Advarsel AMD Motorsykler AS

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Animal
Innlegg: 1
Registrert: 03 nov 2014, 13:13
Motorsykkelen din: Ducati

Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av Animal »

Vil utferda en advarsel til dere som vurdere å bruke AMD motor for services, kjøp eller salg av sykkel.

Jeg kjøpte meg en brukt Ducati i April og har fremdeles ikke fått levert service boken som vi hadde et avtal på skulle leveres, kun en beskjed om at tidligere eier mista den? Har bed ansvarlig hos AMD om å hjelp om å få en sammenstilling av hvor tidligere service er gjort så jeg selv kan rekonstruere en service bok uten resultat. I sommeres fikk jeg beskjed om at de kunne hjelpe meg med dette når høysesongen var over, men når jeg kontaktet dem i Oktober så svarer dem ikke.
Sitter igjen med en sykkel uten historik.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av Zadnez »

Animal skrev:Vil utferda en advarsel til dere som vurdere å bruke AMD motor for services, kjøp eller salg av sykkel.

Jeg kjøpte meg en brukt Ducati i April og har fremdeles ikke fått levert service boken som vi hadde et avtal på skulle leveres, kun en beskjed om at tidligere eier mista den? Har bed ansvarlig hos AMD om å hjelp om å få en sammenstilling av hvor tidligere service er gjort så jeg selv kan rekonstruere en service bok uten resultat. I sommeres fikk jeg beskjed om at de kunne hjelpe meg med dette når høysesongen var over, men når jeg kontaktet dem i Oktober så svarer dem ikke.
Sitter igjen med en sykkel uten historik.

Skulle det være grunn til ikke å bruke dem??????
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av Bjerknez »

Hvis tidligere eier har mistet boken og ei heller kan fremskaffe evt. kvitteringer for service så må AMD forhandleren ta en ringerunde til de stedene sykkelen har vert på service (som kanskje er forskjellige steder) og få dette bekreftet. Serviceboken skal ha et stempel fra den som har utført servicen samt en signatur og slikt klarer man ikke å fremskaffe via mail. I travle tider vil nok dette også ta litt tid.

Jeg synes kanskje det er litt i overkant å svartmale et firma på et offentlig forum grunnet dette. Du sier du ringte dem i oktober men at de ikke svarte.... Kanskje dem hadde mye å gjøre eller ikke kunne ta telefonen akkurat når du ringte? Har du prøvd å ringe igjen, eller ga du opp etter en gang? (siden du skrev at du ringte i oktober).

Prøv og ring igjen du... til slutt så tar dem telefonen, og hvis det viser seg at dem ikke klarer og fremskaffe service historikk så har dem brutt avtalen og du har dermed krav på kompensasjon eller evt. kanskje heving av kjøp.

Synes ikke det virker som om du har gjort så veldig mye for å få dette fikset ut fra hva du skriver...?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av kjellv »

Det er faktisk ikke veldig sjelden at en tidligere eier har "mistet" serviceboken. Ofte er dette gjort mer eller mindre med vilje, da det her kanskje har stått opplysninger som det i en salgssituasjon ikke er ønskelig at de kommer fram, eller kanskje det ikke har stått noe der i det hele tatt. Det kan for eksempel ha stått opplysninger om at instrumentet ble byttet ved 30000 km, og erstattet med et nytt som starter på 0. Kanskje det står velutfylt servicehistorikk og sykkelen har gått 130 000, men en tidligere Petter Smart har pynta litt på tellerstanden. Da mister man helst serviceboken...
Kanskje du også har fått en veldig god pris på denne sykkelen hos AMD?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av Snikendeugle »

De har som regel telefoner og folk inne _hele_ tiden, så at du ikke kommer frem på telefon er ikke noe nytt. Det hjelper forøvrig litt mer å ringe Geir der direkte istedenfor å ringe verksted (som _aldri_ svarer :))
De svarer også forholdsvis hyppig på mail også.

Syns tråden ble litt ulv ulv. Jeg har ingen nevnverdige dårlige erfaringer hos AMD etter å ha kjøpt sykkel, mye deler og hatt sykkel på service der ihvertfall.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av Svolp »

Dårlig service grunn nok te og ikke bruke verksted for service, kjøp og salg..? HELT klart :[-(
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av Crinos »

Jeg synes det kanskje var litt tynt grunnlag til svartmaling av en bedrift i offentlig fora, men det er blitt nevnt før meg. Tips til hva du (og andre som opplever samme både med bil og med MC) kan gjøre i slike tilfeller.

Til syvende sist, er det du som kjøper som har godtatt å kjøpe kjøretøyet uten servicebok/hefte tilgjengelig. Du kunne takket nei til handelen, før nevt hefte var tilstede ved overtakelse.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

ZZR-Erling

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av ZZR-Erling »

Synes og det var litt tynt grunnlag for denne "utblåsinga".
Men, man kan jo for ettertiden ta lærdom: fins det ikke servicehefte ved salg, nei så fins det ikke noen plasser..da kan man jo la være å kjøpe eller "ta en sjanse".

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av SuperMorten »

Jeg bodde i gangavstand unna AMD da jeg bodde i Oslo. De både vinterlagret og sørget for at sykkelen fikk nødvendig kos, og har aldri hatt noe å klage på.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37954
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av AJ »

Jeg har heller ikke noe å klage på når det gjelder AMD.
Ringte dit for å høre om de hadde speil til Tiger 1050 etter at en campingbilsjåfør greide kunststykket å treffe speilhuset slik at speilet knuste mens vi var på tur over Suleskarveien.
Komplett speil hadde de på lager og prisen var absolutt vettug :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Advarsel AMD Motorsykler AS

Legg inn av ojda »

Det er garrantert noen som er missfornøyd med AMD, eller hvilken som helst
annen forretning i landet for den slags skyld.
Det er nok også noen som er veldig tilfreds med de samme forretningene,
uten at de nødvendigvis behøver å utmerke seg den ene eller andre veien.
Det er vel først når det begynner å stake seg ut en "rød tråd" det er noe å henge seg opp i.

Selv handlet jeg i Sarp, og server i Karlstad (bor i Oslo) uten at jeg nødvendigvis
vil fraråde andre å bruke AMD av den grunn."Det bare er sånn" :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar