Myst's vei til 2-hjulingens verden - Back on....track??
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden - landevei neste. :)
En venn av meg strøk 2 ganger.
Først kjørte han for sakte,
andre gang plasserte han seg galt i trafikken.
Strøk sjøl i 1974 fordi jeg kjørte for fort.
Så plasser deg riktig, følg trafikken,men ikke for fort.
If it ain't broke, I'll break it.
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden - landevei neste. :)
@Bjerknez: Kan tenke meg de fleste mener det samme, meg inkludert. Jeg tenker får man unna slalomen på en grei måte, får man bedre motivasjon til resten. Negativt eller positivt, er bare harda fakta det du nevner som gjelder under alle oppkjøringer. Nå vet jeg ikke hvor godt kjent du er i Oslo eller ved Risløkka, men det å komme seg ut på motorveien fra trafikkstasjonen er en veldig fin startoppgave som er lett å drite seg ut på, da man først kjører ut på sideveien med vikeplikt og deretter ut på akselerasjonsfeltet til Østre Aker vei med vikeplikt. Et øyeblikks uoppmerksomhet og det kan gå veldig galt.
Har begynt å tenke mer på handlingsberedskap og viktigheten av det. Når jeg må stoppe på rett plan,prøver jeg å støtte med høyre foten slik at jeg raskt kan gire ned. På motbakker blir det omvendt, kjapt i første gir og ned med venstre, slik at jeg kan bruke bakbremsen til en lettere bakkestart (syns bakbrems-metoden fungerer bedre for meg).
Begynner å bli smålig nervøs og spent selv, med en gang jeg våkner om morgenen går tankene til dette og får ikke sovet igjen. Får satse vi får hyggelige sensorer og datamaskinen trekker ut kjøremåte og -rute i vår favør.
@ejs: kjørte også for sakte og feilplassert på de par første gangene i trafikken. Prøver å holde meg rett under eller i fartsgrensen og midten på vegbanen etter omstendighetene, ikke for nært til motgående kjørefelt. Slike feil kommer av å tenke på andre ting enn trafikkbildet. Derfor det er evig mas om langt blikkbruk og fokus. Er fortsatt 11 dager til, skal nok få trent en god del. Håper jeg.
Har begynt å tenke mer på handlingsberedskap og viktigheten av det. Når jeg må stoppe på rett plan,prøver jeg å støtte med høyre foten slik at jeg raskt kan gire ned. På motbakker blir det omvendt, kjapt i første gir og ned med venstre, slik at jeg kan bruke bakbremsen til en lettere bakkestart (syns bakbrems-metoden fungerer bedre for meg).
Begynner å bli smålig nervøs og spent selv, med en gang jeg våkner om morgenen går tankene til dette og får ikke sovet igjen. Får satse vi får hyggelige sensorer og datamaskinen trekker ut kjøremåte og -rute i vår favør.
@ejs: kjørte også for sakte og feilplassert på de par første gangene i trafikken. Prøver å holde meg rett under eller i fartsgrensen og midten på vegbanen etter omstendighetene, ikke for nært til motgående kjørefelt. Slike feil kommer av å tenke på andre ting enn trafikkbildet. Derfor det er evig mas om langt blikkbruk og fokus. Er fortsatt 11 dager til, skal nok få trent en god del. Håper jeg.
Kommer og går..
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden - landevei neste. :)
Wow.. kan bare si..wow! Har en kombinasjon av glede og spenning i meg nå. Gleden av å gjøre ting for aller første gang, helt ubeskrivelig..
Hvorfor? La meg fortelle: Har en bambus-sofa i garasjen som jeg har ment å kvitte meg med i god stund. Tenkte først å kjøre til dynga me'n i morgen men ombestemte meg og heller la den ut på Finn. En dame ringte i dag og sa hun ville ha'n. Supert, etter 19 tida skulle hun komme. Tiden kom og jeg gikk ned for å gjøre den klar, samt se til sykkelen og sysle med den mens jeg ventet. Lærte meg bruken av toppvesken, selv om den var som en Mensa IQ-test i starten, klarte bare ikke å få den igjen. Fant ut til slutt hvordan mekanismen fungerer. Nøkkelen var også blitt bøyd, fungerer fortsatt, men bør nok tas med til nøkkelbutikken og få den fikset.
