Hjelp til kjøp av første sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Har forresten tenkt å bestille mc klær hos Xlmoto, og lurer på om dette ser brukbart ut? Gjør det f eks noe at skoene er lave, hvis jeg skulle gå på trynet? :

Sko
http://www.xlmoto.no/mc-sko-course-urban-waterproof" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjøredress
http://www.xlmoto.no/course-klaer-two-seasons" onclick="window.open(this.href);return false;

Hansker
http://www.xlmoto.no/hanske-alpinestars ... air-carbon" onclick="window.open(this.href);return false;

Hjelm
http://www.xlmoto.no/hjelm-airoh-speed-fire-grifo" onclick="window.open(this.href);return false;

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Fant nettopp denne og vurderer å hente idag :

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?page=10 ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser den grei ut til denne prisen i erfarne øyne?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av freddy123 »

Ser ut som en grei sykkel som ikke er altfor dyr, greit og ikke kjøpe den dyreste førstegangsykkelen, det er ikke sikkert du trives på disse cruiserne like godt etter 1 år da foreksempel.

Sykkelen ser hel og fin ut , men vanskelig å gi en standsrapport ut ifra bilder, men en sykkel til 35 lapper så må man forvente noe eventuell service og påkost.

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

freddy123 skrev:Ser ut som en grei sykkel som ikke er altfor dyr, greit og ikke kjøpe den dyreste førstegangsykkelen, det er ikke sikkert du trives på disse cruiserne like godt etter 1 år da foreksempel.

Sykkelen ser hel og fin ut , men vanskelig å gi en standsrapport ut ifra bilder, men en sykkel til 35 lapper så må man forvente noe eventuell service og påkost.
Takk for svar.
Får nå låne sykkelen et døgn før jeg eventuelt kjøper så skal få tatt den med på verksted imorra. Kan allerede nå si at det er en ødelagt pakning foran og det kommer olje på den ene gaffelen, men dette skulle ikke være så dyrt å ordne ifølge selger.

Ellers synes jeg den var veldig deilig å kjøre så langt!

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Sykkelen trengte visst reparasjoner for 16-17 000, så står over den selv om selger ville trekke dette fra prisen. Redd for at flere mangler kan dukke opp ved større kontroll..

Fikk forsovet prøvekjørt Yamaha Bolt idag og den var utrolig morsom å kjøre. Godt mulig det blir forbrukslån til våren :)

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Hei igjen!

Håper noen kan gi meg et raskt svar her.

Har sett på denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=51681644" onclick="window.open(this.href);return false;

Har snakket med eier som kan få fraktet den til Trondheim, og prisen vil da bli 55 000 kroner inkludert frakt.

Er dette et godt kjøp? Er ifølge eier ikke noe galt med sykkelen.

-Andreas

Brukeravatar
EBF
Innlegg: 27
Registrert: 31 mai 2014, 08:55
Motorsykkelen din: Venter på Ducati Scrambler..
Sted: Oslo

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av EBF »

Uten at eg kan uttale meg om det er et godt kjøp eller ikkje, eg blir skeptisk når eg ser sykkelen har hatt 3 eiere og bare er gått 4325 km.
Er det ingen av eierne som har likt å kjøre sykkelen noe særlig?
Kan selvfølgelig være en naturlig forklaring på det, men jeg ville i allefall prøvd å få til en liten prøvetur.

Lykke til! :-)

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Ja jeg stusset også på dette, og forklaringen var at den er importert fra Tyskland i sommer og eierne der ikke hadde brukt den noe særlig...

Ble uansett ikke noe av, fikk jeg nettopp beskjed om, for eieren tok ikke sjansen på at en tilstandsrapport her i Trondheim skulle vise noen mangler på sykkelen, og at turen hit da ville blitt forgjeves..

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Hei igjen,

Har nå fått tilbud på en Ducati ST3, 2005 modell som er kjørt 67 000 km. Sidevesker medfølger.
Den har full servicehistorikk, tidligere eier har behandlet den godt, og den selges nå av forhandler som har gått over hele sykkelen. Bytte av kjede/drev, hjullagre, gjennomført ventilkontroll og annet jeg ikke kommer på.

Har vært å sett på sykkelen, og i mine øyne er den strøken.

Forhandler ville ha 70 000 kr for den, men jeg foreslo 60 000 inkludert nye dekk, 6 mnd garanti og gratis vinterlagring/oljeskift neste år. Han kommer muligens til å ringe meg å tilby sykkelen for 65 k, inkludert garantien osv.

Er 60-70 k er grei pris, eller burde jeg finne noe helt annet når jeg først er oppi den prisklassen (kanskje vurdere noe med abs)?

Kan også nevne at jeg ikke har noe forhold til Ducati fra før, og jeg har ikke prøvekjørt sykkelen, kun prøvesittet.

Mvh
Andreas

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Cutless »

Jeg kan ikke si noe om sykkelen eller prisen, men jeg har en kommentar på spørsmål om ABS. Så vidt jeg vet så selges det nesten ikke nye sykler i Norge uten ABS. Så det kan være vanskelig å få solgt sykkelen når den tid kommer - kun kalkulert gjetting fra meg så klart. ABS lønner seg vel også når det kommer til forsikring, men hvis dette er sykkelen du vil ha så bør ikke det stå i veien. Til slutt må du jo vurdere om du selv synes ABS er kjekt og ha, nødvendig eller uvurderlig?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av KawaJens »

Problemet eg ser med den Ducatien er at skal du selge den etter 2år og gjerne 15 000km så er det ikke sikkert så lett å få solgt den igjen.
Honda VFR800 selger som bere fy og er en ettertraktet sykkel og kommer med ABS fra 2003-04. Slite strek og ikke no tull med og er lett å selge når den tid kommer.

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Takk for innspill!

Når det kommer til ABS så ser jeg det som kjekt å ha (hvis jeg en gang skulle ha bruk for det i en nødsitusjon), ikke uvurderlig. Men godt poeng med salg av sykkel senere.

KawaJens: jeg skal sjekke ut Hondaen.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Cutless »

Jeg tillater meg å sitere Alien vs. Predator (2004) "Same principle as a condom. I'd rather have one and not need it, then need it and not have one." ;-)

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Andremal »

Takk for tipset KawaJens! Er altfor utålmodig så endte opp med å kjøpe denne usett: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=48738143" onclick="window.open(this.href);return false;

Var vel et godt kjøp det? :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23113
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp til kjøp av første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Uten at jeg vet det, så ville jeg forhørt meg angåpende når storservicen skal være med tanke på ventiljustering etc. Dette er en ganske kostbar service og hvis denne skal taes snart så snakker vi rundt 5-10.000,- Da bør det være litt prutningsmonn...

Svar