Frakte dekk

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
IronHorse
Innlegg: 7
Registrert: 16 jul 2014, 15:21
Motorsykkelen din: Yamaha Virago XV1100 1988

Frakte dekk

Legg inn av IronHorse »

Lurer på om noen har erfaring med å frakte MC dekk på sykkelen? Hvordan de kan festes og hva som er lovlig? Skal nemlig frakte nye dekk til verkstedet og lurer på hvordan jeg skal få de med meg... Kjører en Yamaha Virago 1100.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23068
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Frakte dekk

Legg inn av Bjerknez »

IronHorse skrev:Lurer på om noen har erfaring med å frakte MC dekk på sykkelen? Hvordan de kan festes og hva som er lovlig? Skal nemlig frakte nye dekk til verkstedet og lurer på hvordan jeg skal få de med meg... Kjører en Yamaha Virago 1100.
Jeg hadde vertfall med meg et dekk på min sykkel og det la jeg over den bakre ryggstøtten på sykkelen (slik at ryggstøtten kom i midten av dekket). Den ene siden av dekket lå på sissybaren helt bakerst og den andre siden lå på bakre del av salen. Jeg brukte ett par lastestrikker fra Biltema og surret det fast. Kunne fint hatt med ett dekk til. Men hadde jeg ikke hatt ryggstøtte som sikkerhet så hadde jeg nok latt være.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Frakte dekk

Legg inn av Intruder »

En 75-åring her gjorde det enkelt...brukte lautbærkransmetoden.. :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

IronHorse
Innlegg: 7
Registrert: 16 jul 2014, 15:21
Motorsykkelen din: Yamaha Virago XV1100 1988

Re: Frakte dekk

Legg inn av IronHorse »

Bjerknez skrev:
IronHorse skrev:Lurer på om noen har erfaring med å frakte MC dekk på sykkelen? Hvordan de kan festes og hva som er lovlig? Skal nemlig frakte nye dekk til verkstedet og lurer på hvordan jeg skal få de med meg... Kjører en Yamaha Virago 1100.
Jeg hadde vertfall med meg et dekk på min sykkel og det la jeg over den bakre ryggstøtten på sykkelen (slik at ryggstøtten kom i midten av dekket). Den ene siden av dekket lå på sissybaren helt bakerst og den andre siden lå på bakre del av salen. Jeg brukte ett par lastestrikker fra Biltema og surret det fast. Kunne fint hatt med ett dekk til. Men hadde jeg ikke hatt ryggstøtte som sikkerhet så hadde jeg nok latt være.

Takker for svar! Har prøvd dette, men da hviler dekkene oppå blinklysene bak... Drar jeg dekkene lenger bak slik at de ikke hviler oppå blinklysene, dekker de blinklysene og ligger oppå/over bremselyset...

IronHorse
Innlegg: 7
Registrert: 16 jul 2014, 15:21
Motorsykkelen din: Yamaha Virago XV1100 1988

Re: Frakte dekk

Legg inn av IronHorse »

Intruder skrev:En 75-åring her gjorde det enkelt...brukte lautbærkransmetoden.. :thumleft

Har tenkt tanken! Hva med å legge dekkene rundt livet? Har prøvd og det går, men vet ikke om det er så populært å kjøre slik. Eller lov?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Frakte dekk

Legg inn av Snikendeugle »

Du kan jo stroppe de fast stående mot rygglenet bak (om du har rygglene på din) blant annet.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Frakte dekk

Legg inn av evike »

Tips til NESTE gang: Legg inn verkstedet som leveringsadresse fra dekkleverandøren.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Frakte dekk

Legg inn av KTM950SMR »

Om det ikke er alt for langt å kjøre så hadde jeg tatt de rundt livet. Så lenge du kjører forsiktig og de ikke er til hinder for å kontrollere sykkelen så burde det ikke være noen problem.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Frakte dekk

Legg inn av 45316 »

Eventuelt lage provisorisk ryggsekk, 2 reimer for skuldre og 1 magereim

Svar