Beste delen av hele opplæringen den banekjøringen ja! Slet ut bakdekket på skolesykkelen ned på korden...
Sent from my Galaxy S3
sikkerhetskjøring på bane. Erfaringer?
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Sted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: sikkerhetskjøring på bane. Erfaringer?
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
- Bjerknez
- Innlegg: 22928
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: sikkerhetskjøring på bane. Erfaringer?
i følge hva denen banekjøringen koster så tror jeg nok dem har lagt inn en dekkskift i prisen for å si det sån :)MLeikarnes skrev:Beste delen av hele opplæringen den banekjøringen ja! Slet ut bakdekket på skolesykkelen ned på korden...
Sent from my Galaxy S3
Skal snart på slik banekjøring selv. 5.000,- takk! for to kjøretimer på selve banen.
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Sted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: sikkerhetskjøring på bane. Erfaringer?
Betalte ikke mer enn 1400kr jeg var som to helt vanlige kjøretimer, pluss leveranse av sykkelen på dekkskift etterpå, pluss at jeg fikk kjøre i en time mer enn vi skulle fordi kjørelæreren var opptatt med noe papirarbeid på ipaden sin...Bjerknez skrev:i følge hva denen banekjøringen koster så tror jeg nok dem har lagt inn en dekkskift i prisen for å si det sån :)MLeikarnes skrev:Beste delen av hele opplæringen den banekjøringen ja! Slet ut bakdekket på skolesykkelen ned på korden...
Sent from my Galaxy S3
Skal snart på slik banekjøring selv. 5.000,- takk! for to kjøretimer på selve banen.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: sikkerhetskjøring på bane. Erfaringer?
Mener at jeg betalte 4300 i 2009
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 104
- Registrert: 28 aug 2013, 19:26
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
- Sted: Østfold
Re: sikkerhetskjøring på bane. Erfaringer?
Jeg betalte også 4300, dette var for ganske nøyaktig ett år siden. Dyrt ja, men absolutt noe av det jeg lærte mest av.
Re: sikkerhetskjøring på bane. Erfaringer?
Betalte 3900,- på Trøgstadbanen i fjor. Mener å huske det var satt opp en dobbeltime, men varte 4 timer inkl lunsj. Pris og kjøretid varierer mye fra skole til skole.
Hadde med 4 sykler vi veksla på å kjøre. Utrolig kjekt å prøve noe annet enn den en lærer på til vanlig, så håper du også får mulighet til det. Fikk en rask veiledning før vi startet; Hvordan styre "inn"
i sving, aktiv bruk av sittestilling, press på fotpinner, blikkbruk og sporvalg. Kjørelærer satt på sidelinja og observerte, og vinket oss inn og gav oss tips og råd underveis. På slutten av dagen gikk vi gjennom unnamanøver, nødbrems (med og uten bakbrems), brems i sving til full stans og brems til kontrollert kjøre videre.
Gled deg!! Kjekk dag med mye moro
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Hadde med 4 sykler vi veksla på å kjøre. Utrolig kjekt å prøve noe annet enn den en lærer på til vanlig, så håper du også får mulighet til det. Fikk en rask veiledning før vi startet; Hvordan styre "inn"
i sving, aktiv bruk av sittestilling, press på fotpinner, blikkbruk og sporvalg. Kjørelærer satt på sidelinja og observerte, og vinket oss inn og gav oss tips og råd underveis. På slutten av dagen gikk vi gjennom unnamanøver, nødbrems (med og uten bakbrems), brems i sving til full stans og brems til kontrollert kjøre videre.
Gled deg!! Kjekk dag med mye moro
Sent from my iPod touch using Tapatalk
-
- Innlegg: 269
- Registrert: 01 apr 2014, 10:11
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Re: sikkerhetskjøring på bane. Erfaringer?
Banekjøring (presis kjøreteknikk) ble unnagjort på Fredagen (Trøgstad). Som dere har påpekt så var det en skikkelig gladdag :). Veldig nyttig dag, med fine øvelser. Vi var 5 elever og 3 instruktører/kjørelærere. Vi var vel igjennom de samme øvelsene som alle andre går jeg ut i fra. Bremseøvelser i ulike hastigheter, brems i sving, brems med 1 hånd i været osv. Unnamanøver og slalomkjøring. Vi hadde en lengre økt med sporvalg og blikkbruk inn og ut av sving. Da kjørte først instruktør, hvor vi byttet på å ligge på bakhjulet hans i et par runder for å følge sporvalg mens han hele tiden viste hvordan han brukte blikket. Dette var veldig nyttig, og "rundetidene" økte fra runde til runde.
Tror alle 5 av oss opplevde en super progresjon igjennom dagen. I den siste økten med frikjøring suste vi rundt banen nærmest med kneskrap alle mann (og kvinne) :). Det var også veldig nyttig at de var 3 instruktører på 5 elever. Dette gjorde at de fikk fulgt oss opp ganske tett. Vi ble enten vinket inn i depoet, eller stoppet på et av strekkene og fikk jevnlige tilbakemeldinger...supert! I tilegg rullerte vi på syklene (Duker, Hornet og en BMW jeg ikke fikk med meg typebetegnelsen på). Veldig nyttig å kjenne hvor stor forskjell det er på de ulike syklene (sittestilling, abs kontra uten abs, vekt osv osv).
Siste 5 minuttene fikk vi overtalt kjørelæreren min til å ta et par oppvisningsrunder på Duken sin. Han er aktiv banekjører og viste hvilke vanvittige ressurser som bor i en sånn sykkel. Morsomt å se hva man kan få til med myyyye øvelse :)
Tror alle 5 av oss opplevde en super progresjon igjennom dagen. I den siste økten med frikjøring suste vi rundt banen nærmest med kneskrap alle mann (og kvinne) :). Det var også veldig nyttig at de var 3 instruktører på 5 elever. Dette gjorde at de fikk fulgt oss opp ganske tett. Vi ble enten vinket inn i depoet, eller stoppet på et av strekkene og fikk jevnlige tilbakemeldinger...supert! I tilegg rullerte vi på syklene (Duker, Hornet og en BMW jeg ikke fikk med meg typebetegnelsen på). Veldig nyttig å kjenne hvor stor forskjell det er på de ulike syklene (sittestilling, abs kontra uten abs, vekt osv osv).
Siste 5 minuttene fikk vi overtalt kjørelæreren min til å ta et par oppvisningsrunder på Duken sin. Han er aktiv banekjører og viste hvilke vanvittige ressurser som bor i en sånn sykkel. Morsomt å se hva man kan få til med myyyye øvelse :)