Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
xses
Innlegg: 309
Registrert: 18 jul 2014, 14:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
Sted: Råholt

Re: Sv: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av xses »

Emsal skrev:
Toven skrev:
gorbys skrev:Min sykkel med felgteip fra biltema.
Er det ikkje justerbare hendler på 650'en altså?
Kun bremsehendel.

Link til hvilke jeg kjøpte: http://www.ebay.com/itm/1-Set-CNC-Clutc ... 59&vxp=mtr

Da skriver du når du kjøper hvilke lengde (short, eller long), farge på selve hendelen og farge på den adjusteren.
Da har jeg kjøpt min første mod. Kjøpte "regular" lengde i svart med røde "adjusters".
noen fordeler / ulemper med korte?
1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km :O
11.08.2020 68635km :scratch
27.08.2021 73365km :twothumbs:

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Sv: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

xses skrev:noen fordeler / ulemper med korte?
Har aldri brukt korte selv, tror det er mye med personlig preferanse. Mange velger lange på clutch hendelen siden det fort blir slitsomt å ta inn og ut clutchen med bare to fingre. Kort på bremse hendelen siden de kanskje får litt mer feel og kanskje ikke hogger i bremsa når de får panikk eller må bremse hardt ned også er du muligens raskere på "avtrekkeren".

Jeg har så langt brukt alle fingrene mine på begge deler og syns det funker fint.

Toven

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Toven »

Noen som liker shorties ettersom de vanligvis kun bruker 2 fingre på hendlene, selv bruker jeg alle fire ihvertfall på clutch så gikk for regular jeg og :)

obs med disse billige hendlene, fargene kan falme etterhvert (vet ikke hvor lenge de holder) men da er det ikke store investeringen å kjøpe et par nye :P :p

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

Har tenkt på å gå til innkjøp av en GPS til sykkelen. Men siden jeg har en fint fungerende mobil, med stor skjerm (Note 4), tenkte jeg, jeg bare kunne bruke den. Lurer på om dere har noe idè om hvordan jeg skal feste den på? Har tenkt litt på borrelås, men hadde følt meg litt tryggere på noe jeg kan skru fast. Bilde av fronten ser man her:
10424623_322355457938694_1472700544_n.jpg
#nofilter

Har dessuten en sprekk i kåpa. En liten tynn stripe som jeg føler bare blir lenger. Har hørt at det beste er å kjøpe seg ny, men det er så jævla dyrt.
Sykkelen ligger fortsatt i dvale(på vinterlagring) og jeg tenker å få den ut snart som været begynner å bli bedre. Fikk ikke kjørt så mye i fjor :/.

EDIT: Fant noe genialt noe ser det ut til her. Blir 990kr pga den syke frakten og mva. Vet ikke hva fortolling blir skjønner ingenting av den kalkulatoren.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av gorbys »

Ram mount med universal holder fungerer. Men du kan og ta en tur på biltema, chlas Olson og lignende butikker å se hva de har av mobilholdere. Mulig du kan mekke isammen noe der. Biltema har ei slik veske til mobilen, det har ein kompis av meg brukt. Eg bryr meg ikkje siden mobilen min tåler vatn.
Viss du treng ei kåpe har eg ei sølvfarga ei som eg meiner skal være uten sprekk. Den skal du få meget billig om du vil

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

gorbys skrev:Ram mount med universal holder fungerer. Men du kan og ta en tur på biltema, chlas Olson og lignende butikker å se hva de har av mobilholdere. Mulig du kan mekke isammen noe der. Biltema har ei slik veske til mobilen, det har ein kompis av meg brukt. Eg bryr meg ikkje siden mobilen min tåler vatn.
Viss du treng ei kåpe har eg ei sølvfarga ei som eg meiner skal være uten sprekk. Den skal du få meget billig om du vil
Jeg bestilte noen ting fra Clas Olson. Ram Mounts bøylefeste for rør, Ram Mounts X-grip holder for smartphone og Arm til Ram Mounts kuleledd, den som er 9,4cm. Har tenkt å feste det i en stang under rattet. Håper den er god lengde.

Hvis du kunne sendt meg bilde av kåpen hadde det vært fint. Noen idè om hvor mye det koster å omlakkere en kåpe? Er det original forresten og til hvilken årsmodell, vet ikke om det har noe å si for hvor godt den passer, men greit å vite.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av gorbys »

Ja den er original, men eg tok ein kjik idag og den var sprekt på sida ved lyset. Sikkert vert i ein velt, så den er vel uaktuell for deg.

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

gorbys skrev:Ja den er original, men eg tok ein kjik idag og den var sprekt på sida ved lyset. Sikkert vert i ein velt, så den er vel uaktuell for deg.
Ja, den er nok det. Men takk for at du sier ifra.

Svar