Bikerdude73 Sesongstart :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av mortenolb »

Hjallis skrev:
mortenolb skrev:
Hjallis skrev:Hva om du har krasjet med noen å du har ødelagt noen andres liv det er en grunn til att disse regla er stramma inn skal ikke mye kjemikalier i kroppen før du blir svekka.husk att livet ditt er annerledes nå en når du begynte med piller du har hus og motosykler nå motiver deg heller på å slutte med de pillene du tar
Snakk om å ikke ha evne til å sette seg inn i andres situasjon.
Hvis du syns det er helt ok å kjøre mc i pille rus så det kansje mere om deg da er det vel helt innafor att jeg kjører etter et par øl også.som sagt bikerdude har ett bede utgangspunkt/motivasjon for a slutte med tablettene som stopper han fra å gjøre det elsker nå en før
Du hat helt tydelig ikke brukt et sekund på å lese hva det gjelder, og du har heller ingen forståelse for tilstanden. Blir akkurat det samme som å be noen med diabetes slutte å ha det.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av Kmann »

mortenolb skrev:
Hjallis skrev:Hva om du har krasjet med noen å du har ødelagt noen andres liv det er en grunn til att disse regla er stramma inn skal ikke mye kjemikalier i kroppen før du blir svekka.husk att livet ditt er annerledes nå en når du begynte med piller du har hus og motosykler nå motiver deg heller på å slutte med de pillene du tar
Snakk om å ikke ha evne til å sette seg inn i andres situasjon.
Hjallis skrev:Hva om du har krasjet med noen å du har ødelagt noen andres liv det er en grunn til att disse regla er stramma inn skal ikke mye kjemikalier i kroppen før du blir svekka.husk att livet ditt er annerledes nå en når du begynte med piller du har hus og motosykler nå motiver deg heller på å slutte med de pillene du tar
Oi oi, her tror jeg det ble mye missforståelser. Bikerdude beskriver sin sykdom, i seg selv står det respekt av det. Det er en sykdom han tar medisiner for, det er IKKE piller han tar fordi han har lyst eller fordi han av en eller annen grunn har havnet på skråplanet og begynt å ruse seg på piller. Det blir feil å si at han bare kan motivere seg for å slutte med piller. Har noen knekt armen så sier ingen at man kan ta av gipsen og motivere frem groing !!! Kunne kommet med flere grelle eksempler.... Angst er ikke noe man velger, Angst er en sykdom, for den sykdommen tar man medisiner som del av behandlingen, på lik linje med cellegift hvis man har kreft, eller antibiotika om man har betennelse e.l.

Nei jeg har ikke medisinsk utdannelse. Men jeg har såpass mye livserfaring og menneskekunnskap at jeg kan stå inne for det jeg skriver her.
At det er en grunn til at førerkortet ble inndratt ser jeg, det rammer hardt og i Bikerdudes situasjon brutalt er helt sikkert. Og det kan oppfattes som overdrevent, men det er en viss mulighet for at det kan representere en fare. Så jeg stopper der med synsing... Men støtter deg Bikerdude i en vanskelig situasjon, og håper at ting ordner seg for deg. Og igjen jeg tar av meg hjelmen i respekt for din åpenhet om din situasjon. Du kan være til hjelp for mange vil jeg tro. :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av Knut Morten »

Hjallis :evil Hvis du ikke har noe fornuftig å skive - La det være. :[-X
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av Knut Morten »

