Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På dannelsesreise?

Legg inn av PCP »

Nei Morten, det du beskriver høres mer ut som utsiktspunktet langs vei 55 hvor man ser mot Fannaråki.

Dette lærte jeg nemlig i tråden til Rune i fjor, da jeg avslørte min uvitenhet og manglende geografikunnskaper med å spørre om det var Galdhøpiggen alle sto å så på ved den fancy rasteplassen. :redface

Fant igjen tråden til RuneMC nå, og da ser jeg at det resepsjonsdamen på Årdalstangen sa var at man ser alle de 6 høyeste toppene, unntatt Galdhøpiggen, fra Tindevegen.
Forøvrig masse fine bilder fra bla Tindevegen i hans tråd fra i fjor;
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=270

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På dannelsesreise?

Legg inn av ZnirlN »

Ser ut som en nydelig tur du har vært på. Hvorfor er ikke jeg hjemme når du tar sånne turer?????

Vi får ta oss en sånn tur når jeg kommer hjem :)

Tror du regndressen vil passe meg å min kropp??

Hvordan er du fornøyd med den nye Scala Rider G9x jeg har kjøpt til deg???? :lol
Reiner med du har fått satt den på hjelmen???

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På dannelsesreise?

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:Ser ut som en nydelig tur du har vært på. Hvorfor er ikke jeg hjemme når du tar sånne turer?????

Vi får ta oss en sånn tur når jeg kommer hjem :)

Tror du regndressen vil passe meg å min kropp??

Det er fordi noen alltid må holde hjulene i gang, og en sånn jobb som du har, krever de beste av de beste :lol
Er jo heime ei stund til, men begynner å sikle på en Lofoten-tur Så se og dra deg hjem, DET blir en real dagstur :-D
Om regndressen vil passe deg? aner ikke, du får komme bort og prøve på fredag :prf

Scalarideren funker sikkert fint, godt du spør :prf . Send en mail med knt.nr ditt så får jeg gjort opp :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På dannelsesreise?

Legg inn av ZnirlN »

Olav K skrev:
ZnirlN skrev:Ser ut som en nydelig tur du har vært på. Hvorfor er ikke jeg hjemme når du tar sånne turer?????

Vi får ta oss en sånn tur når jeg kommer hjem :)

Tror du regndressen vil passe meg å min kropp??

Det er fordi noen alltid må holde hjulene i gang, og en sånn jobb som du har, krever de beste av de beste :lol
Er jo heime ei stund til, men begynner å sikle på en Lofoten-tur Så se og dra deg hjem, DET blir en real dagstur :-D
Om regndressen vil passe deg? aner ikke, du får komme bort og prøve på fredag :prf

Scalarideren funker sikkert fint, godt du spør :prf . Send en mail med knt.nr ditt så får jeg gjort opp :[-o<

Oppgjøret tar vi når æ kjem heim.

Har du ikke vorri å henta det??

Viss det e de beste av de beste som klare denne jobben, da e det rart du ikke e her :D

Den Lofoten turen høres ut som en grei dagstur det :-)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- På dannelsesreise?

Legg inn av Olav K »

Kvelden drar mot natt, The 1. Lady er pakket og klar, men jeg er klarere:)
og med en slik bakgrunn for stell av sykkel og klargjøring for tur... da er det lett å komme i stemning
20140707_230855.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Klar for ny tur (side 19)

Legg inn av LordShaft »

Da var jeg kommet meg trygt hem igjen :thumleft

Møtte på litt regn rett før knarvik, men ikke rare bygen.
Hvordan var det over vikefjell? Ble det vått? Takk for en fantastisk tur i dag... :yahoo ble 55 mil på telleren min, regner med du bikket godt over 60...

Selv om ikke turen ble helt som planlagt, var det helt konge! Flere slike :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Klar for ny tur (side 19)

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Da var jeg kommet meg trygt hem igjen :thumleft

Møtte på litt regn rett før knarvik, men ikke rare bygen.
Hvordan var det over vikefjell? Ble det vått? Takk for en fantastisk tur i dag... :yahoo ble 55 mil på telleren min, regner med du bikket godt over 60...

Selv om ikke turen ble helt som planlagt, var det helt konge! Flere slike :thumleft

Sony Z2
Definitivt en kongetur :prf :prf ! Er i Odda nå, skal videre til Dimmelsvik; så blir nok drøyt 65mil på meg idag.

