KM sin sykkel har mye større behov enn min og han har også hatt lappen i mer enn 5 årBjerknez skrev:Kanonbra sagt!!evike skrev:Du skal være litt forsiktig med løftene du gir...Cutless skrev:
Haha, hadde du hatt lappen litt lenger og du kunne øvelseskjørt med meg så skulle jeg gått over sykkelen din med tannkost ! Det er jo bare å hive seg rundt :)
Dette tilbudet ville jeg tatt i mot evike!
Cutless sin blogg
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Ja, veldig fornøyd med de. Ble litt sliten i grepet i starten, men nå som de er blitt brukt litt så er det som å ikke ha på seg noe. Det jeg var redd for ja, har du noen anbefalinger for "høst" hansker?Haymaker skrev:De Linstrands-hanskene er knallbra.
Godt fornøyd med de når det er litt varme ute
Under 10/12 grader ute så er de er nok litt magre i høyere hastighet.
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Cutless sin blogg
Tar gjerne en sånn polering
Regner med en lengre tur neste gang
Regner med en lengre tur neste gang
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
DealTomB skrev:Tar gjerne en sånn polering
Regner med en lengre tur neste gang
- Knut Morten
- Innlegg: 288
- Registrert: 26 des 2009, 17:19
- Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
- Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold
Re: Cutless sin blogg
Da får vi satse på at det kan bli noen mil på Fredagen
Ut på tur - aldri sur
NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09
Kjørt i 2014 ca 17000
NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09
Kjørt i 2014 ca 17000
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Sted: Drammen
Re: Cutless sin blogg
Grattis med kjøretimer, utstyr, nypolert sykkel og det hele!
Mulig du har fått det med deg her inne, men tenkte det var greit å gjøre deg oppmerksom på at det er ganske lett å miste den breath guarden på Shoei`n. Nydelig hjelm ellers!
Usikker på om jeg mistet min fordi jeg holdt hjelmen i hånden gjennom der, eller om jeg dro den ut sammen med hanskene. Borte var den iallefall. Greit å shoppe en ny original på eBay, men enda greiere å ikke miste den. Det finnes mange bedre måter å bruke en 200lapp på.
Mulig du har fått det med deg her inne, men tenkte det var greit å gjøre deg oppmerksom på at det er ganske lett å miste den breath guarden på Shoei`n. Nydelig hjelm ellers!
Usikker på om jeg mistet min fordi jeg holdt hjelmen i hånden gjennom der, eller om jeg dro den ut sammen med hanskene. Borte var den iallefall. Greit å shoppe en ny original på eBay, men enda greiere å ikke miste den. Det finnes mange bedre måter å bruke en 200lapp på.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Ja, gleder meg !Knut Morten skrev: Da får vi satse på at det kan bli noen mil på Fredagen
Dette har jo gått over all forventning, får trolig luftet GSX'n (må få døpt sykkelen snart) både i morgen og på fredag. Overveldende hvor utrolig hjelpsom dere er
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Takk takk !cosmogs skrev:Grattis med kjøretimer, utstyr, nypolert sykkel og det hele!
Mulig du har fått det med deg her inne, men tenkte det var greit å gjøre deg oppmerksom på at det er ganske lett å miste den breath guarden på Shoei`n. Nydelig hjelm ellers!
Usikker på om jeg mistet min fordi jeg holdt hjelmen i hånden gjennom der, eller om jeg dro den ut sammen med hanskene. Borte var den iallefall. Greit å shoppe en ny original på eBay, men enda greiere å ikke miste den. Det finnes mange bedre måter å bruke en 200lapp på.
Ja, veldig fornøyd med hjelmen - sitter som et skudd. Det var et godt tips, skal passe på at den ikke stikker av
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Vi MC folk holder sammen vetuCutless skrev:Ja, gleder meg !Knut Morten skrev: Da får vi satse på at det kan bli noen mil på Fredagen
Dette har jo gått over all forventning, får trolig luftet GSX'n (må få døpt sykkelen snart) både i morgen og på fredag. Overveldende hvor utrolig hjelpsom dere er
Re: Cutless sin blogg
Hanske med langmansjett anbefales når tempen synker og du skal kjøre litt lengre.Cutless skrev:Haymaker skrev: Ja, veldig fornøyd med de. Ble litt sliten i grepet i starten, men nå som de er blitt brukt litt så er det som å ikke ha på seg noe. Det jeg var redd for ja, har du noen anbefalinger for "høst" hansker?
