Kjempehyggelig å hilse på SÅ mange av forumgjengen på søndag..! Her kommer en liten snutt fra Veste Gran. [img]http://i133.photobucket.com/albums/q51/ ... tur587.jpg[/img]
Håper alle hadde en hyggelig tur og returnerte trygt hjem etter endt dag.
En flott gjeng på tur.....! :-)´ ::)
Sist redigert av Bimma den 26 jun 2009, 01:15, redigert 1 gang totalt.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
Tenker vi sier Vestre Gran, jeg... Så blir det meste riktig
Hyggelig dag, helt klart!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Mener ganske bestemt å erindre at det også har vært snakk om utradering av trær i denne tråden...
Idag fikk jeg en telefon fra vegetasjonseieren om at det bare var å "hogge ned for fote"...
Det var mer enn nok til at hogsthumøret steg og etter kvisting og toppkutting (pga. av lavthengende tlf.ledninger og denslags innimellom toppskuddkvister og formeringstunge kongler...) var tiden inne til å gå texasbanas med motorsaga med hypre massakremassiv muskelkraft.
Og jada! Trærne ga etter og la seg pent i bakken klar for kvisting, kapping og kløyving utover sommeren og høsten.
Nå gjenstår bare det verste, en skikkelig gammel gran med ustødig fotfeste i en næringsfattig steinskråning ovenfor huset.
Men problemet løses om ikke altfor lenge; en vettug nabo med godt grep om granhogst stiller seg til disp og vil sørge for at 'gamlegran' stedes til hvile kanskje allerede i løpet av uka.
Selv om det ikke sees så godt på bildene så er det blitt betydelig mer lys i hagen etter trefellingen :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Baron von Waffel skrev:Det ser ut som du driver skikkelig luking i hagen. Fjerning av vintergrønt ugress er alltid et gode. :=D>
Javisst! Her lukes det tildels kraftig nå om dagen
Selv om det neppe kan sies å ha særlig relevans til hva et MC-forum ideelt sett bør befatte seg med så tillater jeg meg selv likevel å holde tråden varm med kommende luketiltak
Ser virkelig fram til at 'gamlegran' legges i bakken...
Bilder følger når den tilårskomne stokken skal nedkjempes
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Baron von Waffel skrev:Dette MC-forum bærer sterkt preg av at forumets ærede deltagere er opptatt av mer enn MC. Selvfølgelig et nederlag. Men sånn er det.
Dessuten
MCsidens forum - best på villblogging
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ser slik ut, ja
To fluer i en smekk, kan man gjerne si...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Baron von Waffel skrev:Dette MC-forum bærer sterkt preg av at forumets ærede deltagere er opptatt av mer enn MC. Selvfølgelig et nederlag. Men sånn er det.
Nå har jo ikke Admin sagt noe om han bruker verneutstyr når han luker. I tilfelle må han jo innrømmes å ha forstått bikerbegrepet ATGATT, og da er det jo ikke så langt til MC-verdenen likevel.
Baron von Waffel skrev:Dessuten
MCsidens forum - best på villblogging
Vi har iallfall bidragsytere som har dratt begrepet villblogging så langt at det på andre fora har gått gjetord om dem. Selv om de har vært veldig så snille og veloppdragne her på forumet. Moderatorpanelet er jo nærmest fastrusta
Og så har vi mye større takhøyde og lar medlemmene bruke sin tankekraft til å assosiere fritt. For ikke snakke om at vi har vår egen quiz, selv om folk ikke helt er på steinaldernivå. Og dèt må vi si er positivt, at MC-entustiastene holder seg oppdatert og ikke henger seg opp i ting som ble sagt eller gjort i går.
Ragnhild skrev:
Nå har jo ikke Admin sagt noe om han bruker verneutstyr når han luker. I tilfelle må han jo innrømmes å ha forstått bikerbegrepet ATGATT, og da er det jo ikke så langt til MC-verdenen likevel.
Og hermed sier Admin at han ikke brukte annet verneutstyr enn hørselvern da motorsagmassakren startet... :-
Dermed faller vel Admin langt utenfor alt som har med ATGATT å gjøre i denne sammenhengen, vil jeg kanskje tro...
Men når han ikler seg kjøreutstyret for å kjøre MC-dyret så er alt på plass, selv til de korte turene.
Har hørt for mange "skulle bare" historier om knall og fall uten slikt utstyr på plass til at jeg tar sjansen på å la være. Dermed full ATGATT på Admin i den sammenhengen
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering