jeg vet så selges det nesten ikke nye sykler i Norge uten ABS. Så det kan være vanskelig å få solgt sykkelen når den tid kommer - kun kalkulert gjetting fra meg så klart. ABS lønner seg vel også når det kommer til forsikring, men hvis dette er sykkelen du vil ha så bør ikke det stå i veien. Til slutt må du jo vurdere om du selv synes ABS er kjekt og ha, nødvendig eller uvurderlig?


Fikk ingen spørsmål om abs når jeg bestilte til sykkelen min..hmm :-k Ellers enig med deg. Fravær av abs burde ikke være avgjørende. Personlig bryr jeg meg katta om abs.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av LordShaft »

Er enig i at ABS ikke bør være det som avgjør om en kjøper eller ikke kjøper brukt sykkel.

De fleste her inne har vel kjørt ganske mange mil og ikke minst år på sykler uten ABS. Selv har jeg kjørt det meste av min karriere på sykler uten ABS. Det har gått helt fint, du legger deg til en kjørestil og bremse teknikk som du kanskje ikke legger deg til ved ABS.

Det er noe helt eget med ducati som du ikke får i noe annet sykkel merke. Only a ducati person knows. Rent prismessig kan jeg dessverre ikke uttale meg, finnes der andre på nettet som du kan sammenligne med?

Note 4

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22953
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Kjørte mitt første år på en cruiser uten ABS og har nå byttet til en sykkel med ABS. Så langt har jeg ikke blitt reddet av denne, men den dagen kommer vel...
De som sverger til ABS er vel kanskje dem som faktisk har opplevd den i aksjon vil jeg tro. Jeg tviler ikke på at ABS er tingen når det først gjelder, men så langt har jeg til gode og fått testet den :P :p

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Nå var det ikke ABS-bremsene som avgjorde valg av sykkel (selv om jeg ser det som en fordel). Det var heller det at jeg ikke har et forhold til verken Ducati eller Honda, og som det blir nevnt kan det være lettere å få solgt Hondaen, hvis/når den tid kommer.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av sankyo »

Grattis med kjøpet. Da håper jeg at du kommer til å ha det moro før salget. :mrgreen:
Live long and prosper :janikk

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Hehe takk for det :-)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av KawaJens »

Det skjedde fort. Gratulerer med sykkel :thumleft

Svar