Så slipper du vind og regn opp i jakkeermene.
Nå er jeg usikker på hvor mye du vil legge i det, men her er enkle billige hansker, som gjør jobben
http://www.xlmoto.no/mc-hanske-course-journey-vanntett" onclick="window.open(this.href);return false;
Kvalitetsmessig så kan du regne med at de billigste ikke har like solide sømmer overalt.
Men så lenge de gjør jobben så er jo det det viktigste. Trenger ikke alltid å koste skjorta.
Der er nok flere på dette forumet som har maaange mil bak seg i drittvær som har gjort seg noen erfaringer :-)
Sikler selv på alpinestars eller berik.
http://www.xlmoto.no/mc-hanske-berik-8642-wp-mix" onclick="window.open(this.href);return false;
Tips: http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... stk-82582/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veldig snop. Du får også hansker med dette på.
Edit: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=8130" onclick="window.open(this.href);return false; - Tadaa
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
I dag vet jeg Cutless er ute på øvekjøringstur med tor2502, så jeg regner med at han storkoser seg nå
har forøvrig planer om å møte dem etter jobb i dag og ta resten av turen sammens med dem. Regner med Cutless kommer med en oppdatering her når dagen er omme og intrykkene har stabilisert seg
har forøvrig planer om å møte dem etter jobb i dag og ta resten av turen sammens med dem. Regner med Cutless kommer med en oppdatering her når dagen er omme og intrykkene har stabilisert seg
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Inntrykkene har ikke stabilisert seg riktig enda, men venter jeg lengre nå så sovner jeg.
tor2502 - tusen takk for turen.
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... a85f77.jpg[/img]
Vi starta vell rundt 0900 tiden, og jeg var ikke hjemme før 18-19 tiden. Fantastisk deilig å få kjørt så mye. Ble vel rundt 25+- mil i følge trip-telleren min. Jeg fikk veldig god hjelp med sporvalg av tor2502. Reddet meg flere ganger på veien i dag. Var spesielt en hendelse på slutten av turen som bet seg merke i hukommelsen: Krapp høyre sving. Stor SUV av type Audi kommer i mot, og beveger seg inn mot mitt felt - krysser gul-linja. Pga tor2502 terping på sporvalg så var opplevelsen veldig udramatisk. Fikk sett Audien tidlig, hadde godt med handlingsrom, og gjorde en liten justering på linjen i god tid for å unngå massasje fra Audien sitt sidespeil.
Det var veldig hyggelig å få kjørt litt med Bjerknez mot slutten av turen. Vi stakk også innom kjøregården. Som noen av dere sikkert husker så sliter jeg med krypkjøringen. Prøvde 5 ganger med GSX'n. Det var triste greier. Rev kjegler som en helt - til trøst fikk jeg høre fra det små-sympatiske publikumet som satt og drakk kaffe at den gigantiske potta mi var det som reiv kjegler på de to siste forsøkene. Bjerknez reddet meg også fra å nesten tryne i sving øvelsen da jeg hadde en noe uheldig fotposisjon som ble sporenstreks justert..
Nå har jeg virkelig fått testet sykkelen på en lengre tur. Veldig fornøyd. Kjenner jeg blir litt stiv i knærne under kjøring, men så fort jeg går av sykkelen er de helt fine. Får se om kroppen klarer å justere seg, eller om det må noen mods til. Utenom det så er sykkelen lettkjørt og stabil - følte meg trygg når vi fikk litt sidevind. Litt slitsomt å kjøre inn sykkelen, unngår å være på samme turtall for lenge - blir mye giring av sånt.
Skoene har jeg hatt litt trøbbel med. Synes de var litt store - noe som sikkert er greit til høsten slik at jeg får plass til litt tykke sokker. Fikk kjøpt inn to "gel-hæl-såler" anledning turen i dag, og dette funket suverent. Støvlene sitter nå godt på foten uten at det blir badstu nedi der.
