BMW R1200GS

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

Intruder skrev:Så du skrev at du hadde handlet der,er du ovafor så gi gjerne et hint så det kanskje blir en kaffekopp !! :mk :thumleft

Jeg er ikke riktig så negativ live som jeg av og til kan virke på trykk serru... :knegg :evil
:thumleft
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Sikkert ikke et stort problem. Men hvis den dyre LED hovedlykten skulle sprekke har lommeboken sikkert et problem. Så tusen kroner fra eller til på 280 spiller liten rolle :)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Kmann »

Bringisen skrev:
Bilde

Over halvveis i innkjøringen nå , dette går unna. Legg merke til maksfarten :P :p

Bilde
Du Bringisen, jeg ser at du har jo verdens beste sykkel og det kan jeg jo forstå at du mener, Fin farge og greier, men den skjermen som viser de opplysningene der, det er mulig jeg er litt treig, og at det er flere faner med opplysninger bakover der. Hva med data om fyllingsgrad i sylindre, ventilklaring, lufthastighet i venturier, spenningsfallet i kretsen til baklyset ved oppbremsing og samtidig bruk av signalhorn og blinklys...ja med fullt lys på vel å merke... :lol :offtopic

Neida, skulle egnetlig bare innom å si at jeg er j..... misunnelig og at sykkelen din er dritfin, men da Norsk Tipping til stadighet roter bort telefonnummeret mitt så å jeg bare fortsette å kjøre min gamle -00 1150GS, også kalt Betty. (Men den er faktisk bare halvparten så gammel som den andre, så dvs NY)
Men igjen, Grattis, og misunnelsen sitter dypt og lenge :-)å
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Ove
Innlegg: 36
Registrert: 28 des 2012, 16:31
Motorsykkelen din: yamaha FZS 1000
Sted: Rogaland

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Ove »

Total høyde på 800/1200 GS med vindskjerm noen som vet?

Har en bilhenger jeg tenkte å lage høye karmer på, vil lage de så høye at det er plass til en GS med vindskjerm inni
når jeg tar på presenningstoppen.
Planen er ikke å dra den rundt på henger i utide men kjekt å ha muligheten viss en sånn sykkel dukker opp til rett pris :-)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

Ove skrev:Total høyde på 800/1200 GS med vindskjerm noen som vet?

Har en bilhenger jeg tenkte å lage høye karmer på, vil lage de så høye at det er plass til en GS med vindskjerm inni
når jeg tar på presenningstoppen.
Planen er ikke å dra den rundt på henger i utide men kjekt å ha muligheten viss en sånn sykkel dukker opp til rett pris :-)
Målet er 155 cm med kåpeglasset i nederste posisjon.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Ove
Innlegg: 36
Registrert: 28 des 2012, 16:31
Motorsykkelen din: yamaha FZS 1000
Sted: Rogaland

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Ove »

Bringisen skrev:
Ove skrev:Total høyde på 800/1200 GS med vindskjerm noen som vet?

Har en bilhenger jeg tenkte å lage høye karmer på, vil lage de så høye at det er plass til en GS med vindskjerm inni
når jeg tar på presenningstoppen.
Planen er ikke å dra den rundt på henger i utide men kjekt å ha muligheten viss en sånn sykkel dukker opp til rett pris :-)
Målet er 155 cm med kåpeglasset i nederste posisjon.
Takker :D

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Epylypzon »

Under 1,56 på 800 håper jeg. Hvis ikke må jeg skru litt før jeg skal på autozug til sommeren

Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Epylypzon »

Bringisen skrev:
poulet_cavalier skrev:Spm. til alle dere som har noe lengre erfaring (for å underdrive litt) - er steinsprang i lykteglasset noe stort problem? Er det verd å investere en 1000-lapp på en beskytter?
Sikkert ikke et stort problem. Men hvis den dyre LED hovedlykten skulle sprekke har lommeboken sikkert et problem. Så tusen kroner fra eller til på 280 spiller liten rolle :)
Kommer akkurat ann på hva slags kjøring du driver med. På gs meeting / adventure days når vi ligger 10-20 sykkler etter hverandre full gass på grusen smeller det titt og ofte i fronten.

Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

Da har gullet vært på første service. 1000km innkjøringsservice gjennomført i går.
Nok en gang flott service av Ride Bergen som tok sykkelen inn på en dags varsel. Leverte sykkelen etter jobb kl. 16.30 og Ride ringte samme kveld kl 19.30 og spurte om jeg ønsket å hente sykkelen :D
Ikke verst service det :prf

Og hvis noen lurer, så er jeg stor fornøyd med det nye vidunderet ennå. Lever opp til forventinger og mer enn så. Styrker min tro om at dette er verdens beste sykkel :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: BMW R1200GS

Legg inn av JohnnyTh »

Ser McAvisa nr 4 har opplevd det jeg trodde kunne være et problem med slik motor. De klarte på testkjøring å slå hull på et ev toppdekslene på en GSA. Den sykkelen der trenger virkelig bedre motorbeskyttelse.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: BMW R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

JohnnyTh skrev:Ser McAvisa nr 4 har opplevd det jeg trodde kunne være et problem med slik motor. De klarte på testkjøring å slå hull på et ev toppdekslene på en GSA. Den sykkelen der trenger virkelig bedre motorbeskyttelse.
De aller fleste har ikke råd til å trashe en sånn sykkel i steinrøysa uansett. Den er super på dårlige skogsbilveier, og den tåler å velte, men i steinrøysa er alt annet en en trail bike tøys etter min mening.

Et ikke-problem.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

Enig med deg der poulet_cavalier. Disse syklene er bedre beskyttet enn de fleste andre sykler, men enkelte drar det litt langt ut til tider. Bare til å søke på YouTube så ser man hva folk finner på med disse syklene :-)å Jeg har vel selv lagt ut et par som jeg har funnet der, her på forumet.
Er man uheldig kan selv den mest pansrede sykkelen få en skade. Eksempelvis i en steinrøys der en spiss stein akkurat trenger gjennom en av veltebøylene, det kan selvfølgelig skje, selv om sjansen er relativt liten.
Jeg tenker lite på dette selv siden vet at jeg kjører rundt på en av de mer pansrede motorsykler som finnes. Er jeg uheldig vet jeg at det kunne blitt ganske mye mer kostbart på mange andre MC'er. De rimelige forsikringspremiene for disse syklene sier også litt om skade/kostnads historikk.

Anyway......har hatt et par fine dager i forrige uke der jeg fikk anledning til å benytte sykkelen i jobbsammenheng. Jeg fikk kjørt 40 mil og fikk betalt for det :P :p Sykkelen har nå rullet 1560 km på tross av skolearbeid. Fremdeles synes jeg dette er en helt fantastisk sykkel som man rett og slett kan bo på :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: BMW R1200GS

Legg inn av JohnnyTh »

Nå var jo ikke dette i ei steinrøys. Traff vist en liten stein når den veltet. Greit nok at kanskje det koster mer med plast men man kan som regel kjøre videre med litt knust plast. McAvisen sier det burde hatt et metalldeksel som tidligere GS modeller.

Man må ikke kjøre i steinur for å velte. Kona velta Suzkien sin på en rasteplass i Danmark
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Bringisen »

Har vært mye jobbing og skole siste tiden, men det ser ut til å roe seg litt nå.

Får heldigvis brukt sykkelen i jobbsammenheng med jevne mellomrom, konge å få betalt for å kjøre sykkel.

Forrige uke var jeg på kundebesøk i Kvinnherad og kjørte Bergen-Nordheimsund-Mundheim-Rosendal-Sæbøvik og retur.

Fin tur på ca 35 mil. GS'en har nå rullet rundt 3000km allerede på tross av jobb og skole, jeg er fornøyd med det.

Sykkelen lever fremdeles opp til forventinger og er en sann glede ferdes på. Gleder meg til å få lastet telt og fiskestangen på for en litt lengre tur.

Blir mer og mer overbevist om at dette er verdens beste sykkel :P :p , men den diskusjonen får vi fortsette til vinteren :knegg

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Super Glide Custom
Innlegg: 58
Registrert: 04 mai 2013, 15:58
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2016
Sted: Lillestrøm

Re: BMW R1200GS

Legg inn av Super Glide Custom »

Gratulerer med skikkelig fin sykkel. :thumleft Sliter sjøl med en gryende GS feber :-)å

Svar