Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23390
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Bjerknez »

Men det er vel også slik at servicer skal utføres ved et gitt intervall ELLER hvert år. På de 8-9 årene bør dermed oljen ha vert byttet (ved siden av filter) 8-9 ganger. Han bør vel derfor kunne klare og fiske opp kvitteringer for disse filterene samt oljen, siden han er fagmann og vet at et evt. senere salg vil gangne han hvis han har dette. Klarer han ikke å fremskaffe dette heller så ville jeg holdt meg langt unna.

Greit å ta servicene selv sån sett, men man må da vertfall klare og kunne dokumentere dette så godt som mulig ved å ta vare på kvitteringer i det minste. Vertfall slik jeg tenker...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av mortenolb »

Sikker på at det ikke var miles? :knegg

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av gorbys »

Min er 2007 med 14000 på tellern, ikke servicebok på min heller, om prisen er riktig, kjøp den, bytt alle væsker og slikt så veit du sjøl at alt er på stell.

650 og 1000 kan Ikkje samanlignas, bedre gafler og dempere. Spurte på SV portal om det var verdt bryet å bytte til gsxr oppsett fremme men fikk til svar at bortsett fra utseende var det lite å hente.....

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av MLeikarnes »

Pappa hadde SV1000S fra 2004 til 2011, den hadde ikke gått noe nesten når han kjøpte den, 2003 modell. Pappa bygde sidevognssykkel på den, og kjørte med sidevogn frem til 2010. Vi kjørte vinter som sommer, SV'n startet i minus 30 grader på Golsfjellet (hvor BMW'ene måtte ty til primus under bunnpanna...), vi var også i Luxemburg. Pappa hadde den ett år som solosykkel, men ble så skuffet over motorgangen på den (for lite svinghjul) For å kjøre i 50kmt med orginal dreving måtte man ligge på 2-3 gir... Den ble drevet om slik at den var mulig å kjøre, den hadde også powercommander og speedohealer, samt modifiserte orginale eksosrør.
Mener han fikk 60-70k for den når han solgte den, uten servicebok, men med alt av servicer fulgt opp her hjemme i garasjen. Han som kjøpte den var også opptatt av at sykkelen ikke hadde servicebok, men når man kan gjøre jobben selv så burde jo det være like godt... Den hadde vel gått nærmere 50.000km da.

Har også sett at noen mener en tur på 2000km er lang... Om man tar tog fra Hamburg og til Alpene, så kommer man seg unna med 2-3000 km på hele turen.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Busa Trond »

...men du som liker å ligge litt fremover. KawaJens linket en på innlegget mitt på side 22, selv om det er 98hk. Du finner sikkert en fulleffekt TL til en grei pris. SV er mer touring og veikere en TL. Det er nok 97 TL som hadde flest barnesykdommer, 98 mod kom med org styredemper og bedre på flere punkt. Mener det også var noe at 97 spytta over bensin for å kompensere mot kjølig luft her på berget.
Bare mine 2 kroner :knegg
Lykke til med valget :vs

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av Flanker »

Honda har litt shabby ladergulatorer på den tiden. Kjent problem på VFR rundt samme årgang, så overrasker meg ikke om det gjelder disse også. Men enkel sak å skifte selv. Ellers var vel VTR berømt for å være en ganske tørst sykkel, men ut over det har jeg aldri hørt et vondt ord om dem.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - SV1000S? hmm

Legg inn av gorbys »

Sv1000 vart vel tunet for å gi bedre kjørbarhet kontra tl1000r som hadde alt av effekt på toppen. Lykke til med kjøp :-) Honda har vel aldri hatt noko problem så du går vel Ikkje på noko smell der akkurat ;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl

Legg inn av LordShaft »

Min bror har en vtr 1000 som han har hatt noen år. Eneste av sitt slag her i landet med sin Orange farge. Fantastisk sykkel med helt rå lyd. Litt myk bakdemper, men ellers en fantastisk twin som har masse drag og kjøreegenskaper. Ikke noe å stusse på om du finner et bra eksemplar

