Mekaniker/verksted i Oslo

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Mekaniker/verksted i Oslo

Legg inn av xyvind »

Jeg hadde planlagt å skifte bremseklosser på sykkelen min nå, prøve meg på det selv.
Men på vei til jobb i dag skjedde det noe. Trodde først jeg punkterte på forhjulet, sykkelen ble så tungstyrt. Men jeg kunne se at jeg ikke hadde punktert, og med ett så var den normal igjen. Tenkte at det sikkert var langsgående spor i veien jeg ikke hadde sett.

På vei hjem fra jobb var det riktig ille, og jeg fant ut at styrelageret er gåent. Det er tregt og det hakker og henger. Kjørte av Mosseveien og tok småveiene hjem, i sakte tempo.

Spørsmålet mitt er da, om det er noen i Oslo som kan skru på en Suzuki til en passende pris? Merkeverksted er ikke nødvendig. Det er snakk om nytt styrelager og bremseskiver+bremsevæske foran og bak.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Mekaniker/verksted i Oslo

Legg inn av RuneMC »

Spørs om du ikke må litt ut av Oslo for å få kort ventetid.

Ville hørt med Monsterbike (Kobbervikdalen, Drammen) eller Riseberg MC (Askim) avhengig av hva som blir nærmest deg.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Mekaniker/verksted i Oslo

Legg inn av 45316 »

Mcpartner på Skedsmo har jeg god erfaring med. Opplevd flere ganger at de tar ting på sparket.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mekaniker/verksted i Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Kanskje en ide å starte en egen post her inne med forklarende overskrift hvor du spør noen her inne om å hjelpe deg?

Vanligvis finnes det mange hobbymekanikere som overgår "vanlige" mekanikere og ofte tar dem ikke så mye betalt heller.
Når man er så mange MC medlemmer i et forum så tror jeg det finnes MANGE som kan hjelpe deg med dette mot en liten slant. :-)

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Mekaniker/verksted i Oslo

Legg inn av mammut89 »

Hadde jeg hatt litt mer tid og plass hadde jeg gjort dette for deg for billig penge. Jeg har en uåpnet pakke med styrelager du kan kjøpe av meg hvis de ikke har på verkstedet.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Mekaniker/verksted i Oslo

Legg inn av xyvind »

RuneMC skrev:Spørs om du ikke må litt ut av Oslo for å få kort ventetid.

Ville hørt med Monsterbike (Kobbervikdalen, Drammen) eller Riseberg MC (Askim) avhengig av hva som blir nærmest deg.
Takk for tips! Skal sjekke ut de to!
45316 skrev:Mcpartner på Skedsmo har jeg god erfaring med. Opplevd flere ganger at de tar ting på sparket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
De skal jeg absolutt forespørre!
mammut89 skrev:Hadde jeg hatt litt mer tid og plass hadde jeg gjort dette for deg for billig penge. Jeg har en uåpnet pakke med styrelager du kan kjøpe av meg hvis de ikke har på verkstedet.
Så bra! Styrelager er temmelig standard deler? Jeg gir lyd fra meg hvis jeg får behov for å kjøpe deler selv :-)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Mekaniker/verksted i Oslo

Legg inn av cannon »

Solli Racing på Hasle driver ordinært verksted og har kapasitet nå. Så det på FB.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Mekaniker/verksted i Oslo

Legg inn av xyvind »

cannon skrev:Solli Racing på Hasle driver ordinært verksted og har kapasitet nå. Så det på FB.
Takk for tipset! De her visste jeg ikke om. Kunne få time allerede på fredag, men det passa dårlig for meg, så jeg leverer den inn på lørdag og får den nok tilbake allerede mandag ettermiddag. Kjekt at de hadde tid så raskt, pluss at de ga meg en veldig god pris.

Jeg forespurte alle nevnt i tråden her, og noen av de store merkeforhandlerne, men da hadde det ikke blitt før i slutten av juli, pluss at de lå mer enn et par tusenlapper over i pris. Fikk uansett veldig kjapt svar fra samtlige. Det er ikke værst!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Mekaniker/verksted i Oslo

Legg inn av cannon »

xyvind skrev:
cannon skrev:Solli Racing på Hasle driver ordinært verksted og har kapasitet nå. Så det på FB.
Takk for tipset! De her visste jeg ikke om. Kunne få time allerede på fredag, men det passa dårlig for meg, så jeg leverer den inn på lørdag og får den nok tilbake allerede mandag ettermiddag. Kjekt at de hadde tid så raskt, pluss at de ga meg en veldig god pris.

Jeg forespurte alle nevnt i tråden her, og noen av de store merkeforhandlerne, men da hadde det ikke blitt før i slutten av juli, pluss at de lå mer enn et par tusenlapper over i pris. Fikk uansett veldig kjapt svar fra samtlige. Det er ikke værst!
Manfred "Manny" Ress som skrur hos Solli vet mer enn det som er verdt å vite om mc. Han har bygget noe av det råeste som har rørt seg på RR-fronten. Det er ikke mange igjen av de som skrur med både hender, hjerte og hode:-)

Svar