Kmann skrev:
mortenolb skrev:
Hjallis skrev:Hva om du har krasjet med noen å du har ødelagt noen andres liv det er en grunn til att disse regla er stramma inn skal ikke mye kjemikalier i kroppen før du blir svekka.husk att livet ditt er annerledes nå en når du begynte med piller du har hus og motosykler nå motiver deg heller på å slutte med de pillene du tar
Snakk om å ikke ha evne til å sette seg inn i andres situasjon.
Hjallis skrev:Hva om du har krasjet med noen å du har ødelagt noen andres liv det er en grunn til att disse regla er stramma inn skal ikke mye kjemikalier i kroppen før du blir svekka.husk att livet ditt er annerledes nå en når du begynte med piller du har hus og motosykler nå motiver deg heller på å slutte med de pillene du tar
Oi oi, her tror jeg det ble mye missforståelser. Bikerdude beskriver sin sykdom, i seg selv står det respekt av det. Det er en sykdom han tar medisiner for, det er IKKE piller han tar fordi han har lyst eller fordi han av en eller annen grunn har havnet på skråplanet og begynt å ruse seg på piller. Det blir feil å si at han bare kan motivere seg for å slutte med piller. Har noen knekt armen så sier ingen at man kan ta av gipsen og motivere frem groing !!! Kunne kommet med flere grelle eksempler.... Angst er ikke noe man velger, Angst er en sykdom, for den sykdommen tar man medisiner som del av behandlingen, på lik linje med cellegift hvis man har kreft, eller antibiotika om man har betennelse e.l.

Nei jeg har ikke medisinsk utdannelse. Men jeg har såpass mye livserfaring og menneskekunnskap at jeg kan stå inne for det jeg skriver her.
At det er en grunn til at førerkortet ble inndratt ser jeg, det rammer hardt og i Bikerdudes situasjon brutalt er helt sikkert. Og det kan oppfattes som overdrevent, men det er en viss mulighet for at det kan representere en fare. Så jeg stopper der med synsing... Men støtter deg Bikerdude i en vanskelig situasjon, og håper at ting ordner seg for deg. Og igjen jeg tar av meg hjelmen i respekt for din åpenhet om din situasjon. Du kan være til hjelp for mange vil jeg tro. :thumleft
Jeg er helt enig med deg i det du skriver Kmann :thumleft
De som sliter har ikke noe større ønske enn å bli "frisk igjen" Da er det ikke noe hjelp i tullete uttalelser.
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av sankyo »

Alle vi som elsker å kjøre MC har forståelse for Bikerdude sin skuffelse. Jeg ønsker ham at det ordner seg på en eller annen måte. Den fortjener han og alle andre.
MEN å ha førerkort er ikke en menneskerett. Er man nødt til å ta medisin som påvirker kjøreevnene, kan en ikke kjøre. På generelt grunnlag (basert på kriterier noen som forhåpentligvis kan jobben sin har utarbeidet) utgjør man en økt fare for seg selv, deg meg og ikke minst mitt barn.
Og da må en skaffe seg spesialtillatelse. Og at kravene har blitt økt, må ha en god grunn. Hvis ikke bør man skaffe seg en god advokat og kjempe.

De som ikke liker min mening, shoot me.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av RuneMC »

En liten detalj som bikerdude73 beskrev var at han tar medisin kun før han legger seg slik at det når han kjører neste dag kun er en liten restverdi igjen i blodet.

Hvis jeg forstår det riktig så er denne restverdien målt til å være så liten at det ikke har noe å si for kjøreferdigheter og oppmerksomhet - også bekreftet via praktiske øvelser vurdert av erfarne kjøreskolelærere.

At han likevel ikke får kjøre er kun basert på at myndighetene ikke stoler på at han tar medisinen bare når han skal, og videre at uttalelser fra både lege og kjøreskole ikke tillegges noen vekt.

Hvis jeg har forstått dette riktig, så blir det noe ganske annet enn å kjøre påvirket.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av Banditmannen »

RuneMC skrev:En liten detalj som bikerdude73 beskrev var at han tar medisin kun før han legger seg slik at det når han kjører neste dag kun er en liten restverdi igjen i blodet.

Hvis jeg forstår det riktig så er denne restverdien målt til å være så liten at det ikke har noe å si for kjøreferdigheter og oppmerksomhet - også bekreftet via praktiske øvelser vurdert av erfarne kjøreskolelærere.

At han likevel ikke får kjøre er kun basert på at myndighetene ikke stoler på at han tar medisinen bare når han skal, og videre at uttalelser fra både lege og kjøreskole ikke tillegges noen vekt.