Tiden gikk og telefonen fortsatt taus. Tok kontakt selv og fikk vite de var forsinket pga noe sykehus greier, kunne ikke komme før halv 10 tiden. Egentlig så hater jeg slike folk. Om ikke et fast klokkeslett, avtaler man likevel sånn ca tid men får man beskjed om forsinkelser? Neei da, de sysler med sitt mens man sitter og venter som en ugle. Og i verste fall blir vi den slemme fordi vi "maser". Men ok, gentleman som jeg er, tok jeg det pent og sa de er velkommen etterpå. Hva nå?
Jo, mere tid til sykkelen. Prøvde å sette på hovedstøtta noen ganger, men er klin umulig. Tidligere fått beskjed om å bruke egenvekten min mens jeg løfter opp bakfra, men selv med mine 85 kg, fikk jeg det ikke til. Skitt au da, får prøve senere. Sola stekte godt og det var veldig rolig ute, garasjeplassen helt tom. Det var nå eller aldri. Satte sykkelen helt bak i garasjen, satte meg på og startet den opp. Røff lyd på den må jeg si. Kjente på friksjonsonen et par ganger før jeg trillet den ut av garasjen og var på min aller første tur oppover garasjeplassen. Oh yeah! Herlig følelse å kjøre på sin egen sykkel! Sitter veldig godt på den og rimelig lett å styre. Gassen og clutchen er selvsagt annerledes enn BMWen, men blir nok vant ganske fort. Tok bare noen par turer opp og ned før jeg parkerte den pent i garasjen igjen. Jeg hadde tatt min første tur på min egen sykkel og det føltes herlig.
Det er bare 2 bemerkninger jeg vil gjerne høre mer om:
1) Høyrehendelen er løs, beveger seg 7-8 mm sideveis og er en løs skive på innsiden mot styret. Skal det være slik? Jeg vil helst at gassen skal kun vris opp og ned og være fastholdt mot andre bevegelser. Er det noe jeg kan fikse selv eller bør den gis til verksted?
2) Sette på hovedstøtta. Er det noen andre enkle måter å gjøre det på uten å bruke superkrefter og helst ikke få hele sykkelen over seg?
Hvorfor? La meg fortelle: Har en bambus-sofa i garasjen som jeg har ment å kvitte meg med i god stund. Tenkte først å kjøre til dynga me'n i morgen men ombestemte meg og heller la den ut på Finn. En dame ringte i dag og sa hun ville ha'n. Supert, etter 19 tida skulle hun komme. Tiden kom og jeg gikk ned for å gjøre den klar, samt se til sykkelen og sysle med den mens jeg ventet. Lærte meg bruken av toppvesken, selv om den var som en Mensa IQ-test i starten, klarte bare ikke å få den igjen. Fant ut til slutt hvordan mekanismen fungerer. Nøkkelen var også blitt bøyd, fungerer fortsatt, men bør nok tas med til nøkkelbutikken og få den fikset.
Tiden gikk og telefonen fortsatt taus. Tok kontakt selv og fikk vite de var forsinket pga noe sykehus greier, kunne ikke komme før halv 10 tiden. Egentlig så hater jeg slike folk. Om ikke et fast klokkeslett, avtaler man likevel sånn ca tid men får man beskjed om forsinkelser? Neei da, de sysler med sitt mens man sitter og venter som en ugle. Og i verste fall blir vi den slemme fordi vi "maser". Men ok, gentleman som jeg er, tok jeg det pent og sa de er velkommen etterpå. Hva nå?
Jo, mere tid til sykkelen. Prøvde å sette på hovedstøtta noen ganger, men er klin umulig. Tidligere fått beskjed om å bruke egenvekten min mens jeg løfter opp bakfra, men selv med mine 85 kg, fikk jeg det ikke til. Skitt au da, får prøve senere. Sola stekte godt og det var veldig rolig ute, garasjeplassen helt tom. Det var nå eller aldri. Satte sykkelen helt bak i garasjen, satte meg på og startet den opp. Røff lyd på den må jeg si. Kjente på friksjonsonen et par ganger før jeg trillet den ut av garasjen og var på min aller første tur oppover garasjeplassen. Oh yeah! Herlig følelse å kjøre på sin egen sykkel! Sitter veldig godt på den og rimelig lett å styre. Gassen og clutchen er selvsagt annerledes enn BMWen, men blir nok vant ganske fort. Tok bare noen par turer opp og ned før jeg parkerte den pent i garasjen igjen. Jeg hadde tatt min første tur på min egen sykkel og det føltes herlig.
