Sekk - ?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Sekk - ?

Legg inn av rustee »

Selv har jeg http://www.adventure-spec.com/default/s ... a-r20.html, som jeg bruker til og fra jobb. Har ikke stort annet enn matpakke osv i den, men har egen laptop lomme vet jeg hvertfall. Tror alltids du skal få plass til en bukse eller tre også :) Den er 100% vanntett. Er ihvertfall meget fornøyd med den! Behagelig å ha på ryggen. Den klemmer ikke og den er ganske lett når den er tom :thumleft Prøvde å ha på meg litt forskjellige sekker når jeg kjøpte sekken, det var den som passet meg best. Så kan anbefale deg å sjekke den ut om ikke annet :)
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Sekk - ?

Legg inn av Snikendeugle »

R20 så slettes ikke dum ut... Midt i blinken!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sekk - ?

Legg inn av LordShaft »

Likte jævlig godt den R35 (new) også jeg.... Lurer på hvor stor denne faktisk er på ryggen.... litt vanskelig å se på de bildene på siden der :-k

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Sekk - ?

Legg inn av Snikendeugle »

Ikke dum den heller. Praktisk med slikt nett på baksiden, men kan for meg at de selene over brystet kan bli litt varmt på hete sommerdager (?) Blokkerer mye vind ihvertfall
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sekk - ?

Legg inn av LordShaft »

Denne så heller ikke dum ut elolz :thumleft

Ikke for å kuppe tråden, men prøver selv å finne meg noe furnuftig å kunne ha på ryggen når jeg skal på transport etapper. Så jeg lett kan pakke med meg toalettveske, par sko og litt enkle klær uten at jeg trenger å ta med Bergans 60L min :-P Den er vond og stor å ha på ryggen når du kjører langt.

Jeg er ekstremt fornøyd med Kriega, men de har jo en smule stivere pris en sikkert en del andre :roll
Å er som sagt avhengig av at den er vanntett, og med minst mulig løse reimer som blafrer i vinden (vet disse kan teipes opp)

Brukeravatar
Mskrinde
Innlegg: 31
Registrert: 13 apr 2014, 11:49
Motorsykkelen din: 1998 Suzuki GSX 750 AE (Inazuma)
Sted: Skedsmo

Re: Sekk - ?

Legg inn av Mskrinde »

Ikke akkurat en MC sekk, men bruker denne her: http://www.code3tactical.com/camelbak-m ... kpack.aspx Har tatt av magebeltet, og tatt ut drikkeposen.
Fordelen med denne er at den har ingen løse stropper som blafrer i vinden, og den er stor nok til å ha med litt av hvert. Bla. 17" laptop som passer fint i egen lomme inni sekken. Det er også en veldig fin tursekk. Og er vannavstøtende. Skal mye til før vannet trenger gjennom.
Km 2014: Start 22. mai

brewbak
Innlegg: 2
Registrert: 21 mai 2014, 22:44
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 600

Re: Sekk - ?

Legg inn av brewbak »

Du har jo f.eks http://ogio.com/moto-140f6969d5213fd0ec ... treet-bike" onclick="window.open(this.href);return false;

Mach 5 eller Mach 3 er ihvertfall på min ønskeliste :-)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Sekk - ?

Legg inn av Tobben84 »

brewbak skrev:Du har jo f.eks http://ogio.com/moto-140f6969d5213fd0ec ... treet-bike" onclick="window.open(this.href);return false;

Mach 5 eller Mach 3 er ihvertfall på min ønskeliste :-)

Jeg har mach 5, og jeg er enormt fornøyd. Merker ikke at den er på ryggen under kjøring. Kjøpte på ebay og den kom på akkurat 1150,- ferdig fraktet. Denne sekken har ALT, inkludert lomme for ekstra/alternativt visir. Skostropper til sko, lommer til pc og alt mulig småtterier. Alt denne kan fjernes hvis du trenger et stort rom, og da rommer den mye. De har tilogmed flyttet magebeltene(som kan tas av) til siden slik at spenna ikke skrapet opp tanken.
Fantastisk bra sekk!

http://m.youtube.com/watch?v=tTY-g5ckiSE" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sekk - ?

Legg inn av LordShaft »

Hvordan er denne med pukkel på ryggen ?? :scratch

Brukeravatar
Kimshans
Innlegg: 60
Registrert: 27 sep 2012, 23:26
Motorsykkelen din: BMW R1200R 2012 mod.
Sted: Porsgrunn

Re: Sv: Sekk - ?

Legg inn av Kimshans »

Har selv Mach 5 sekken. Og er stort sett godt fornøyd. Eneste er at jeg tror dessverre ikke at den er 100% vanntett. Bare vannavstøtende. Og i tillegg, lommen til visiret er sydd fast. Skulle ønske den var uttagbar. Ellers alt i alt en god sekk, og enkel å ta av og på med MC jakka på.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Sekk - ?

Legg inn av ega16 »

Jeg har Kriega R25 som jeg er veldig fornøyd med: Sele sysemet er veldig bra og gjør det enekelt å få den av og på selv når man har på seg en stram jakke. Sekken sitter også veldig godt på ryggen selv når man har jakke med pukkelrygg. Selene sørger for at ryggen og skuldrene blir "jevnt" belastet slik at den er behaglig å ha på seg over lenger tid. Jeg har også en frocefield ryggbeskytter i min (i tillegg til i jakka for esktra beskyttelse).

Er det noe negativt å si om den så er det at den ikke har vanntett, men det har ikke vært noe problem for meg til nå. Men jeg ville nok ikke kjørte ute i tungt regn flere timer i strekk uten å sikre innholdet.

Jeg er på min andre sekk siden jeg var så smart at jeg plasserte den første sekken inntil et varmt eksosrør slik at "lokket" smeltet bort. :redface

Svar