bilrelatert rammespørsmål med bulk

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

bilrelatert rammespørsmål med bulk

Legg inn av CB9 »

som overskriften forteller har jeg et rammespørsmål gjeldende bil og bulk i denne.

det gjelder disse stål eller alu-bjelkene som går langsmed sidene på bilen. under dørene. selv har jeg hatt bulk i tilsvarende bjelke etter en glipp fra en jekk uten at det var noe problem hos eu-kontrollørene eller på vei.


litt usikker på hva jeg spør om men er det sånn at disse sidebjelkene er mere ramme uten hold og at sikkerhetsbjelkene sitter andre steder?
de bulker veldig lett og virker på meg hule og lite kraftfulle.

bilen det gjelder er en 2005 ford


:offtopic

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: bilrelatert rammespørsmål med bulk

Legg inn av JohnnyTh »

CB9 skrev:som overskriften forteller har jeg et rammespørsmål gjeldende bil og bulk i denne.

det gjelder disse stål eller alu-bjelkene som går langsmed sidene på bilen. under dørene. selv har jeg hatt bulk i tilsvarende bjelke etter en glipp fra en jekk uten at det var noe problem hos eu-kontrollørene eller på vei.


litt usikker på hva jeg spør om men er det sånn at disse sidebjelkene er mere ramme uten hold og at sikkerhetsbjelkene sitter andre steder?
de bulker veldig lett og virker på meg hule og lite kraftfulle.

bilen det gjelder er en 2005 ford


:offtopic
Litt usikker på hva du mener, et bilde hadde vært fint. Bilen din har nok sikkert ikke ramme. Kanalene i karosseriet er bærende, men jeg har ikke vært ute for at bulker har vært noe problem på EU kontroll. Blir skaden for stor slik at konstruksjonen blir svekket så blir det anderledes.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: bilrelatert rammespørsmål med bulk

Legg inn av norse900 »

Jeg gjetter på at det du beskriver er det som kalles kanaler. EU-Kontrollen pleier å steile hvis det er gjennomrusting av disse... de er også en del av det bærende karosseriet, så jeg ville ikke vært overrasket om du fikk mangel på dem...


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: bilrelatert rammespørsmål med bulk

Legg inn av CB9 »

er så bra :)

ja det er kanalene jeg er på jakt etter, må da kunne sveises til i værste fall de? bulken det er snakk om er en sånn kjøpesenterbulk så skal ikke være så ille. selv om jeg ikke har sett bulken eye to eye. jeg mener må jo noe kraft til for å ødelegge en kanal ?

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: bilrelatert rammespørsmål med bulk

Legg inn av MKH88 »

Jeg har gitt mangler for gjennomrustede kanaler, men tror aldri jeg har hatt en bil på Pkk som har hatt så stor bulk i kanalen at jeg har vurdert det som mangel.

Etter det jeg klarer å se for meg fra din forklaring, så tror jeg ikke det skal være noe problem. :thumleft

Svar