Det er bare 2 bemerkninger jeg vil gjerne høre mer om:
1) Høyrehendelen er løs, beveger seg 7-8 mm sideveis og er en løs skive på innsiden mot styret. Skal det være slik? Jeg vil helst at gassen skal kun vris opp og ned og være fastholdt mot andre bevegelser. Er det noe jeg kan fikse selv eller bør den gis til verksted?
2) Sette på hovedstøtta. Er det noen andre enkle måter å gjøre det på uten å bruke superkrefter og helst ikke få hele sykkelen over seg?
Kommer og går..
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
Hold støtta nede med tyngde på beinet og dra sykkelen bakover.Få en til å stå ved siden av de første gangene til du kommer inn i det sånn for sikkerhetsskyld.Hadde vært kjip med riper og knekt blinklys på den nye fine sykkelen.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
Sykkelen kommer lettere opp på hovedstøtta hvis den står i fri.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
Nå hadde jeg også på meg sommersko med myke såler. Får prøve med støvlene også. Jeg må uansett ned igjen og møte de folka nå.
Nå hadde jeg også på meg sommersko med myke såler. Får prøve med støvlene også. Jeg må uansett ned igjen og møte de folka nå.
Kommer og går..
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
For en som er uvandt med sykkel, høres dette nesten ut som en bruksanvisningSuperMorten skrev:Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
for å velte sykkelen
Liite spørsmål til deg som har ganske færsk lapp Morten. Om instruktør sitter bakpå
med elev, holder det da med analog komunikasjon eller må man ha intercom for å kjøre lovlig
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
Lærte ikke om sånt jeg.. Tok lappen i 86. Da kjørte vi på hver vår sykkel (jeg på lett og lærer på tung) på langtur og eneste kommunikasjon var læreren som vifta med handa...ojda skrev:For en som er uvandt med sykkel, høres dette nesten ut som en bruksanvisningSuperMorten skrev:Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
for å velte sykkelen
Liite spørsmål til deg som har ganske færsk lapp Morten. Om instruktør sitter bakpå
med elev, holder det da med analog komunikasjon eller må man ha intercom for å kjøre lovlig
Det jeg gjorde i 2009 teller ikke. Var jo bare noen kjøretimer og oppkjøring.
Men tilbake til støtta. Om sykkelen veier 2 eller 300 kg, så klarer du ikke løfte den. Derfor drar jeg sykkelen bakover for å få den på støtta. Drar jeg den opp, får jeg prolaps og brun strek i trusa...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
Tror ikke det er påbudt med kommunikasjons utstyr når dere sitter på samme sykkel.ojda skrev:For en som er uvandt med sykkel, høres dette nesten ut som en bruksanvisningSuperMorten skrev:Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
for å velte sykkelen
Liite spørsmål til deg som har ganske færsk lapp Morten. Om instruktør sitter bakpå
med elev, holder det da med analog komunikasjon eller må man ha intercom for å kjøre lovlig
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
PingleSuperMorten skrev:Lærte ikke om sånt jeg.. Tok lappen i 86. Da kjørte vi på hver vår sykkel (jeg på lett og lærer på tung) på langtur og eneste kommunikasjon var læreren som vifta med handa...ojda skrev:For en som er uvandt med sykkel, høres dette nesten ut som en bruksanvisningSuperMorten skrev:Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
for å velte sykkelen
Liite spørsmål til deg som har ganske færsk lapp Morten. Om instruktør sitter bakpå
med elev, holder det da med analog komunikasjon eller må man ha intercom for å kjøre lovlig
Det jeg gjorde i 2009 teller ikke. Var jo bare noen kjøretimer og oppkjøring.
Men tilbake til støtta. Om sykkelen veier 2 eller 300 kg, så klarer du ikke løfte den. Derfor drar jeg sykkelen bakover for å få den på støtta. Drar jeg den opp, får jeg prolaps og brun strek i trusa...
