PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
- Acklay
- Innlegg: 37
- Registrert: 16 nov 2012, 23:01
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
- Sted: Bergen
PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Hei alle sammen.
Jeg fikk lappen 15 august 2012. Kjøpte meg en Kawasaki Z1000sx samme dag.
Fikk kjørt ca 3000 km før jeg satt den inn på vinterlagring.
Nå holder jeg på og bli gal av og vente på våren, så jeg vurderer og kjøpe meg en mindre mc for vinterbruk.
Har sett på Kawasaki KLX 250 og har veldig lyst på denne, men er redd for og bli skuffet over kreftene i denne.
Er det noen her inne som har en KLX 250 og kan dele noen erfaringer?
Jeg er jo foreløpig veldig uerfaren på mc, trenger jeg noe større?
Jeg er en stor mann, veier 145 kg, vil dette bli et problem med denne?
Så vil jeg takke for et meget bra forum, jeg har lært masse om mc av og lese deres erfaringer og meninger. :-)
Jeg fikk lappen 15 august 2012. Kjøpte meg en Kawasaki Z1000sx samme dag.
Fikk kjørt ca 3000 km før jeg satt den inn på vinterlagring.
Nå holder jeg på og bli gal av og vente på våren, så jeg vurderer og kjøpe meg en mindre mc for vinterbruk.
Har sett på Kawasaki KLX 250 og har veldig lyst på denne, men er redd for og bli skuffet over kreftene i denne.
Er det noen her inne som har en KLX 250 og kan dele noen erfaringer?
Jeg er jo foreløpig veldig uerfaren på mc, trenger jeg noe større?
Jeg er en stor mann, veier 145 kg, vil dette bli et problem med denne?
Så vil jeg takke for et meget bra forum, jeg har lært masse om mc av og lese deres erfaringer og meninger. :-)
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!
-
- Innlegg: 96
- Registrert: 03 jan 2013, 19:55
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Jeg har kjørt en del om vinteren, og burde nevne at det faktisk kan være ganske farlig. Bilistene tenker ikke på å holde god avstand, og dersom du skulle finne på å bråbremse så kan det gå riktig galt! Etter et par nær-døden opplevelser holder jeg sykkel-kjøringen til sommeren..Acklay skrev:Hei alle sammen.
Jeg fikk lappen 15 august 2012. Kjøpte meg en Kawasaki Z1000sx samme dag.
Fikk kjørt ca 3000 km før jeg satt den inn på vinterlagring.
Nå holder jeg på og bli gal av og vente på våren, så jeg vurderer og kjøpe meg en mindre mc for vinterbruk.
Har sett på Kawasaki KLX 250 og har veldig lyst på denne, men er redd for og bli skuffet over kreftene i denne.
Er det noen her inne som har en KLX 250 og kan dele noen erfaringer?
Jeg er jo foreløpig veldig uerfaren på mc, trenger jeg noe større?
Jeg er en stor mann, veier 145 kg, vil dette bli et problem med denne?
Så vil jeg takke for et meget bra forum, jeg har lært masse om mc av og lese deres erfaringer og meninger. :-)
Ellers virker KLX250 som en relativt grei sykkel for vinterkjøring. Jeg personlig hadde ikke et stort behov for store krefter når jeg kjørte om vinteren, da du uansett må være ganske påpasselig på gassen.
- Acklay
- Innlegg: 37
- Registrert: 16 nov 2012, 23:01
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
- Sted: Bergen
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
superduper skrev:Jeg har kjørt en del om vinteren, og burde nevne at det faktisk kan være ganske farlig. Bilistene tenker ikke på å holde god avstand, og dersom du skulle finne på å bråbremse så kan det gå riktig galt! Etter et par nær-døden opplevelser holder jeg sykkel-kjøringen til sommeren..Acklay skrev:Hei alle sammen.
Jeg fikk lappen 15 august 2012. Kjøpte meg en Kawasaki Z1000sx samme dag.
