Stadig på fantasistadiet på en leike/ og vinter sykkel. Kjenner det står mellom disse to kandidatene pr dags dato.
Noen som har noen formening om hvor mye kleinere 690r blir ute i skogen sett i forhold til 500en ( ikke bane kjøring ).
Eller hvordan for eksempel en SMC hadde blitt i skogen med andre dekk på felgene. Ser den at skal du konvertere SMC til R må bremsene modes noe. Hvordan oppleves demperne på dem to
500exc trenger stadig hjelp med oljer i motor og dempere kontra en 690r som har lange intervaller på begge.
Hva skulle man ha valgt tro Ost er Ost....
690R VS 500EXC
- Busa Trond
- Innlegg: 2724
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: 690R VS 500EXC
Med tanke på vedlikehold ville jeg nok tatt 690, men tyngden vs EXC er vel opp for diskusjon.
Jeg har slev siklet litt på å legge noen få kroner i en Freeride 350 som ser ut som en veldig allround maskin
Jeg har slev siklet litt på å legge noen få kroner i en Freeride 350 som ser ut som en veldig allround maskin
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Busa Trond
- Innlegg: 2724
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: 690R VS 500EXC
Det er nok lettere å få et hils tilbake fra en tyttebærplukker med en Freeride 350 en 500exc ja
- Busa Trond
- Innlegg: 2724
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: 690R VS 500EXC
Med en 500 kan man kjøre korte turer med sprek lett sykkel. Ta den med en dag på crossbanen eller med asfaltdekk en dag på Vålerbanen. Skal man være med på for eksempel Bukkerittet eller noen vintertreff rundt om så er man avhengig av kassebil.
Med en 690R går tur retur slike treff som en lek, men det er nok ikke like lek med den på crossbannen ol.
En video til inspirasjon.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=yhWR5jj ... detailpage[/video]
Med en 690R går tur retur slike treff som en lek, men det er nok ikke like lek med den på crossbannen ol.
En video til inspirasjon.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=yhWR5jj ... detailpage[/video]
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: 690R VS 500EXC
Du har jo tigern som en fin veisykkel og da holder det vell med en skikkelig god veisykkel også mere leketøy ved siden av den. Tror jeg hadde valgt 500 exc til å hatt som vinterleketøy , men uansett hva man velger så byr nokk begge to på mye morro.
Re: 690R VS 500EXC
Vi grubler og søker på samme tema skjønner jeg. Fortsatt ikke blitt helt klok, men holder en knapp på 690 pga intervaller og sådant ..
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: 690R VS 500EXC
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013