Når jeg tar sykkel opp på hovedstøtta retter jeg opp sykkel, vrir styret helt mot venstre, setter høyrefoten på hovedstøttearmen så jeg kjenner at begge "føttene" står i asfalten, legger all kropsvekt på høyrefoten, mens jeg løfter med høyrehånd. Lært på kjøreskole på 80 tallet,
og fungerer like bra i dag
Grunnen til at jeg spurte om komunikasjon på sykkel, er at om Myst vil,
kan jeg ofre etpar timer på ettermiidagen i morra, så han får sjans til å prøvekjøre den nye fine sykkelen sin Du får bare hyle Myst om du vil
Har desverre ikkke mulighet senere da feriie starter nå Søndag.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
Det er ikke spesifisert om en sitter på samme sykkel eller ei men her ser det vist ut til at kommunikasjon skal brukes,ville tatt en telefon og sjekket for moroskyld
http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... otorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... otorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
Kawagutten skrev:Det er ikke spesifisert om en sitter på samme sykkel eller ei men her ser det vist ut til at kommunikasjon skal brukes,ville tatt en telefon og sjekket for moroskyld
http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... otorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitat:
Kommunikasjon
På veg eller andre område som ikkje er avsperra, skal den som er med deg kunne instruere deg via tovegs kommunikasjonsutstyr
Da ser det vel ikke så greit ut alikevel
Komutstyr krever litt mere planlegging.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- OMG! første prøvetur
Oppsummering kjøretime 2/6-14:
Hovedmål: generell trafikkjøring
Resultat: back to square one. Dumme valg, fortsatt usikker på meg selv og dårlig trafikkavvikling.
Egen vurdering: dett var dett folkens. Etter dagens kjøring fant vi ut at jeg fortsatt har lang vei å gå. Selv om innsatsen har vært god, er ikke trafikkdelen tilfredstillende nok. Etter dagens skjennepreken er jeg nå såppass demotivert til å fortsette. Han mente ut fra dagens vurdering er det ikke noe vits å prøve seg neste uke engang. Jeg fryktet det ville skje og fikk rett.
Vi hadde satt opp flere timer denne uken men de vil jeg sannsynligvis avlyse imorgen.
Jeg har tenkt på dette i hele dag nå, så er ikke noe forhastet beslutning.
Føler det beste akkurat nå er å ta en pause fra alt dette fremover. Kanskje jeg prøver igjen når livet mitt har roet seg ned.
Tusen takk til alle som har støttet i gode og dårlige stunder.
Supplement: Klokka er snart midnatt og sliter med å sove og tankene er i ett rot. Kommer sikkert på å skrive mer etterhvert.
Hovedmål: generell trafikkjøring
Resultat: back to square one. Dumme valg, fortsatt usikker på meg selv og dårlig trafikkavvikling.
Egen vurdering: dett var dett folkens. Etter dagens kjøring fant vi ut at jeg fortsatt har lang vei å gå. Selv om innsatsen har vært god, er ikke trafikkdelen tilfredstillende nok. Etter dagens skjennepreken er jeg nå såppass demotivert til å fortsette. Han mente ut fra dagens vurdering er det ikke noe vits å prøve seg neste uke engang. Jeg fryktet det ville skje og fikk rett.
Vi hadde satt opp flere timer denne uken men de vil jeg sannsynligvis avlyse imorgen.
Jeg har tenkt på dette i hele dag nå, så er ikke noe forhastet beslutning.
Føler det beste akkurat nå er å ta en pause fra alt dette fremover. Kanskje jeg prøver igjen når livet mitt har roet seg ned.
Tusen takk til alle som har støttet i gode og dårlige stunder.
Supplement: Klokka er snart midnatt og sliter med å sove og tankene er i ett rot. Kommer sikkert på å skrive mer etterhvert.
Kommer og går..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Veggen er møtt... :(
Nei!
Er det første jeg tenker.
Du skal ikke gi opp nå. Når motbakkene virker uoverstigelige er det tid for en pust i bakken. Det er helt greit.
Men du skal ikke gi opp.
Nederlag er aldri morsomt eller oppbyggelig. Men av og til er man i den situasjonen. Og det krever refleksjon og ny-orientering, som kan ta litt tid.
Men å gi opp?
Over hodet ikke!!! Hører du !!
Gi deg selv litt tid til å tenke over hva problemet er. Plutselig har du løsningen og det siste hinderet flates ut og blir til plankekjøring.
Stå på, Myst!
Ikke gi deg nå!
Er det første jeg tenker.
Du skal ikke gi opp nå. Når motbakkene virker uoverstigelige er det tid for en pust i bakken. Det er helt greit.
Men du skal ikke gi opp.
Nederlag er aldri morsomt eller oppbyggelig. Men av og til er man i den situasjonen. Og det krever refleksjon og ny-orientering, som kan ta litt tid.
Men å gi opp?
Over hodet ikke!!! Hører du !!
Gi deg selv litt tid til å tenke over hva problemet er. Plutselig har du løsningen og det siste hinderet flates ut og blir til plankekjøring.
Stå på, Myst!
Ikke gi deg nå!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering