Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i

Legg inn av LordShaft »

Hvilket batteri var det du kjøpte?

Sony Z2

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Elolz- Honda CBR600F4i

Legg inn av Snikkeren »

Kajakk ja. Har drevet å sett etter kajakk i det siste jeg også, og wind solo er en av de jeg har siklet på.
Jeg har planer om å melde meg på grunnkurs hav, men det er ikke før i august.

Har tidligere prøvd en Hasle Explorer, og den var fin å padle for en uvitende nybegynner som meg.
Det blir vel som med MC. Man vet ikke hva man egentlig vil ha før man har prøvd og feilet litt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Elolz- Honda CBR600F4i

Legg inn av erikh »

Pen sykkel :thumleft , så på maken, men mitt valg ble ZX6r :)
Liker nok faktisk utseende på CBR'n bedre :redface

Men etter som du driver å småhandler fra ebay, kjøp deg nye blinkers ;) gjerne intrigert i speilet, det ser mye penere og renere ut, og små blinkers bak da, eller intrigert i bremselyset :thumleft
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Elolz- Honda CBR600F4i

Legg inn av Tomgsx-r »

Off, det er surt :-)å

Håper det ordner seg og at den blir tilsvarende strøken som den var :thumleft

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Sykkelen rygget ned...

Legg inn av MKH88 »

Uff det var kjipt! Bra at dere skrev skademelding, få tatt takst på den så fort som mulig. Min ble også veltet, velteklosser reddet begge kåpene og heller ikke skade på bakhjulet som din, men allikevel ble det skader for 36000. Mc deler koster pæng!

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Sykkelen rygget ned...

Legg inn av MKH88 »

Kjapt oppsummert, fremme kåpedel 7000, kåpeglass ca 1200, blinklys og speil som du allerede har nevnt, bakre plastikk under var vel ca 4000 tror jeg. Pluss pluss... Hos min ble lyddemperen bulket også, 6000 til... Jeg fikk besøk av takstmann som motpartens forsikringsselskap hadde leid inn (if), han takserte og jeg kunne velge om å sende sykkelen på verksted og få den reparert, eller å få kontantoppgjør og fikse sykkelen selv.. Valgte det siste da det det skjedde mai = laang ventetid på verksted + at jeg selv er mekaniker.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Sykkelen rygget ned...

Legg inn av kjellv »

MKH88 skrev:Kjapt oppsummert, fremme kåpedel 7000, kåpeglass ca 1200, blinklys og speil som du allerede har nevnt, bakre plastikk under var vel ca 4000 tror jeg. Pluss pluss... Hos min ble lyddemperen bulket også, 6000 til... Jeg fikk besøk av takstmann som motpartens forsikringsselskap hadde leid inn (if), han takserte og jeg kunne velge om å sende sykkelen på verksted og få den reparert, eller å få kontantoppgjør og fikse sykkelen selv.. Valgte det siste da det det skjedde mai = laang ventetid på verksted + at jeg selv er mekaniker.
Få satt den inn på et godkjent mcverksted du stoler på, helst merkeverksted og få tatt takst der! Særlig med tanke på det bakhjulet du nevnte, i hvert fall hvis det ikke er tydelig hva som er galt. Er du ikke dreven i dette gemet så bør du ikke stå alene med motpartens forikringsselskaps takstmann og avdekke skadeomfanget.
Selv om taksten blir tatt på et verksted står du ganske fritt i det videre forløp.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Sykkelen rygget ned...

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:
kjellv skrev:
MKH88 skrev:Kjapt oppsummert, fremme kåpedel 7000, kåpeglass ca 1200, blinklys og speil som du allerede har nevnt, bakre plastikk under var vel ca 4000 tror jeg. Pluss pluss... Hos min ble lyddemperen bulket også, 6000 til... Jeg fikk besøk av takstmann som motpartens forsikringsselskap hadde leid inn (if), han takserte og jeg kunne velge om å sende sykkelen på verksted og få den reparert, eller å få kontantoppgjør og fikse sykkelen selv.. Valgte det siste da det det skjedde mai = laang ventetid på verksted + at jeg selv er mekaniker.
Få satt den inn på et godkjent mcverksted du stoler på, helst merkeverksted og få tatt takst der! Særlig med tanke på det bakhjulet du nevnte, i hvert fall hvis det ikke er tydelig hva som er galt. Er du ikke dreven i dette gemet så bør du ikke stå alene med motpartens forikringsselskaps takstmann og avdekke skadeomfanget.
Selv om taksten blir tatt på et verksted står du ganske fritt i det videre forløp.
Takker for tipset! Ble oppringt av takstmannen nå, og pga dette med bakhjulet ble vi enige om at Falcken henter sykkelen og kjører den til MC Marine som er lokale merkeverkstedet for Honda og så blir taksten tatt der. Så får jeg håpe dette ikke tar for lang tid, men sesongen ser vel stort sett over ut for min del :sorry
Dette var triste saker og høre...

Men vær glad for at dette ikke skjedde midt i sesongen! Nå er det vel snart på tide og parkere uansett, selv om det er noen dager innimellom her i sør som fortsatt er kjørbare.

Lykke til :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Sykkelen rygget ned...

Legg inn av TBI81 »

Veldig leit, men samtidig veldig bra timing! Dette hadde vært kjipere i mai!
Håper det ikke blir så dyrt at de velger å kondemnere! Om ikke så ville jeg tatt kontantoppgjør og brukt vinteren på å fikse opp.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Utkast til takst på skadene

Legg inn av LordShaft »

Repsol fargene ser så sinnsykt mye bedre ut en tricolor.... I mine øyner

Note 4

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Utkast til takst på skadene

Legg inn av RuneMC »

Apropos forsikring og skader er det alltid lurt å ta det gjennom forsikringsselskap om man er den som skal ha erstatning. Du får garantert oppgjøret du skal ha og motparten kan alltids gi beskjed til forsikringsselskapet sitt at han ønsker å betale sluttregningen framfor å ta det på forsikringen og få bonustap.

Hva som blir mest lønnsomt for motparten avhenger av bonus - noen har jo opptjent 75% og en fri skade mens andre vil få skikkelig bonustap og en reell utgift på 40-60 000 før de er oppe på samme bonus igjen).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Utkast til takst på skadene

Legg inn av mortenolb »

Den dagen CBR600F er en risikosykkel skal jeg løpe Oslo maraton.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Utkast til takst på skadene

Legg inn av hakhap »

mortenolb skrev:Den dagen CBR600F er en risikosykkel skal jeg løpe Oslo maraton.
Gets the popcorn
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av Jompa »

Er denne aggressiv nok ?
Eller ser du etter noe fra Italia ?
th.jpg
Suzuki__SV_1000_(7).jpg
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 7809838195" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Reparasjonene er i gang

Legg inn av TBI81 »

Jaja :knegg
[video]https://www.youtube.com/watch?v=GdDuhrfWRfw[/video]
Jeg er bare ufin pga skruzuki påstandene altså ;-)

Svar