Søndagstur med start i Oslo?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Tiki
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2012, 19:23
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2015, Triumph Sprint 1050

Re: Søndagstur med start i Oslo?

Legg inn av Tiki »

Selv takk sankyo, det var en fin tur og hyggelig selskap!
Du kan jo vurdere om du vil bli med å kjøre Trollstigen fra 26. - 29. juni?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Søndagstur med start i Oslo?

Legg inn av sankyo »

Det skulle jeg gjerne gjort, men da er det barnebursdag i heimen. Men la oss prøve en annen gang.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Søndagstur med start i Oslo?

Legg inn av spidair »

Kjørte denne turen (Hokksund- Kongsberg- Jondalen- Rjukan-Gaustatoppen- Tuddal-Notodden og hjem) plutselig påsøndag selv. Brukte tre og en halv time på turen. Hadde røsket ut det ekstra foret i jakka da det var veldig varmt i Hokksund, men angret på det da jeg kom inn i tunellene mellom Tinnoset og Rjukan, for der var det f..n meg kaldt. Så jeg dro på meg super undertøyet på Rjukan før jeg klatret opp zikk-zakken (var ikke en bil der, så den gikk veldig kvast....) og var glad for undertøyet, for på fjellet var det om mulig enda kaldere... før jeg suste nedover hårnåls svingene mot Tuddal..

Flott tur, flott natur og masse deilig svingete vei. Møtte nesten ikke en bil på turen før jeg kom til Notodden, der noen undermotoriserte gamle vrak av noen lastebiler med Sirkus arnardo skrevet på siden hindret trafikken oppover til Meheia og Kongsberg (og hadde gjort det en lang stund...) og etter å ha leap-frogget forbi sikkert en kilometer med kø bak de vrakene og vrakene selv var veien igjen tom for biler... Farten lå sånn ca i hundre det meste av veien, noen steder litt høyere bortsett fra i 60-50-40 soner da, der kjører jeg alltid i fartsgrensen... Glemte å måle strekkningen da... :) Startet halv fem fra Hokksund uten noen egentlige tanker på hvor jeg skulle kjøre... men det ble ruta, for jeg har tenkt på å kjøre der en stund, men aldri hatt tid liksom....

Anbefales... Ser i etterkant at jeg nok burde ha kjørt om Atrå, men det får jeg ha til gode en annen gang... :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Søndagstur med start i Oslo?

Legg inn av Snikendeugle »

Ups, glemte å si ifra før søndagen at jeg ikke kunne bli med alikevel, men det merket dere nok! :)
Ble litt for tidlig på morgenen for en fyllesyk og sliten meg, men kommer sterkere tilbake!

Ser ut som om dere hadde en bra tur!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar