Dekk dilemma

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Dekk dilemma

Legg inn av MKH88 »

Skal på "rustløser" kjørekurs med tango mc på gocart banen i trøgstad til torsdagen. Det er meldt 1.6mm regn, og framdekket mitt (metzeler m3) begynner å få lite mønster igjen. Jeg har nytt pilot road 4 liggende på jobben og jeg kan legge om dekket i morgen. Dilemmaet er da som følger: jeg vil legge om til nytt dekk, men er redd for at jeg ikke vil klare å få slitt bort "hinna" på dekket før torsdag, med den konsekvens at det vil bli svineglatt på våt bane. Eller skal jeg la det gamle dekket sitte på, med den mulige konsekvens at dette ikke vil lede vannet godt nok bort, og også bli glatt...

Innspill?
Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Dekk dilemma

Legg inn av Snikendeugle »

Tar vel ikke mer enn en halvtimes tid i litt forskjellige svinger før dekket er "good to go"?
Vil tro du fint tilogmed kan kjøre inn dekket på banen om du tar det rolig de første rundene.

Du har jo alltids sandpapir også... :twisted


More importantly...
DEN BANEN VIL JEG OGSÅ KJØRE PÅ...! Ser utrolig artig ut, men kan se for meg at den ikke er morsom om det regner.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Dekk dilemma

Legg inn av MKH88 »

Snikendeugle skrev:Tar vel ikke mer enn en halvtimes tid i litt forskjellige svinger før dekket er "good to go"?
Vil tro du fint tilogmed kan kjøre inn dekket på banen om du tar det rolig de første rundene.

Du har jo alltids sandpapir også... :twisted


More importantly...
DEN BANEN VIL JEG OGSÅ KJØRE PÅ...! Ser utrolig artig ut, men kan se for meg at den ikke er morsom om det regner.
Det er sant det, men det er også meldt regn helt til torsdag. Og med våt asfalt er jeg usikker på om jeg får opp driftstemp nok til å slite bort belegget. :-k

Har ikke kjørt på den banen før jeg heller, er spent på opplegget. Men det blir nok bra :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dekk dilemma

Legg inn av LordShaft »

Jeg er neste sikker på at du klarer å oppnå nok driftstemperatur på dekket til å få vekk hinnen. Hvis ikke har du jo alltids tunneler, parkeringsanlegg osv

Note 3

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Dekk dilemma

Legg inn av MH434 »

Det pilot road dekket er overlegent M3 på våt vei!
Men er usikker på hvordan de er helt nye, ta det du selv føler deg trygg på!
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Dekk dilemma

Legg inn av Flanker »

Bremserens og en kjapp runde med mellomgrovt sandpapir på de nye dekkene før du legger om gjør susen... 5 min. ekstra arbeid, men da slipper du noe pes med glatte dekk.

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Dekk dilemma

Legg inn av MKH88 »

Nå ligger i alle fall hjulet baki bilen, så da blir det dekkskift. Så håper jeg at det blir litt oppholdsvær i morgen eller onsdag, for da er problemet løst :thumleft

ZZR-Erling

Re: Dekk dilemma

Legg inn av ZZR-Erling »

Bra!

Svar