Hvis jeg har forstått dette riktig, så blir det noe ganske annet enn å kjøre påvirket.
Det var slik jeg også forsto det. Å da blir det ganske fjollete å snakke om å kjøre i pillerus! :evil

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av Hjallis »

Knut Morten skrev:Hjallis :evil Hvis du ikke har noe fornuftig å skive - La det være. :[-X
Ok legger meg flat hvis dere mener dette er greit .tror ikke fylkesmannen her går inn for å ødelegge bikerdude sitt liv hva om det hadde skjedd en ulykke med personskade er det da greit att man er i gråsonen når det gjelder medisinering hvem sitt ansvar er det da .har selv jobbet innen psykiatri noen år å har selv sett på hvordan medisin blir skrevet ut av div leger selvsagt skjønner jeg att det ikke er bare å slutte med disse pillene

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av Flanker »

Hjallis: Du har jobbet i psykiatrien? Da er jeg glad for at du ikke gjør det lengre, basert på den evnen til empati du utviser i denne tråden!

Du har åpenbart ikke engang lest postene skikkelig før du kaster ut et krast svar, som i tillegg vitner om svært mangelfull medisinsk kunnskap innen et fagfelt du påstår å ha erfaring fra. Det er svært sjelden jeg blir provosert over noe jeg leser på et forum, men du klarte det. God jul!

Mvh. Sykepleier

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av bikerdude73 »

RuneMC skrev:En liten detalj som bikerdude73 beskrev var at han tar medisin kun før han legger seg slik at det når han kjører neste dag kun er en liten restverdi igjen i blodet.

Hvis jeg forstår det riktig så er denne restverdien målt til å være så liten at det ikke har noe å si for kjøreferdigheter og oppmerksomhet - også bekreftet via praktiske øvelser vurdert av erfarne kjøreskolelærere.

At han likevel ikke får kjøre er kun basert på at myndighetene ikke stoler på at han tar medisinen bare når han skal, og videre at uttalelser fra både lege og kjøreskole ikke tillegges noen vekt.

Hvis jeg har forstått dette riktig, så blir det noe ganske annet enn å kjøre påvirket.
Her har du forstått det ganske så riktig :thumleft

Det finnes ikke en person som kjenner meg som forstår avslagene jeg har fått her. Det og si at jeg er i "Pillerus" er ganske lett og si men og veldig uvitende.
Det er ikke særlig moro og bli likestillt med folk som faktisk ruser seg for så og gå ut i trafikken men diverse kjøretøy med stor fare for og ødelegge liv.
Det gjør meg veldig provosert for og si det mlidt.
Som sagt jeg tar alle medisiner før jeg legger meg. Serumskonsentrasjonene er veldig lave neste morgen når jeg da evnt skal kjøre.
Og jeg hater smaken på alkohol, forstår ikke vitsen med det lenger enn at det kan være greit med en kald øl eller et glass vin til maten.
Men som sagt så drikker jeg ikke selv.

Men det er jo klart at det finnes forskjellige meninger om dette.
Noen forstår jo ikke angst som en sykdom i det hele tatt. Må jo være vanskelig og sette seg inn i det faktum at den angsten en "normal" person får når han
eller hun er i livsfare, vel den får jeg når jeg skal gjøre noe så vanlig som og handle på Kiwi en sen kveld når det er lite folk. Ny person i kassa og min angst blir så ekstrem at jeg bare må gi opp og sette kurven ned og springe ut... Ikke særlig moro..

Jeg tar medisiner for og hele tiden holde angsten i sjakk. Den kommer og prøver seg rett som det er. Men ved medisinbruk og grei livskvalitet så er det heldigvis jeg som har hatt kontrollen. Kjenner den er der men klarer og stå i situasjonen og til og med få noe positivt ut av det.

Det er veldig lett og si at "det er jo bare til og trappe ned medisinene".. Men det er faktisk ekstremt vanskelig etter 19 år og særlig når jeg vet at psykologer og lignd behandling ikke fungerer på meg.

