SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av jhn »

Enig med både Jompa og DrGreve ... E4 er trasige greier.
Om jeg ikke husker feil så var det en god del 3-feltsstrekninger, Dvs 2 felt ene retningen og 1 felt den andre retningen, eller motsatt ... vekselvis ... annen hver gang .... hver sin tur, avdelt med betong. Det er noen meget effektive korker i flaskehalsen og ødeleggende for kjøregleden. Det fører jo også med seg en del stressede trafikanter som skal ta igjen det tapte i mellom innsnevringene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Nå er jeg overbevist :knegg Kommer til å ta Østersund - Kiruna - Narvik. Har kjørt her en del, men når jeg tenker meg om var det i forrige årtusen :prop En gang gikk det fort. Kjørte Otta - Vesterålen på 17 timer over Østersund og Kiruna.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av DrGreve »

SuperMorten skrev:Nå er jeg overbevist :knegg Kommer til å ta Østersund - Kiruna - Narvik. Har kjørt her en del, men når jeg tenker meg om var det i forrige årtusen :prop En gang gikk det fort. Kjørte Otta - Vesterålen på 17 timer over Østersund og Kiruna.
Finns mange fine småplasser å stoppe på langs E45 og disse er langt mer koseligere å frekventere enn de kjedekroer, McDonald og dess like som man finner langs E4..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Busa Trond »

SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:Høres bra ut dette, uansett hvilken vei du velger. Gøy med flere Iron Buttere her på McSiden. :prf
... Dessuten, vil jeg også ha sånn skiltplate :knegg :prop:
Hvis ikke det mannestemplet på at du kan sitte rolig i 24 timer betyr alt for deg, så kan jeg anbefale deg å ta rv35 til Tyristrand å svinge ned til busastranda på en cognac :prop:
Så skal vi se om vi ikke får laget en slik "Tronds ShortButt Association's" skiltplate til deg :mk

Har jo lovet A.T en tur opp på Skjomen i ferien slik at han kan ta bilde av en ekte TIGER oppe på fjellet, da har jeg også vurdert å smette opp uten stopp, men tror jeg glemmer Svearike. Dårlige naboer har jeg ikke sansen for :vs

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Busa Trond skrev: Hvis ikke det mannestemplet på at du kan sitte rolig i 24 timer betyr alt for deg, så kan jeg anbefale deg å ta rv35 til Tyristrand å svinge ned til busastranda på en cognac :prop:
Så skal vi se om vi ikke får laget en slik "Tronds ShortButt Association's" skiltplate til deg :mk
Ja takk begge deler :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av jhn »

16-1700 km på 17 timer er vel godt innenfor kravene til å kvalifisere som jernræv :knegg
Har en kjenning som etter sigende skal ha kjørt Nesodden-Honningsvåg på 18 timer, i bil
I følge Google Map er det 1988 km, og skal ta 25 timer ... om man er våken og har stor blære

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av jhn »

Busa Trond skrev:
SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:Høres bra ut dette, uansett hvilken vei du velger. Gøy med flere Iron Buttere her på McSiden. :prf
... Dessuten, vil jeg også ha sånn skiltplate :knegg :prop:
Hvis ikke det mannestemplet på at du kan sitte rolig i 24 timer betyr alt for deg, så kan jeg anbefale deg å ta rv35 til Tyristrand å svinge ned til busastranda på en cognac :prop:
Så skal vi se om vi ikke får laget en slik "Tronds ShortButt Association's" skiltplate til deg :mk
.. :vs
Kjærringa mi vil mere enn gjerne skrive under på og stemple med sitt kvinnestempel at æ kan sitte stille i 24 timer ... men her heter det softbutt

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av DrGreve »

Kjørte en gang non-stop Gøteborg-Mo i Rana på en GSXR750. Stoppet kun for røyk og fylling. (hadde med meg litt mat). Når jeg stoppet for siste fylling i Mosjøen, så bar ikke fotene meg og sykkelen. Fikk ikke ned sidestøtten før jeg seg/tippet over. Heldigvis mot bensinpumpa, så jeg fikk armen ut mot pumpa og stoppet bevegelsen. Da tok jeg en lengre stopp før jeg kjørte de siste 10 milene :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av JohnnyTh »

Hvis man tror at en Iron Butt kvalifisering kun er å sitte stille i 24 timer, så bør man forsøke :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Dimzum »

DrGreve skrev:Kjørte en gang non-stop Gøteborg-Mo i Rana på en GSXR750. Stoppet kun for røyk og fylling. (hadde med meg litt mat). Når jeg stoppet for siste fylling i Mosjøen, så bar ikke fotene meg og sykkelen. Fikk ikke ned sidestøtten før jeg seg/tippet over. Heldigvis mot bensinpumpa, så jeg fikk armen ut mot pumpa og stoppet bevegelsen. Da tok jeg en lengre stopp før jeg kjørte de siste 10 milene :lol
Å herregud..... Det gjorde jeg også på en GSXR 750 (87 modell) en gang. Lite penger å ferie igjen, så jeg kjørte nonstop til Mo i Rana. Det var vondt på slutten - og sikkert ikke helt trygt..... :-k
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Jeg skal innrømme at jeg er veldig spent/usikker på om jeg er skap for sånt. Genetisk passer jeg nok best til å ta en konjakk på Busastranda og bli medlem av "Tronds ShortButt Association's". Hittil er dagsrekorden min en 40-45 mil, under Prehøst-turen i august. Følelsen jeg hadde da, var at jeg godt kunne kjørt mye lengre, men samtidig godt å få hvile.. Så vi får se. Kanskje blir det flere overnattinger, hvem vet? Kanskje holder jeg kjeft, og tar flyet opp.. :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Dimzum »