Fikk kjørt ca 3000 km før jeg satt den inn på vinterlagring.
Nå holder jeg på og bli gal av og vente på våren, så jeg vurderer og kjøpe meg en mindre mc for vinterbruk.
Har sett på Kawasaki KLX 250 og har veldig lyst på denne, men er redd for og bli skuffet over kreftene i denne.
Er det noen her inne som har en KLX 250 og kan dele noen erfaringer?
Jeg er jo foreløpig veldig uerfaren på mc, trenger jeg noe større?
Jeg er en stor mann, veier 145 kg, vil dette bli et problem med denne?
Så vil jeg takke for et meget bra forum, jeg har lært masse om mc av og lese deres erfaringer og meninger. :-)
Ellers virker KLX250 som en relativt grei sykkel for vinterkjøring. Jeg personlig hadde ikke et stort behov for store krefter når jeg kjørte om vinteren, da du uansett må være ganske påpasselig på gassen.
Jeg ser at det kan være farlig. Men jeg bor i Bergen hvor det ofte er 7+ og regn, så bare veier store deler av vinteren.
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
145 kg sa du. Er du lang-tjukk eller stutt-tjukk da
En 250 har kanskje nok pulver til vinterbruk, men er kanskje litt snau i fysisk størrelse? Selv er jeg 196 cm/120 kg, og prøvde engang en XT 350, den føltes veldig snau . Kanskje en 500-650 er mer passelig? Iallfall hvis du er litt lang i beina.
På -70tallet kjørte jeg endel Tempo 175 ccm på vintern, det gikk "greit" nok, men så var jeg 40 kg lettere da
En 250 har kanskje nok pulver til vinterbruk, men er kanskje litt snau i fysisk størrelse? Selv er jeg 196 cm/120 kg, og prøvde engang en XT 350, den føltes veldig snau . Kanskje en 500-650 er mer passelig? Iallfall hvis du er litt lang i beina.
På -70tallet kjørte jeg endel Tempo 175 ccm på vintern, det gikk "greit" nok, men så var jeg 40 kg lettere da
- Acklay
- Innlegg: 37
- Registrert: 16 nov 2012, 23:01
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
- Sted: Bergen
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
ArcticTiger skrev:145 kg sa du. Er du lang-tjukk eller stutt-tjukk da
En 250 har kanskje nok pulver til vinterbruk, men er kanskje litt snau i fysisk størrelse? Selv er jeg 196 cm/120 kg, og prøvde engang en XT 350, den føltes veldig snau . Kanskje en 500-650 er mer passelig? Iallfall hvis du er litt lang i beina.
På -70tallet kjørte jeg endel Tempo 175 ccm på vintern, det gikk "greit" nok, men så var jeg 40 kg lettere da
Jeg er 191 cm. Og størelsen på sykkelen virker pasende. Har prøvesiti den på Ride i Bergen, de har desverre ingen demosykkel så jeg får ikke prøvekjørt den.
Kan jo være god motivasjon til og gå ned i vekt når sykkelen går bedre for hver kg jeg går ned
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Heisann, først må jeg få si at jeg liker valget ditt av sykkel
Jeg anskaffet meg selv en vintersykkel. Valget falt på en Suzuki DR650SE 1997 modell.
Jeg tror en 250 fort kan bli litt "liten" hva gjelder krefter og moro, egentlig. Har en kompis med en XT350, han har hatt den i et års tid, dette er andre vinteren han bruker den. Han sier selv at han nå skal gå for hakket større, opp på 650. Det handler mest om den litt "hjelpesløse" følelsen han kjenner på ved kjøring på vanlig vei 80 og 90 sone. Har ikke mye å gå på da, oppover !
En slik vintersykkel er jo også en litt artig sak å ha for å utforske grusveier, som avveksling i sesingen for SX'n din
Jeg anskaffet meg selv en vintersykkel. Valget falt på en Suzuki DR650SE 1997 modell.