En kan slenge ut diverse meninger og løsninger som en tror er helt korrekte. Helt i orden det.

Men den som kjenner meg best og vet mest og min sykdom er faktisk meg selv.. Ikke fordi jeg er ego eller ikke vil høre på andre. Men rett og slett av lang erfaring.
Du kan være den beste psykolgen i verden eller ha den vennligste meninger når du sier til meg hva du syns jeg bør gjøre ang dette.
Men jeg vet faktisk best når det gjelder min egen psykiske helse. Men jeg er og faktisk klar for og teste nye ting hvis forslaget ikke er dumt. Siste jeg har testet ang søvn for eks er noe som kalles "nattfilm". Det funket bra når jeg satte meg inn i det men virkningen forsvant når avslagene rant inn og overskygget alt desverre.

Jeg er veldig takknemlig for de som støtter meg ang dette og min åpenhet om det. Om du er uenig men alikvel syns det er synd at ting er slikt for meg så setter jeg pris på det også.

Men jeg liker jo ikke og bli kalt pillemisbruker og bli fortalt at jeg er en fare i trafikken. Spesielt når det ikke er i nærheten av noe som slags sannhet.

Men takk for all støtte folkens!!

Jeg jobber med saken på flere ulike områder. Kan bli vanskelig pga rigide forskrifter og null fornuft. Men prøver alikevel.

Er visst muligheter for og kunne kjøre Enduro hvertfall på lukket bane. Evnt bare trening da jeg ikke er en slik kar som liker konkuranser.
Altfor god taper til det.
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av jhn »

Trasige greier ... på en måte. Jeg har i 10-12 år tatt en medisin med trekant-merke, 3 ganger i døgnet.
Fra første dag var det helt klart at dette var noe jeg måtte ta i årevis. Jeg spurte jo legene hva dette ville bety for sertifikatene. De svarte da at dette trenger jeg ikke bekymre meg over, trekanten var der fordi man kunne føle seg litt svimmel de første dagene, men etter det .. alt i orden. Kunne jeg få et skriv på dette? Nei, selvfølgelig ikke, det er ikke lov å kjøre når man tar disse medisinene. Så dette var noe jeg måtte ta ansvar for selv. Men sånn rent medisinsk så de ingen problemer at jeg kjørte. Så jeg kjørte.
Men jeg passet på å aldri ha medisiner på meg når jeg kjørte, og skjulte det også på sjøen. (styrmann)
Men hvordan skal man forholde seg til en slik beskjed?
Jeg har hele tiden vært ganske skeptisk til dette systemet med trekanten, om legene mener det er greit å kjøre med enkelte av disse merkede medisinene, så bør de jobbe for å fjerne merket ... i motsatt fall bør de sørge for at jeg mister lappen
Jeg har heldigvis blitt såpass frisk at jeg har sluttet å ta medisinen.
Jeg må kanskje gå til legen å gi beskjed om at jeg ikke vil ha mere medisiner, så det står i journalen, eller så kan vel jeg havne i samme situasjon siden det ble innskjerping 01.01.14

Men jeg undrer meg litt over ... hva skal vi kalle det .. dobbeltmoral, prinsippløs, tvetydighet ... vet ikke.
Men nærmest daglig leser man her inne innlegg som meget sterkt fordømmer tlf-bruk, sløve pille(mis)brukere osv, som aller helst skulle vært skutt. Men når det gjelder en her inne som vi "kjenner" og synes å være en sympatisk og trivelig fyr, så blir det en helt annen tone.
Jeg mener at om man tar merkede medisiner må man nesten regne med at det kan ende slik.
Litt usikker på dette med at du bare tar de om kvelden, er det det som står på resepten, eller er det noe du tar etter behov. Ville det gjort noen forskjell
Men uansett, kjedelig sak og jeg håper det ordner seg på en eller annen måte

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av bikerdude73 »

