Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

MCen er importert SV650S som er strupet til mellomtung, vet ikke om det har noe å si. Det meste på den er originalt, utenom Leovince potten som gir den en fin lyd.
Kan nevne at jeg er en fersk MC fører og har ikke hatt noe annet en bil lappen fra før, så jeg kan veldig lite om sykler.

Det jeg først og fremst vurderer å bytte ut er småting som ikke koster skjorta for å få en bedre kjøreopplevelse.
Det jeg da ser på er vindskjerm, og hvor mye bedre det er å faktisk bytte og om det er vanskelig å bytte selv?
Noen tips til hvilken vindskjerm jeg burde kjøpe og hvor, helst innlands hvis det er mulig.

Den andre tingen jeg så på var clutch og bremselevere, er de vanskelige å bytte? Syns de som er på er nokså kjedelige.

Dere er velkommen til å komme med forslag til utstyr jeg burde kjøpe.

EDIT: kåpeglass

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av SuperMorten »

Hei og velkommen hit.

Det er ikke så veldig lenge siden jeg var den ferske, så kjenner følelsen din :prf

Mitt tips til deg er uansett, er å bli kjent med sykkelen. Da vil du fort oppdage ting du ønsker annerledes, ting som du ikke liker osv. Siden sykkelen er tilnærmet original, har du et godt utgangspunkt :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

Grunnen til at jeg lurer på å kjøpe vindskjerm er at jeg føler det er like mye vind som treffer meg på SV650'en som på Horneten jeg kjørte under opplæring. Det eneste positive jeg har lagt merke til er at nøklene står stille.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av SuperMorten »

Ja, jeg tviler ikke på at vindskjerm kan hjelpe, men da er det er det selvsagt en helt naken sykkel. De SV650 jeg har sett, har ofte en liten kåpe..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

SuperMorten skrev:Ja, jeg tviler ikke på at vindskjerm kan hjelpe, men da er det er det selvsagt en helt naken sykkel. De SV650 jeg har sett, har ofte en liten kåpe..
Det er en 650S glemte å skrive på den Sen der.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av SuperMorten »

Emsal skrev:
SuperMorten skrev:Ja, jeg tviler ikke på at vindskjerm kan hjelpe, men da er det er det selvsagt en helt naken sykkel. De SV650 jeg har sett, har ofte en liten kåpe..
Det er en 650S glemte å skrive på den Sen der.
S betyr naken sykkel eller..? Har bare hatt en DL650. Så vidt jeg vet samme motoren, men tror det stopper der.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

SuperMorten skrev:
Emsal skrev:
SuperMorten skrev:Ja, jeg tviler ikke på at vindskjerm kan hjelpe, men da er det er det selvsagt en helt naken sykkel. De SV650 jeg har sett, har ofte en liten kåpe..
Det er en 650S glemte å skrive på den Sen der.
S betyr naken sykkel eller..? Har bare hatt en DL650. Så vidt jeg vet samme motoren, men tror det stopper der.. :knegg
S'en står for Sport. Googler du noen bilder av den ser du den ikke er naken, bare SV650, er naken. Det er en halvveis R sykkel, men med jævla billig forsikring. Husker ikke hva den er på, står forøvrig ikke på meg. Det er ikke full kåpe på den heller, originalt. Har litt lyst å kjøpe underkåpe på den, bare for looken sin skyld.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av SuperMorten »

Emsal skrev:
SuperMorten skrev:
Emsal skrev:
SuperMorten skrev:Ja, jeg tviler ikke på at vindskjerm kan hjelpe, men da er det er det selvsagt en helt naken sykkel. De SV650 jeg har sett, har ofte en liten kåpe..
Det er en 650S glemte å skrive på den Sen der.
S betyr naken sykkel eller..? Har bare hatt en DL650. Så vidt jeg vet samme motoren, men tror det stopper der.. :knegg
S'en står for Sport. Googler du noen bilder av den ser du den ikke er naken, bare SV650, er naken. Det er en halvveis R sykkel, men med jævla billig forsikring. Husker ikke hva den er på, står forøvrig ikke på meg. Det er ikke full kåpe på den heller, originalt. Har litt lyst å kjøpe underkåpe på den, bare for looken sin skyld.
Jo, ser hva slags du mener
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

Takk for tips :)

Jeg kunne nok hatt litt mindre vibrasjon i styret, så tror ikke jeg ville gått for aluminium.