Jeg tror en 250 fort kan bli litt "liten" hva gjelder krefter og moro, egentlig. Har en kompis med en XT350, han har hatt den i et års tid, dette er andre vinteren han bruker den. Han sier selv at han nå skal gå for hakket større, opp på 650. Det handler mest om den litt "hjelpesløse" følelsen han kjenner på ved kjøring på vanlig vei 80 og 90 sone. Har ikke mye å gå på da, oppover !
En slik vintersykkel er jo også en litt artig sak å ha for å utforske grusveier, som avveksling i sesingen for SX'n din
-
- Innlegg: 49
- Registrert: 13 mar 2012, 00:07
- Motorsykkelen din: Honda CBR 1100 XX 2003, Honda SH 300i 20
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Hei.
Har en scooter, Honda SH 300 i Også.
En scooter passer bra til vinterkjøring Lavt tyngdepunkt, Lav tyngde totalt.
For og bak brems på styret Og lettvint med to heler i bakkel også.
Bob
Har en scooter, Honda SH 300 i Også.
En scooter passer bra til vinterkjøring Lavt tyngdepunkt, Lav tyngde totalt.
For og bak brems på styret Og lettvint med to heler i bakkel også.
Bob
Sysop
BRB BBS
E-mail:
bbengtson@wemail.no
Dear Lord
Please let me die peacefully in my sleep
like my father.
Not screaming of terror like his passengers.
BRB BBS
E-mail:
bbengtson@wemail.no
Dear Lord
Please let me die peacefully in my sleep
like my father.
Not screaming of terror like his passengers.
- Acklay
- Innlegg: 37
- Registrert: 16 nov 2012, 23:01
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
- Sted: Bergen
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Det ble denne istedenfor en KLX
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Ah gratulerer så mye med ny sykkel.Acklay skrev:Det ble denne istedenfor en KLX
Da blir det vel sesong året rundt heretter
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- Acklay
- Innlegg: 37
- Registrert: 16 nov 2012, 23:01
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
- Sted: Bergen
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Henter den i dag, og for øyeblikket er det mildt og tøre veier i Bergen
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
ÅHH DÆKÆRN det var litt av en Vintersykkel gitt Grattlere
Men gaffelbeina så litt utsatte ut for salt-jurka, kanskje det går å montere belger
Men gaffelbeina så litt utsatte ut for salt-jurka, kanskje det går å montere belger
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Gratulerer!
Nå må du begynne å bruke ACF50 fra dag èn på salta veger! Vidunderstoff.
Var en tur for å titte på en 6-8 år gammel 650GS som hadde vært vinterkjørt forrige høst da jeg jaktet på vinterprosjekt... Kan si det sånn at jeg ikke så noen hensikt i å kjøpe den som pusleprosjekt! Der var ikke mye som ikke hadde rusta av det som kunne ruste. Så; ACF50!
Nå må du begynne å bruke ACF50 fra dag èn på salta veger! Vidunderstoff.
Var en tur for å titte på en 6-8 år gammel 650GS som hadde vært vinterkjørt forrige høst da jeg jaktet på vinterprosjekt... Kan si det sånn at jeg ikke så noen hensikt i å kjøpe den som pusleprosjekt! Der var ikke mye som ikke hadde rusta av det som kunne ruste. Så; ACF50!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Acklay
- Innlegg: 37
- Registrert: 16 nov 2012, 23:01
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
- Sted: Bergen
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Trodde WD 40 var tingen, Globe anbefaler den.joo skrev:Gratulerer!
Nå må du begynne å bruke ACF50 fra dag èn på salta veger! Vidunderstoff.
Var en tur for å titte på en 6-8 år gammel 650GS som hadde vært vinterkjørt forrige høst da jeg jaktet på vinterprosjekt... Kan si det sånn at jeg ikke så noen hensikt i å kjøpe den som pusleprosjekt! Der var ikke mye som ikke hadde rusta av det som kunne ruste. Så; ACF50!
Hva er forskjelen?
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Tek opp igjen denne tråden her sidan overskrifta passa situasjonen min ganske bra no. Eg tilbragte størstedelen av forrige vinter med mykje pms, værre vart det av at me ikkje hadde snø anna enn nokon daga i desember og litt i februar.
Så om vinteren i år blir den samme så tenkjer eg at da får en nå berre kjøyre så lenge så mulig. Men eg er ikkje så sugen på å ta SV'n ut på møkkete regnfulle høstdagar, begynner å bli slitt framhjulet og.
I tillegg savner eg muligheten v-stromen ga meg til å kjøyre ein tur på grusvegar og slikt sommarstid. Så eg vil ha ein sykkel til
-jobbpendling(nokre fåe kilometer berre)
-gruskjøyring
-må være relativt lett, helst under 200 kg
-må tåle litt misshandling
-kåpe er jo eit pluss for å ta av for kaldt høstregn!
Asfalteigenskapar er heilt uinteresant da eg har både sv og gs til å ta seg av den delen... Derfor ønsker eg noko meir grusorientert...
Aktuelle kandidatar eg har sett på er
Honda dominator, transalp og africa twin(ja eg veit den er stor og tung men den er barsk, ein liten guilty pleasure )
Yamaha XT 600 og xt660r, muligens 750 super ten?
Suzuki DR650
BMW GS650
og tilslutt sykkelen eg har fått litt følelser for; KTM 640LC4 adventure utgave.... Har funne eit par bra eksemplar i sverige.... Skal tilfeldigvis til strømstad i helga
Så kva trur dykk? Japsane er jo trygge og fine kandidatar med "skuddsikre" motorar og bra rykte, men fungerer dei bra på grusen???
Eg føler at KTM'n har overtaket når det kjem til gruskjøyring, men eg er kanskje ikkje "mann" nok til å utnytte det og hadde igrunn klart meg like godt med ein yamaha eller honda kanskje??
Helsing ein som ikkje er heilt klar for å gi opp sesongen enda!!
Så om vinteren i år blir den samme så tenkjer eg at da får en nå berre kjøyre så lenge så mulig. Men eg er ikkje så sugen på å ta SV'n ut på møkkete regnfulle høstdagar, begynner å bli slitt framhjulet og.
I tillegg savner eg muligheten v-stromen ga meg til å kjøyre ein tur på grusvegar og slikt sommarstid. Så eg vil ha ein sykkel til
-jobbpendling(nokre fåe kilometer berre)
-gruskjøyring
-må være relativt lett, helst under 200 kg
-må tåle litt misshandling
-kåpe er jo eit pluss for å ta av for kaldt høstregn!
Asfalteigenskapar er heilt uinteresant da eg har både sv og gs til å ta seg av den delen... Derfor ønsker eg noko meir grusorientert...
Aktuelle kandidatar eg har sett på er
Honda dominator, transalp og africa twin(ja eg veit den er stor og tung men den er barsk, ein liten guilty pleasure )
Yamaha XT 600 og xt660r, muligens 750 super ten?
Suzuki DR650
BMW GS650
og tilslutt sykkelen eg har fått litt følelser for; KTM 640LC4 adventure utgave.... Har funne eit par bra eksemplar i sverige.... Skal tilfeldigvis til strømstad i helga
Så kva trur dykk? Japsane er jo trygge og fine kandidatar med "skuddsikre" motorar og bra rykte, men fungerer dei bra på grusen???
Eg føler at KTM'n har overtaket når det kjem til gruskjøyring, men eg er kanskje ikkje "mann" nok til å utnytte det og hadde igrunn klart meg like godt med ein yamaha eller honda kanskje??
Helsing ein som ikkje er heilt klar for å gi opp sesongen enda!!
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: PMS, tror jeg må kjøpe en vintersykkel.
Har jo disse gamle da.. http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Funker bra om vinteren
Funker bra om vinteren
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km