Til og begynne med så kastet de jo slike B-preparater på meg for at angsten skulle roe seg ned. Var jo helt i kjelleren og vel så det når jeg ble frivilligt innlagt
i januar 1996. Da på en post hvor det kun var mennesker med angst eller depresjonsproblemer.
Men når de kjørte angsttrening på meg så var det uten medisiner. Tanken da er jo at en blir bedre etterhvert og klarer mer og mer.
Det skjedde ikke med meg. Mest sannsynligvis så har jeg gått for lenge totalt ubehandlet. Søkte ikke hjelp før jeg jo var passert 20 år.
Har følt angst så langt tilbake i barndommen som jeg kan huske.

Det at jeg tar alt om kvelden er faktisk bare skjedd tilfeldigt. Før så tok jeg jevnligt mens dagen gikk. Men fikk problemer med søvnen. Og dermed døgnrytme.
Nå tar jeg hele min dagsdose og legger meg. Da har jeg god tid på at sløvheten som oppstår går ut av kroppen mens jeg sover. Og konsentrasjonen i blodet går jo og ned.
Hele tiden så føler jeg meg da i grei form og reagerer ikke med angst i løpet av dagen, ettermiddagen og kvelden. Kan for eks gå på kino eller fotballkamp uten og ta medisin for det.
Dosen som ble tatt kvelden før holder meg rolig og når jeg våkner om morgenen så er jeg ikke sløv eller har "hangover" som de kaller det.

Er faktisk jeg selv som har tatt tak i det og bestemt at dosene skal kjøres ned. Nå vet legen min hvordan min rytme er og når jeg da ber om resept så kan han veldig enkelt telle dager og komme
frem til hvilken dose jeg faktisk tar. Og han har aldri kommet til noe konklusjon om at jeg for eks tar mer enn min daglige dose.

De skrev jo i mitt siste avslag at de ikke visste hvordan jeg ville reagere på en akutt situasjon i trafikken. Hvis de forteller meg hvordan jeg kan ta en test på det så hadde jeg tatt den med glede.
Stresstest på glattkjøringsbane for eks?? Det har de hvertfall her lokalt. Banen mener jeg. Her kan de jo slenge ting inn fra sida uten at jeg har noe som helst peiling på hvor det kommer fra.
Men da kan de vel kanskje argumentere for at jeg vet noe kommer?

Jeg personlig tror hvertfall ikke at det er tilfeldigheter og ekstrem flaks at jeg aldri har kollidert eller kjørt på noe i alle årene jeg har tatt medisiner.
Har jo god utdanning innen det og faktisk kjøre de fleste kjøretøy. Hadde alt untatt henger på lastebil eller vongtog som man sier. Hadde for eks Buss med henger eller leddbuss.
Hadde vært kjempekjekt hvis de faktisk kunne finne på ulike tester som en kan ta for og se på dette med reaksjonstid, reflekser, korrekte avgjørelser, akutte situasjonener og oppmerksomhet.

Slike ting ønsker jeg velkommet da det vil være med på og fjerne "gråsoner"

Da blir det jo ikke skjønn men faktisk testing som avgjør om du er en fare i trafikken. Det må da være vitenskaplig og bra nok?
En får jo da se deg på ditt "verste" hvis en kan si det.
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av evike »

Jobber jo i sykehusverden og noen av de legene/overlegene jeg har snakket med om dette har svart: "De er merket med varselstrekanter, ikke forbudsskilt". Det er jo en tolkningsmåte som kan forklare regelverket på veien også.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av SuperMorten »

Dette har jeg absolutt ikke greie på, men synser litt allikevel.
Jeg tenker at det må være mulig at behandlende lege spiller på lag med deg, og vet hva førerkortet betyr for deg. At lege derfor forsøker å tilrettelegger behandling og medisinering slik at du kan beholde førerkortet.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bikerdude73. Mitt liv er ødelagt av Fylkesmannen..!!

Legg inn av Jompa »

Det ble stille fra deg. hvordan går det ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar