Valg av MC - nok en fersking

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: AW: Valg av MC - nok en fersking

Legg inn av sankyo »

andre-gj skrev:Ja, det ble noe mer enn 50000. Konkluderte med at jeg måtte strekke meg et stykke for å å en fin 800ccm.

Sent from my HTC One X using Tapatalk
Tror neppe at du vil angre.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av MC - nok en fersking

Legg inn av Bjerknez »

andre-gj skrev:Hei,
Jeg begynte først å se etter Honda/Suzuki +- 600 ccm 2000 modeller til under 50000. Her var det mange fine sykler som jeg kunne tenkt meg.
MEN som fikk jeg høre av en bekjent at man burde opp på 800 ccm dersom man skal kjøre med passasjer. Og da begynte valgets kval å komme.
Jeg er nok MINST like fersk som deg, men vil nå uansett ha et ord med i laget her da jeg jo har kjørt noen mil (øvekjørt) allerede. Jeg har ikke akkurat mange sykler på erfaringslisten, men det har rukket og bli to og den ene er min egen som er en Yamaha XVS 1300 og den andre var skolesykkelen som var en Honda CB600 Hornet (den gamle typen med rund lykt og to runde klokker).

På skolesykkelen var vi jo så klart to hele tiden (bortsett fra når vi trente på bane) og jeg var heller ingen lettvekter (har gått ned mange kilo nå...). Jeg opplevde så absolutt ikke Hornet'en som sløv over hodet og jeg tror nok grunnen til at kompisen din sier det er fordi han er på et helt annet nivå enn deg. Det blir som en formel1 fører sier at "den ferarri'en der borte gikk faen meg dass ass".

Det er jio aldri feil med større motor, men hvis valget hos meg sto mellom en strøken 600cc og en litt mindre strøken 800cc så ville jeg valgt førstnevnte. En ting er hva man har lyst på, men en annen ting er budsjettet og pengene man har til rådighet. Jeg valgte og ta opp et lån på 160.000,- og kjøpe meg en ny sykkel og jeg var MANGE runder med meg selv og var vel innom de fleste merker og sykkeltyper oppe i hodet mitt. Til slutt så fikk jeg kjapt luket utt såkalte racing sykler. Dette er ikke noe for meg.

Selv om jeg kjøpte meg en cruiser, så er jeg ikke noen spesiell fantast. Jeg liker syklene og karrakteren og det er en slik sykkel jeg vil kjøre med på ferieturer over lengre avstander. Kan godt være at jeg kommer til å kjøpe meg en litt rimeligere gateracer (som Hornet 600cc) til "vanlig" verdagsbruk som jobbkjøring og andre ting. Jeg liker best den gamle typen Hornet med rund frontlykt og to runde klokker. En skikkelig flott sykkel.

Skulle jeg hatt noe helt nytt så er det ingen tvil. Da hadde jeg kjøpt meg en Triumph Street Triple R. En helt fantastisk rå sykkel som også er kanon og sitte på. Men da måtte jeg evt. ha byttet ut cruiseren og det tror jeg ikke det blir noe av med det første :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Valg av MC - nok en fersking

Legg inn av LordShaft »

andre-gj skrev:Jepp, da er jeg blitt lykkelig eier av denne: http://www.finn.no/44527297" onclick="window.open(this.href);return false;
VFR.JPG
Sent from my HTC One X using Tapatalk
Vfr 800 er en utrolig god turkamerat :thumleft
Hadde mange fine turer på min 98 modell i sin tid. Slet litt med at jeg ble sliten i skuldrene (sikkert pga høyden) men dette kan du lett finne løsninger på om du får samme problem.

Håper du får en strålende sesong :vs

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Valg av MC - nok en fersking

Legg inn av gbruaset »

andre-gj skrev:Jepp, da er jeg blitt lykkelig eier av denne: http://www.finn.no/44527297" onclick="window.open(this.href);return false;
VFR.JPG
Sent from my HTC One X using Tapatalk
Gratulerer med fin sykkel, fornøyd så langt?

Svar