LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Dette var virkelig en film som slo an med meg.... Slike klipp og type filming er hva jeg liker å kombinere og se mye av :perfect

Musikk, gjerne i kombinasjon med motorlyd og uten for mye snakking. Gir en fantastisk følelse av å være med på turen. En burde jo strengt talt bruke mye av sesongen på å filme og bruke vinteren til å redigere de større filmene...

Tusen takk for link til film Ole m!

Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Jeg er glad jeg brukte litt tid i bloggen til cosmogs! :thumleft

Hadde jo planer om å kjøpe meg sidevesker fra sw-motech til sykkelen, men disse er ikke vanntett pluss at du må enten kjøre med de begge eller la være.

Kriega har en langt bedre løsning og har helt fantastisk kvalitet. Har andre kriega produkter.

Valget ble igrunn enkelt, og du kan flytte det med det til hvilken som helst sykkel om jeg skulle velge å bytte sykkel. For ikke snakke om mulighetene om jeg velger å utvide og trenger mer plass.

Går for en us combo 30 og tank utstyret. Tror dette blir mer en nok til min type pakking og behov.

Bilde
Bilde
Bilde

Skulle bestille i dag, men de har ikke flere inne i England, så har sendt de mail om å få bekreftet ny lagerstatus. :thumleft

Fordelen med å ha den tank biten er at da kan jeg kjøre med ene baggen bak og den andre foran, alt etter behov... Forbanna snedig løsning. Ser også det er mye folk på nettet som skryter fælt av denne kombinasjonen, spes de som kjører plastrakett :perfect

Sony Z2

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av Snikendeugle »

Kriega og SW Motech

Bilde

Så kan du ha mindre viktige ting i sidebaggene innenfor de vanntette posene sine.
De to løsningene går jo fint sammen uansett :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Helt klart... Men for mitt vedkommende ser jeg ikke helt behovet for begge deler da jeg pakker minimalt med meg på tur. Jeg kan dra langt med bare pass, mobil og lommebok. Pusse tennene og lukte blomster er oppskrytt :lol

Men hvem vet, mulig jeg ser behovet for mer når jeg får pakket med meg litt :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av mortenolb »

Dayum, der løste mitt spørsmål angående langtur på R-sykkel seg.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Dayum, der løste mitt spørsmål angående langtur på R-sykkel seg.
Høres bra ut :thumleft
Kriega får utrolig mye skryt... Likte spesielt godt muligheten for å rigge til med tankveske. Og for ikke å snakke om prisen, sett i forhold til en del andre lignende produkt

Sony Z2

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av mortenolb »

Ikke dårlig!

Nå må jeg bare skaffe meg en R-sykkel. Kanskje jeg skal kjøpe en svensk HP4 og importere for under 200 riksdaler :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Ja det hørtes ikke feil ut.... Bare ring å sjekk forsikring først.... Der er mange som får seg et kjempe sjokk :lol

Sony Z2

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av mortenolb »

Det er ikke _KRISE_, egentlig. Hvertfall ikke den prisen jeg får på nettsiden. Er nå ikke sikkert at de faktisk er villig til å forsikre for den prisen fordet.
men;

Neste år, når jeg går opp til 70 % bonus:

Din pris: 939 per måned
11 258 per år

Du har spart: 21 646
- Økt sikkerhet: 18 097
- Fordel/medlem: 2961
- Kjøp på nett: 588


..men det er fortsatt et passe hopp fra de 2800 i året jeg betaler nå :knegg

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av mortenolb »

S1000RR blir det samme pris på, mens S1000R blir 6500 i året. Det er jo det samme som jeg betaler på bilen.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av cosmogs »

Begynte å lese litt i bloggen din og se litt på filmene dine, utmerket innsats! :thumleft
For meg, som inntil nå har hatt en (må innrømmes) noe anakronistisk tilnærming til BMW (gubbesykkel, paradoksalt nok :roll ) ble det å kikke nærmere på S1000RR en skikkelig wake up call. Sykkelen er jo vanvittig grom, helt enkelt. Nydelige linjer og Hk/Kg er jo rett og slett vakkert! R er ikke min greie, men hey - kudos! :notworthy:
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

KawaKjetil

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av KawaKjetil »

LordShaft skrev:
Til min store overraskelse kom service advarsel i displayet mitt når jeg bikket 10.000... I følge Ride skal du ta service hver 10 tusen eller hvert år.... Det som kommer først. Siden det ble tatt service på ca 6000 ble jeg litt overrasket over at det kom opp nå. Får ta meg en prat med ride på mandag å høre om det er nok å plugge i computeren å få det fikset.


Sony Z2
Hva fikk du til svar av Ride her? Min er på 30k km service denne uken faktisk (passer fint å gjøre det nå som jeg er i Spania med familien), mens jeg hadde års service i desember.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

cosmogs skrev:Begynte å lese litt i bloggen din og se litt på filmene dine, utmerket innsats! :thumleft
For meg, som inntil nå har hatt en (må innrømmes) noe anakronistisk tilnærming til BMW (gubbesykkel, paradoksalt nok :roll ) ble det å kikke nærmere på S1000RR en skikkelig wake up call. Sykkelen er jo vanvittig grom, helt enkelt. Nydelige linjer og Hk/Kg er jo rett og slett vakkert! R er ikke min greie, men hey - kudos! :notworthy:
:thumleft
Takk for det! Har hatt en slik tidligere jeg også, men jeg kan definitivt bekrefte at den har de klart å parkere langt der bak med denne sykkelen :perfect


Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Bergen skrev: Hva fikk du til svar av Ride her? Min er på 30k km service denne uken faktisk (passer fint å gjøre det nå som jeg er i Spania med familien), mens jeg hadde års service i desember.
Jeg har ikke pratet med ride i dag, skal ringe de å høre på mandag når jeg er tilbake i Bergen. I helgen er jeg på sykkeltur til Ålesund, skal i bryllup i morgen, men skal holde deg oppdatert på mandag :thumleft

Sony Z2

KawaKjetil

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av KawaKjetil »

LordShaft skrev: Jeg har ikke pratet med ride i dag, skal ringe de å høre på mandag når jeg er tilbake i Bergen. I helgen er jeg på sykkeltur til Ålesund, skal i bryllup i morgen, men skal holde deg oppdatert på mandag :thumleft

Sony Z2
Skal hente min hos Ride på mandag. Mener de sa det var årlig service samt hver 10k km dersom de ikke kom samtidig/innenfor samme år.. kan sikkert ta noe av den årlige selv :-) Men bremseveske og kardangolje etc tror jeg at jeg vil overlate til verksted så lenge det er garanti på sykkelen.

Svar