SuperMorten skrev:Jeg skal innrømme at jeg er veldig spent/usikker på om jeg er skap for sånt. Genetisk passer jeg nok best til å ta en konjakk på Busastranda og bli medlem av "Tronds ShortButt Association's". Hittil er dagsrekorden min en 40-45 mil, under Prehøst-turen i august. Følelsen jeg hadde da, var at jeg godt kunne kjørt mye lengre, men samtidig godt å få hvile.. Så vi får se. Kanskje blir det flere overnattinger, hvem vet? Kanskje holder jeg kjeft, og tar flyet opp.. :prop:
Men det er da ingen grunn til å hamre å kjøre i time etter time? Det skal være gøy på to hjul. Kan aldri huske at jeg har trivdes noe særlig på mc etter 80 - 90 mil i ett. Men noen er jo skapt med jærnræv hardere enn min. Ikke trenger de søvn heller :D
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

Dimzum skrev:
SuperMorten skrev:Jeg skal innrømme at jeg er veldig spent/usikker på om jeg er skap for sånt. Genetisk passer jeg nok best til å ta en konjakk på Busastranda og bli medlem av "Tronds ShortButt Association's". Hittil er dagsrekorden min en 40-45 mil, under Prehøst-turen i august. Følelsen jeg hadde da, var at jeg godt kunne kjørt mye lengre, men samtidig godt å få hvile.. Så vi får se. Kanskje blir det flere overnattinger, hvem vet? Kanskje holder jeg kjeft, og tar flyet opp.. :prop:
Men det er da ingen grunn til å hamre å kjøre i time etter time? Det skal være gøy på to hjul. Kan aldri huske at jeg har trivdes noe særlig på mc etter 80 - 90 mil i ett. Men noen er jo skapt med jærnræv hardere enn min. Ikke trenger de søvn heller :D
Som jeg nevnte oppi her et sted, skal jeg opp nord og besøke min datter. Det er målet. Jeg har en uke, og tenker å tilbringe mest mulig kvalitetstid med henne. Jeg kunne selvsagt satt meg på et fly, og vært fremme etter et par timer. Men nå er det engang sånn at jeg liker å presse meg litt. Jeg har vært på toppen av mange fjell. Ikke for å konkurrere mot noen andre enn meg selv. Jeg har gått lange turer, 5-6 mil pr dag, med kun meg selv som eneste konkurrent. Hvorfor ikke prøve noe nytt? Kjenner jeg at det ikke går, gir jeg meg. Jeg er en stor tilhenger av at "det er ingen skam å snu". Har flere ganger snudd, fordi det ikke ville vært forsvarlig å fortsette. Denne gangen har jeg muligheten til å prøve noe jeg ikke har gjort før, og gleder meg :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av Dimzum »

SuperMorten skrev:
Dimzum skrev:
SuperMorten skrev:Jeg skal innrømme at jeg er veldig spent/usikker på om jeg er skap for sånt. Genetisk passer jeg nok best til å ta en konjakk på Busastranda og bli medlem av "Tronds ShortButt Association's". Hittil er dagsrekorden min en 40-45 mil, under Prehøst-turen i august. Følelsen jeg hadde da, var at jeg godt kunne kjørt mye lengre, men samtidig godt å få hvile.. Så vi får se. Kanskje blir det flere overnattinger, hvem vet? Kanskje holder jeg kjeft, og tar flyet opp.. :prop:
Men det er da ingen grunn til å hamre å kjøre i time etter time? Det skal være gøy på to hjul. Kan aldri huske at jeg har trivdes noe særlig på mc etter 80 - 90 mil i ett. Men noen er jo skapt med jærnræv hardere enn min. Ikke trenger de søvn heller :D
Som jeg nevnte oppi her et sted, skal jeg opp nord og besøke min datter. Det er målet. Jeg har en uke, og tenker å tilbringe mest mulig kvalitetstid med henne. Jeg kunne selvsagt satt meg på et fly, og vært fremme etter et par timer. Men nå er det engang sånn at jeg liker å presse meg litt. Jeg har vært på toppen av mange fjell. Ikke for å konkurrere mot noen andre enn meg selv. Jeg har gått lange turer, 5-6 mil pr dag, med kun meg selv som eneste konkurrent. Hvorfor ikke prøve noe nytt? Kjenner jeg at det ikke går, gir jeg meg. Jeg er en stor tilhenger av at "det er ingen skam å snu". Har flere ganger snudd, fordi det ikke ville vært forsvarlig å fortsette. Denne gangen har jeg muligheten til å prøve noe jeg ikke har gjort før, og gleder meg :thumleft
Håper og tror du får en fin tur! Ikke noe gærnt å presse seg litt hvis man vil, men har erfart at det har en tendens til å bli litt "tar jeg den så tar jeg den" og til slutt er man framme, i delvis koma og husker ikke de siste 20 milene :knegg Været er som alltid en avgjørende faktor! Blir sikkert sol fra skyfri himmel hele uka! God tur!! :thumleft
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:Hvis man tror at en Iron Butt kvalifisering kun er å sitte stille i 24 timer, så bør man forsøke :-)
Jeg sier jo at min versjon av dette heter Soft Butt.
Men alvor ... jeg tror ikke det er så altfor lett, men fullt gjennomførbart for de aller fleste.
Jeg tror at selv jeg, med min fra før mørbankede kropp skulle klart det .... på en god dag.
Men jeg kommer neppe til å prøve. Jeg ser ikke helt poenget ... om man ikke har det travelt da :-k :-k meen da kunne man jo selvfølgelig ha starta dagen før :scratch :-k mmen Iron Butt? mumle mumle 24 tima :scratch ..mumle njææh æ vet ikke helt ... nei, det hjelpe kanskje ikke ..:scratch kanskje best å ha det litt travelt for å få det til?

Svar