Det som derimot er veldig tragisk er jo at sykkelen er skitten igjen Døde insekt og diverse skit er dandert over den en gang nypolerte svarte overflaten. Ikke bra. Uansett, tusen takk igjen for at dere gjør det mulig for meg å øvelseskjøre - som dere leser så er det noe jeg sårt har behov for. Nå er jeg så heldig at jeg også skal øvelseskjøre i morgen med Knut Morten. Håper å få øvd enda mer på krypkjøringa da. Mulig jeg må på biltema i morgen og kjøpe en økonomipakke med tannbørster - avhenger av hvor skitten sykkelen hans er..
tor2502 - tusen takk for turen.
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... a85f77.jpg[/img]
Vi starta vell rundt 0900 tiden, og jeg var ikke hjemme før 18-19 tiden. Fantastisk deilig å få kjørt så mye. Ble vel rundt 25+- mil i følge trip-telleren min. Jeg fikk veldig god hjelp med sporvalg av tor2502. Reddet meg flere ganger på veien i dag. Var spesielt en hendelse på slutten av turen som bet seg merke i hukommelsen: Krapp høyre sving. Stor SUV av type Audi kommer i mot, og beveger seg inn mot mitt felt - krysser gul-linja. Pga tor2502 terping på sporvalg så var opplevelsen veldig udramatisk. Fikk sett Audien tidlig, hadde godt med handlingsrom, og gjorde en liten justering på linjen i god tid for å unngå massasje fra Audien sitt sidespeil.
Det var veldig hyggelig å få kjørt litt med Bjerknez mot slutten av turen. Vi stakk også innom kjøregården. Som noen av dere sikkert husker så sliter jeg med krypkjøringen. Prøvde 5 ganger med GSX'n. Det var triste greier. Rev kjegler som en helt - til trøst fikk jeg høre fra det små-sympatiske publikumet som satt og drakk kaffe at den gigantiske potta mi var det som reiv kjegler på de to siste forsøkene. Bjerknez reddet meg også fra å nesten tryne i sving øvelsen da jeg hadde en noe uheldig fotposisjon som ble sporenstreks justert..
Nå har jeg virkelig fått testet sykkelen på en lengre tur. Veldig fornøyd. Kjenner jeg blir litt stiv i knærne under kjøring, men så fort jeg går av sykkelen er de helt fine. Får se om kroppen klarer å justere seg, eller om det må noen mods til. Utenom det så er sykkelen lettkjørt og stabil - følte meg trygg når vi fikk litt sidevind. Litt slitsomt å kjøre inn sykkelen, unngår å være på samme turtall for lenge - blir mye giring av sånt.
Skoene har jeg hatt litt trøbbel med. Synes de var litt store - noe som sikkert er greit til høsten slik at jeg får plass til litt tykke sokker. Fikk kjøpt inn to "gel-hæl-såler" anledning turen i dag, og dette funket suverent. Støvlene sitter nå godt på foten uten at det blir badstu nedi der.
Det som derimot er veldig tragisk er jo at sykkelen er skitten igjen Døde insekt og diverse skit er dandert over den en gang nypolerte svarte overflaten. Ikke bra. Uansett, tusen takk igjen for at dere gjør det mulig for meg å øvelseskjøre - som dere leser så er det noe jeg sårt har behov for. Nå er jeg så heldig at jeg også skal øvelseskjøre i morgen med Knut Morten. Håper å få øvd enda mer på krypkjøringa da. Mulig jeg må på biltema i morgen og kjøpe en økonomipakke med tannbørster - avhenger av hvor skitten sykkelen hans er..
Re: Cutless sin blogg
Veldig bra!
Kudos til alle som stiller opp for å hjelpe deg.
Skitten sykkel gjør vondt i sjela :-)å
Kudos til alle som stiller opp for å hjelpe deg.
Skitten sykkel gjør vondt i sjela :-)å
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Nåja... jeg tror ikke du skal undervurdere krypkjøringen din så veldig, for ille var det ikke. Ja, jeg mener potten din hadde skylden i mange av kjeglerivingene. Joda, litt ustø, men det er helt normalt. Jeg kjenner meg godt igjen selv, så du har ingenting å skamme deg over her. Men trening gjør mesterCutless skrev:Inntrykkene har ikke stabilisert seg riktig enda, men venter jeg lengre nå så sovner jeg.
tor2502 - tusen takk for turen.
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... a85f77.jpg[/img]
Vi starta vell rundt 0900 tiden, og jeg var ikke hjemme før 18-19 tiden. Fantastisk deilig å få kjørt så mye. Ble vel rundt 25+- mil i følge trip-telleren min. Jeg fikk veldig god hjelp med sporvalg av tor2502. Reddet meg flere ganger på veien i dag. Var spesielt en hendelse på slutten av turen som bet seg merke i hukommelsen: Krapp høyre sving. Stor SUV av type Audi kommer i mot, og beveger seg inn mot mitt felt - krysser gul-linja. Pga tor2502 terping på sporvalg så var opplevelsen veldig udramatisk. Fikk sett Audien tidlig, hadde godt med handlingsrom, og gjorde en liten justering på linjen i god tid for å unngå massasje fra Audien sitt sidespeil.
Det var veldig hyggelig å få kjørt litt med Bjerknez mot slutten av turen. Vi stakk også innom kjøregården. Som noen av dere sikkert husker så sliter jeg med krypkjøringen. Prøvde 5 ganger med GSX'n. Det var triste greier. Rev kjegler som en helt - til trøst fikk jeg høre fra det små-sympatiske publikumet som satt og drakk kaffe at den gigantiske potta mi var det som reiv kjegler på de to siste forsøkene. Bjerknez reddet meg også fra å nesten tryne i sving øvelsen da jeg hadde en noe uheldig fotposisjon som ble sporenstreks justert..
Nå har jeg virkelig fått testet sykkelen på en lengre tur. Veldig fornøyd. Kjenner jeg blir litt stiv i knærne under kjøring, men så fort jeg går av sykkelen er de helt fine. Får se om kroppen klarer å justere seg, eller om det må noen mods til. Utenom det så er sykkelen lettkjørt og stabil - følte meg trygg når vi fikk litt sidevind. Litt slitsomt å kjøre inn sykkelen, unngår å være på samme turtall for lenge - blir mye giring av sånt.
Skoene har jeg hatt litt trøbbel med. Synes de var litt store - noe som sikkert er greit til høsten slik at jeg får plass til litt tykke sokker. Fikk kjøpt inn to "gel-hæl-såler" anledning turen i dag, og dette funket suverent. Støvlene sitter nå godt på foten uten at det blir badstu nedi der.
Det som derimot er veldig tragisk er jo at sykkelen er skitten igjen Døde insekt og diverse skit er dandert over den en gang nypolerte svarte overflaten. Ikke bra. Uansett, tusen takk igjen for at dere gjør det mulig for meg å øvelseskjøre - som dere leser så er det noe jeg sårt har behov for. Nå er jeg så heldig at jeg også skal øvelseskjøre i morgen med Knut Morten. Håper å få øvd enda mer på krypkjøringa da. Mulig jeg må på biltema i morgen og kjøpe en økonomipakke med tannbørster - avhenger av hvor skitten sykkelen hans er..
Jeg fikk selv beskjed fra kjørelærer (gang på gang) og ikke "henge" ned med tåspissen. Du var jaggu ikke mange milimeterene over bakken i svingene. Grunnen til at dette føles naturlig (tror jeg, siden jeg har erfaring med å gjøre samme feilen selv) er fordi sittestillingen ikke føles naturlig og eller at støvlene er for stive slik at det føles anstrengt og ha beina riktig. Jeg tror en liten oppjustering av sal samt kanskje nedjustering av fothvilere etc. vil gi deg bedre forutsetninger her.
Ellers så synes jeg (så vidt jeg kunne se) du hadde en langt bedre plassering (sporvalg) i dag. I spesielt en rundkjøring (som jeg kunne se) like før hjemkomsten så jeg du også "lekte" deg litt ved å glatt svinge litt elegant gjennom rundkjøringen ved å legge sykkelen litt ekstra ned. Det viser bare at du begynner å bli litt varmere i trøya
Noen timer øvelseskjøring i kjøregården nå, så er du i mål og klar for oppkjøring. PS! Husk at hvis du klarer kryptesten med den potta di, så klarer du det vertfall 100% sikkert med Duke'n
Takk for en hyggelig tur igjen!