Felgteip syns jeg også ser stilig ut, og blir kanskje lettere lagt merke til i trafikken også?

Toven

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Toven »

Kjøpte nylig hendler til min SV650 fra ebay, er samme greine det meste som ligger der ute. Kostet vel 160kr totalt og enkelt å montere. Her er en liten hjelpe-snutt:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=JFkOBHz_4Iw[/video]

Om du ikke har montert velteklosser kan det være en fin investering :) Kjøpte selv fra http://www.rg-racing.com/

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av TBI81 »

Emsal skrev:MCen er importert SV650S som er strupet til mellomtung, vet ikke om det har noe å si. Det meste på den er originalt, utenom Leovince potten som gir den en fin lyd.
Kan nevne at jeg er en fersk MC fører og har ikke hatt noe annet en bil lappen fra før, så jeg kan veldig lite om sykler.

Det jeg først og fremst vurderer å bytte ut er småting som ikke koster skjorta for å få en bedre kjøreopplevelse.
Det jeg da ser på er vindskjerm, og hvor mye bedre det er å faktisk bytte og om det er vanskelig å bytte selv?
Noen tips til hvilken vindskjerm jeg burde kjøpe og hvor, helst innlands hvis det er mulig.

Den andre tingen jeg så på var clutch og bremselevere, er de vanskelige å bytte? Syns de som er på er nokså kjedelige.

Dere er velkommen til å komme med forslag til utstyr jeg burde kjøpe.

EDIT: kåpeglass
Kurant liten sykkel! Hadde førstegenerasjonen selv som førstesykkel :thumleft
Bilde
Easy peacy å bytte både vindskjerm og hendler. Veldig greit å ha justerbare hendler så det anbefales.
Omdreving falt i smak hos meg. Nye bremseskiver, HH klosser og stålslanger hjalp på bremsebittet. Progressive fjører og tykkere olje i framgaffeln og zx6r bakdemper stivet opp endel. Vel svampete dempere orginalt. Hevet den vel også noen cm bak med nye dogbones når jeg tenker meg om for å gjøre den mer svingevillig. R6 rulle gjør gassvandringen litt kortere. Tja, det var da noen tips :-)

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

Toven skrev:snip
Kjøpte du de da på the2wheels(for der koster den 220kr per hendel(?)), hvis ikke, kan du si hvor?
Tenker å ha vanlig lengde på begge.
TBI81 skrev:snap
Skal se nærmere på de nevnte tingene, men er ikke noe jeg føler jeg har sterkt behov for, kanskje noe stivere bakdempere. Men vil ikke stivere dempere gjøre den mindre svingvillig og/eller litt mer ustabil i sving på lavere fart?

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sv: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av gorbys »

Min sykkel med felgteip fra biltema.
BildeBilde

Er det ikkje justerbare hendler på 650'en altså?

Toven

Re: Sv: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Toven »

gorbys skrev:Min sykkel med felgteip fra biltema.
Er det ikkje justerbare hendler på 650'en altså?
Kun bremsehendel.

Link til hvilke jeg kjøpte: http://www.ebay.com/itm/1-Set-CNC-Clutc ... 59&vxp=mtr

Da skriver du når du kjøper hvilke lengde (short, eller long), farge på selve hendelen og farge på den adjusteren.

Emsal
Innlegg: 17
Registrert: 06 sep 2014, 22:59
Motorsykkelen din: SV 650 S 2006

Re: Sv: Vurdert innkjøp av div deler til SV650SK6

Legg inn av Emsal »

Toven skrev:
gorbys skrev:Min sykkel med felgteip fra biltema.
Er det ikkje justerbare hendler på 650'en altså?
Kun bremsehendel.

Link til hvilke jeg kjøpte: http://www.ebay.com/itm/1-Set-CNC-Clutc ... 59&vxp=mtr

Da skriver du når du kjøper hvilke lengde (short, eller long), farge på selve hendelen og farge på den adjusteren.
Da har jeg kjøpt min første mod. Kjøpte "regular" lengde i svart med røde "adjusters".

Svar