Note 4

Brukeravatar
Bikes4life
Innlegg: 43
Registrert: 24 jul 2013, 09:30
Motorsykkelen din: Honda MSX 125 og 1290 Super Duke R S.E

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl

Legg inn av Bikes4life »

Kamkjedestrammere er en typisk gjengangerfeil på VTR.
Historikk:
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl

Legg inn av simpson »

Du har jo VTR Firestorm.
Men skal du ha VTR så må du jo SP1 helst SP2 :thumleft
Dette er helt andre sykler enn Firestorm. :jada:
SP1 har ikke avskrekkende pris heller.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl

Legg inn av gorbys »

Godt fungerende forgassere er like bra som innsprut. Men de må være i orden. Også må man huske på choke når man starter, og like viktig er det å slå av igjen. Må tømmes før vinterlagring og blir sykkelen stående lenge kan den være tungstartet siden bensin fordamper over tid...Så litt mer styr er det, men ikkje avskrekkende

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl

Legg inn av norse900 »

:thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl

Legg inn av LordShaft »

Elolz skrev:
LordShaft skrev:Min bror har en vtr 1000 som han har hatt noen år. Eneste av sitt slag her i landet med sin Orange farge. Fantastisk sykkel med helt rå lyd. Litt myk bakdemper, men ellers en fantastisk twin som har masse drag og kjøreegenskaper. Ikke noe å stusse på om du finner et bra eksemplar

Note 4
Artig! Men vet du hvordan det er med carbs vs injection? :-k Trodde carbs trengte en del vedlikehold og styr når det er kjølig?
Vet du hvilken årsmodell han har? Ser de fikk en god del oppgraderinger i 2001.

Er faktisk en oransje til salgs på facebook nå, 99mod med minstepris 40.000kr:
Bilde
Jeg husker ikke hvilken årsmodell han har i farten, men den har helkåpe originalt.... Som gjør den litt spesiell. Det er faktisk første gang jeg har sett en Orange til salgs på nett.... De er veldig sjelden slik jeg har skjønt det. Han har også to Leo vince Potter som gjør at lyden ikke kan beskrives med ord.
Rett og slett et smykke av en sykkel.

Note 4

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl

Legg inn av Busa Trond »

På den tiden jeg eide TL 1000S så prøvde jeg en VTR 1000F.
Det var nedtur den gangen, TL var mer aggressiv på alle måter. Tror du får et større smil om munnen på en TL, hvis du setter dem opp mot hverandre.
Hvordan kvaliteten på dem er i dag kjenner jeg ikke til. Men jeg tror kanskje drømmen din er dem Simpson nevner i innlegget sitt som SP utgave av VTR :thumleft
BIKE.no har flere tester av dem, også opp mot GSXR
Stein Rømmerud som var redaktør i Bike før, som nå kåserer litt i bladet nevner TL som en kul sykkel.
( han var løytnant der jeg var i militæret, og når han dro 1000S på hjulet var det bare å få opp bommen og i full hils :mk )

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl

Legg inn av simpson »

Busa Trond skrev:På den tiden jeg eide TL 1000S så prøvde jeg en VTR 1000F.
Det var nedtur den gangen, TL var mer aggressiv på alle måter. Tror du får et større smil om munnen på en TL, hvis du setter dem opp mot hverandre.
Hvordan kvaliteten på dem er i dag kjenner jeg ikke til. Men jeg tror kanskje drømmen din er dem Simpson nevner i innlegget sitt som SP utgave av VTR :thumleft
BIKE.no har flere tester av dem, også opp mot GSXR
Stein Rømmerud som var redaktør i Bike før, som nå kåserer litt i bladet nevner TL som en kul sykkel.
( han var løytnant der jeg var i militæret, og når han dro 1000S på hjulet var det bare å få opp bommen og i full hils :mk )
Blir jo feil å sammenligne de to syklene.
VTR 1000 F tilsvarer SV 1000.
VTR 1000 SP1 og senere SP2 kan sammenlignes med TL 1000.
Men forskjellen er at Honda vant flere VM titler i Superbike med VTR mens Suzuki trakk TL fra VM og satset kun på GSX-R på grunn av totalt manglende resultater. :thumleft

Svar