Referat kommer etterhvert, men neppe ikveld:)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Klar for ny tur (side 19)

Legg inn av LordShaft »

Hahaha rart med det :lol

Mulig det blir tur i ditt distrikt i morgen, gir deg isåfall en lyd om du skal være med...

Sony Z2

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Klar for ny tur (side 19)

Legg inn av Busa Trond »

Dere har hatt en flott tur skjønner jeg :vs
Hvordan er det med BMWen til LordShaft :scratch
Blir det bare dumt at ojda og jeg kommer oppover og prøver å henge på :sorry
Dere ligger jo i geografien veldig fine svinger da :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Klar for ny tur (side 19)

Legg inn av LordShaft »

Ja turen var helt topp.... Selv om det ikke ble helt som planlagt pga regnvær! Men vi får prøve å fullføre turen en annen dag :thumleft

BMW'en skal nok klare å holde følge med gamlegutta!! :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Klar for ny tur (side 19)

Legg inn av Olav K »

Ja, så var man tilbake i soffan. En deilig tur i dag også, ikke så mye bilder blei tatt, men legger ut det som jeg har.
(derimot filmet jeg en del, håper det blei brukandes...time will show)

Dagen begynte litt treigere enn planlagt, var sjukt morratrøtt i dag, mot normalt. Og ikke hørte jeg fra mr.Lordshaft heller, han var nok opptatt på jobb. Men så smalt det inn en sms fra han, og ballen begynte å rulle, litt over kl 8 var jeg kledd og klar (sykkelen var klar hele natta).
Vi satset på å møtes på Voss kl 10.30, men jeg bomma litt på fergja mellom Utne og Kvanndal, så måtte ta rundveien over Hardangerbroa. Dermed var jeg 15 etter skjema, men heldigvis, Lordshaft var like blid, der han satt og venta på Esso-stasjonen i Voss sentrum :thumleft
Først litt obligatorisk chitchat, og så bar det avgårde i deilig sol, mot Aurland og "det forgjettede land"
E 16 oppover mot Vinjo og Vossestrand har ett par brukbare svinger, men strekningen gir deg ikke akkurat krøll på ti**en eller hår på skuldrene. Men det finnes medisin, for eksempel i form av Stalheimskleiva.
Den gir oss såpass voldsomme inntrykk at vi "overlever" tunellene mot Flåm og Aurland. I Aurland kjøper vi litt lunchmat på butikken og tar med oss opp mot utkikkspunktet på Stegastein.
Her knipser vi noen bilder, spiser baguetter og gleder oss til fortsettelsen over fjellet. Og ute på utkikksplattformen er det VARMT i dag, det brenner i skinnbuksa :-)å :-)å
BB1.jpg
BB2.jpg
BB7.jpg
BB8.jpg
Det som er litt kjipt er at så snart vi nærmer oss toppen så er det overskyet, og etter hvert så ser vi at det er grått i øst også, i den retning vi skal etter hvert. Men først fjellovergangen, den tar vi i kjent stil, og nedstigningen til Lærdal er herlig, med unntak av noen aggresive telehiv, her og der. Fra Lærdal til Øvre Årdal er det lite å fortelle, det er tuneller, bratte fjell og to? fantastiske svinger i kombinasjon med fine doseringer.
Idet vi entrer 50 sona i Øvre Årdal slår varmen imot oss, jeg er sikker på tempen økte med 5 grader iløpet av 10 mtr med vei :D det var en utrolig rar opplevelse.
På bensinstasjonen tar vi et krigsråd, det er lett regn og meldt tordenbyger i innlandet utover dagen. Så det ender med at vi suser tilbake til Fodnes, kjører beint om bord i fergja der og drar over mot Sogndals-sida. Men tror de glemte å ta betaling av oss, eller så syns de at vi var så kjekke at vi reiste gratis :-D
Så ruller vi innover mot Sogndal, og videre utover fjorden, til fergjekaien på Hella... her skiller vi lag.
Jeg tar fergja mot Vangsnes, Lordshaft tar "shortcut'en" mot Bergen via Hella-Dragsvik.
Jeg får dermed gleden av å nyte "oppturen" mot Vikafjellet, her har jeg ikke kjørt før, men det er et herrrrrlig stykke vei for Striplen min og meg. Jeg rett og slett storkoser meg oppover svingene, og det er alltid deilig å komme over tregrensa.
Vel oppe på Vikafjellet ser det ut som det er regn lengre sør, så jeg stopper og trekker på regndressen. Det kommer vel med, for siste halvdel av Vikafjellet og ned mot Voss regner det. jaja, så får jeg i alle fall vasket vekk knuste fluer og andre insekter fra visiret :lol
Nede på Voss skinner solen forsiktig igjennom skylaget, så regndressen må igjen friste tilværelsen i salveska :thumleft
Kjører selvsagt Gamlevegen over Skjervet, tar et bilde her,
BB3.jpg
før jeg fortsetter litt nedover mot Granvin, men svinger "gromveien" over "Ulvikfjellet"
De kan si hva de vil, gutta med "adventure-traktor"....., men det er et herlig stykke vei som innbyr til lettsindig omgang med gassrulla og generøse nedlegg i de deilige svingene med fiiin asfalt.
Tar ettpar bilder oppå her også, før jeg peiser over Hardangerbroa og innover fjorden mot Odda
BB4.jpg
BB5.jpg
BB6.jpg
Sørfjorden er som vanlig ganske kjedelig, i Odda må jeg leke MacGyver før jeg kjører hjem til frk. Fryd.
Hun tar imot med kveldsmat og kald leskedrikke. Jeg rekker akkurat å smøre kjedet mens det er varmt, så er det rett i matfatet.
En knalltur,,, IGJEN. Utrolig hyggelig å hilse på Lordshaft, å kjøre sammen med han, improvisere litt underveis, nyte sola mens vi hadde den... resten av turen tar vi ved en senere anledning :thumleft

