MC ulykker... MC feller?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Ragnhild

Re: MC ulykker... MC feller?

Legg inn av Ragnhild »

Intruder
d) og e)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC ulykker... MC feller?

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:Yes!
Gå for e) alternativet, helt klart!!
Dere er såkalte barn av regnbuen. :=D> :notworthy: :-#
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: MC ulykker... MC feller?

Legg inn av Ragnhild »

Ja, ikke sant Bilde

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: MC ulykker... MC feller?

Legg inn av rayongracer »

Som motorsyklist har en uante mengder med risiko i forhold til bilister, ikke bare er risikoen hoyere utfallene er mye verre og.

I Norge hadde jeg en ulykke med motorsykkel, det var en festlig fyr som kjorte bilen sin rett ut ved i ett full stopp kryss rett foran meg noe som endte men totalhavarert sykkel og jeg hadde en flytur og lang sklie. Heldigvis fikk jeg ingen skader, men sykkelen var i grus.

I Thailand hvor jeg bor er det mye mye mye farligere forhold enn Norge, og jeg har hatt 3 fall her.

1. fin sand i en sving fikk meg til og skli av veien, sykkelen noe skadet jeg var ok
2. en beruset bilist svingte rett i meg og presset meg av veien, gikk ned i en groft hvor myndighetene hadde satt en betongkloss, sykkelen totalhavarert jeg landet 40 meter lengre nede og traff en stein, hele skulderen ombygget i titan.
3. sand og grus over hele veibanen i blind sving, skled sykkelen reparerbar og kunne kjores, ingen skade for meg.

Jeg har mistet venner som har omkommet i ulykker, det har grunnet bilister samt elendig veikonstruksjon/vedlikehold.

Mange av mine venner og ikke minst min kone undrer seg over hvorfor i all verden jeg fortsetter med motorsykler, men uten sykkelen er jeg fortapt, hele friheten utav vinduet, ingen glede ved og hygge seg med bare og kjore for og kjore. Uten sykkelen er det heller kjedelige greier.

Dermed hver eneste gang jeg setter meg pa sykkelen ser jeg risikoen over hva som venter der ute i veien, men der er verdt hvert eneste sekund. Muligens at risikoen er en del av motorsykkelglede, jeg vet bare at pa sykkelen er jeg 100% konsentrert og mentalt utslitt mere enn fysisk etter en lengre tur. I bilen er jeg bare dritlei etter en lengre tur, jeg vet at jeg ikke konsentrerer meg like mye ettersom jeg mentalt er langt fra sliten, bare lei, lei av andre biler, lei av trafikklys, lei av alt. Pa sykkelen koser jeg meg hele tiden, og selv om hodet er noe slitt etter en tur er jeg i lykkeland. I dag er vel dette politisk ukorrekt med at en hygger seg med noe med en motor men jeg bryr meg ikke, motorsykkel gir meg mere enn noen annen gjenstand har noensinne gitt meg. Av ulykkene mine og andres har jeg virkelig lert mye av, dette er en annen MC glede, en blir aldri utlert heldigvis.

Ragnhild

Re: MC ulykker... MC feller?

Legg inn av Ragnhild »

Word :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC ulykker... MC feller?

Legg inn av Intruder »

I Brumunddal sentrum ble en motorsyklist i 30-åra kjørt til sykehus med ambulansehelikopter etter en kollisjon i går kveld.Den kvinnelige bilføreren ble fratatt førerkortet .. :[-o<

I samme kommune ble i går kveld en motorsyklist fratatt førerkortet for å ha kjørt i 150
km/t på E6.... :mc1

Håper på god bedring for den skadede. :) :rose
Og at den andre MC-føreren har fått en lærepenge. :punch
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar