MC-ulykker
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Personlig så ville jeg satt pris på at når folk ikke overholder vikeplikten og de oppdager at de har driti seg ut ikke for panikk og bråstopper rett foran MCen. Hadde tosken ikke fått panikk så hadde ikke forgaffelen hadde gal vinkel og forhjulet hadde ikke sittet mellom grenrørene. Drittsekken hadde ikke mere panikk enn at han stakk av.
Det er herved offisielt: Jeg hater alle og enhver som kjører eldre sølvgrå Civic med FS skilt på. Og politiet var alt annet en hjelpsomme så dette slipper kødden fint unna.
Det er herved offisielt: Jeg hater alle og enhver som kjører eldre sølvgrå Civic med FS skilt på. Og politiet var alt annet en hjelpsomme så dette slipper kødden fint unna.
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Har du opplevt noe her...eller er det bare teori???
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Kjørte rett i venstre siden på en Civic i Mammutkrysset, og så stakk han av. Veldig gøyalt. Sykkelen kom rett fra Trafikkstasjonen etter reg og støytest og eieren skulle hente den i dag. Sånn gikk det ikke, men til uka kan han hente den tror jeg.
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Uffda...godt det gikk bra med deg...
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Antagelig så hadde det vært mindre ulykker på veien hvis folk engasjerte en hjernecelle iblant når de kjører ? For egen del er lærdommen å kjøre enda mere forsiktig i rundkjøringer i rushtrafikk.
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Du har et godt poeng her. Jeg har vært i gjennom samme lærdom, for et par år siden... Les herPollti skrev:Antagelig så hadde det vært mindre ulykker på veien hvis folk engasjerte en hjernecelle iblant når de kjører ? For egen del er lærdommen å kjøre enda mere forsiktig i rundkjøringer i rushtrafikk.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Synes alle nordmenn i rundkjøringer letter årvåkenheten ved ikke å bruke blinklys..
"Æille veit da fell att je ska besøke`n Olaff?"
Slutt å sutre,nå......
Sprettet nettopp en Blå-Gul 5,2%
"Æille veit da fell att je ska besøke`n Olaff?"
Slutt å sutre,nå......
Sprettet nettopp en Blå-Gul 5,2%
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=556886" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjør forsiktig folkens!
Kjør forsiktig folkens!
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Fikk ett lite støkk sjøl idag!!
Jæv***** Latvier i Trailer!!
Der veien fra Drøbak munner ut i siste tunell:
Akkurat der veien deles i to inni tunnellen(rv23/E6), svinger man høyre eller rett fram avhengig av hvor man skal, E6 sørover eller mot oslo, der fant plutselig Latvier'n ut at han skulle til venstre ikke høyre, så han vrenger trailer'n til venstre i MITT felt, NULL blinklys, NULL Speil,!! Jeg makta å bremse og svinge, havna oppå Mur/Veikanten, og velta i ca 20km/t?. TrailerSjåføren stakk og stoppa ikke engang!
heldigvis bare små riper i veltebøyla, og oppå venstre hendelen, samt rift i venstre jakke erme.
Idiot vil jeg bare si!!
Jæv***** Latvier i Trailer!!
Der veien fra Drøbak munner ut i siste tunell:
Akkurat der veien deles i to inni tunnellen(rv23/E6), svinger man høyre eller rett fram avhengig av hvor man skal, E6 sørover eller mot oslo, der fant plutselig Latvier'n ut at han skulle til venstre ikke høyre, så han vrenger trailer'n til venstre i MITT felt, NULL blinklys, NULL Speil,!! Jeg makta å bremse og svinge, havna oppå Mur/Veikanten, og velta i ca 20km/t?. TrailerSjåføren stakk og stoppa ikke engang!
heldigvis bare små riper i veltebøyla, og oppå venstre hendelen, samt rift i venstre jakke erme.
Idiot vil jeg bare si!!
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
Igjen....
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=557160" onclick="window.open(this.href);return false;
Er jo noe nesten hver dag nå
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=557160" onclick="window.open(this.href);return false;
Er jo noe nesten hver dag nå
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Det er ikke sikkert det alltid er bilføerens feil...:
http://www.ringblad.no/nyheter/article4522537.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Får håpe MC-føreren ikke er alvorlig skadet :[-o<
http://www.ringblad.no/nyheter/article4522537.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Får håpe MC-føreren ikke er alvorlig skadet :[-o<
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Nei, får håpe det gåpr bra...AJ skrev:Det er ikke sikkert det alltid er bilføerens feil...:
http://www.ringblad.no/nyheter/article4522537.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Får håpe MC-føreren ikke er alvorlig skadet :[-o<
Men en sak er viktig...HOLD AVSTAND.
En bil stopper raskere en en sykkel...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
Bobil mot MC i Nord-Trøndelag... MC-føreren omkom... Triste greier.
Nyhetsoppslaget sier ingenting om hvem som kan ha kommet over i feil kjørebane. Jeg vil anta at det er det som har skjedd...
Nyhetsoppslaget sier ingenting om hvem som kan ha kommet over i feil kjørebane. Jeg vil anta at det er det som har skjedd...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=573611" onclick="window.open(this.href);return false;
Trist, tenker på de nærmeste.... Å ikke vite hvor han har vært/skjedd... Og så finne han sånn...
Trist, tenker på de nærmeste.... Å ikke vite hvor han har vært/skjedd... Og så finne han sånn...
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;