"So gutane dansa, og jentene gret"
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Go'tur med improvisasjon (side 1

Legg inn av ojda »

"Dætta så jaggu trivelig ut gutt" :vs
Mye flotte bilder, og levende kommentert :thumleft Sånn dreiv ikke jeg å plaga dere,
når jeg var nedover tidligere i sommer :sorry
Jeg går på en 14 dagers arbeids-lause nå, så jeg skal trekke litt i Busa-lanken
å se hva man kan få til :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Go'tur med improvisasjon (side 1

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:"Dætta så jaggu trivelig ut gutt" :vs
Mye flotte bilder, og levende kommentert :thumleft Sånn dreiv ikke jeg å plaga dere,
når jeg var nedover tidligere i sommer :sorry
Jeg går på en 14 dagers arbeids-lause nå, så jeg skal trekke litt i Busa-lanken
å se hva man kan få til :-k
Tusen takk for det Ojda.
Det er bare å komme, jeg sitter nå bare her og venter jeg :sorry
Neida, jeg har å finne på, men bare kom, jeg er hjemme til den 29. juli i alle fall :)
Er kjempegøy med hyggelig besøk og dra på tur med "nykommere" her i leikegrinda mi :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Go'tur med improvisasjon (si

Legg inn av LordShaft »

Ja på tide bingo-banden fra det glade Østlandet tar med seg traktorene sine over i lekekassen vår! Her får de nok kjenne på hvordan det er å være sliten i kinnene pga svingete veier :knegg

Det var et eventyr å være på tur med deg Olav. Ikke bare viste du meg en del plasser jeg selv ikke har sett enda, men du hadde jo en histore bak omtrent hele Vestlandet! Slik syns hvertfall jeg er jævlig artig! Håper virkelig på flere slike turer, gjerne av lengre og kortere karakter om det passer seg :thumleft

Fikk ett par bilder fra utkikksposten over Aurdal fjellet, tilogmed når du holdt inne magen :knegg

Bilde
Bilde

Prøvde å kapre ett sånn Titanic moment i det vi skilte lag på fergene, men du var nok sikkert opptatt med andre ting :lol
Bilde

Den store luksus skuta sol lå i Bergen forrige uke, la faktisk inn i bukten med Balestrand, men ble ikke til at jeg stoppet å tok bilde.

Veiene mot Vadheim var langt bedre enn jeg husket sist... Og det gikk fint å ligge godt på med masse fine nedlegg... Helt klart en plass jeg skal kjøre igjen. Kanskje ta den turen før vi kjører tindevegen neste gang.

Jeg kjørte uten regn helt hjem, men var flere plasser det var vått på bakken.
Alt i alt en fantastisk tur, som helt klart frister til gjentagelse

Sony Z2

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Go'tur med improvisasjon (side 1

Legg inn av Kmann »

Fint der vest og ja, er vel fint både for guttunger på plastikkraketter og skikkelige mannfolk med eventyrtraktorer :) :)
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Svar