Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Velkommen med dine første innlegg her inne - og en kort, hyggelig og beskrivende intro :thumleft .
Oppfordrer flere nye medlemmer til å gjøre det samme, noe Codex gjorde straks etter innmelding. Veldig bra! Velkommen til deg også, så klart! :vs

Kjenner meg for øvrig veldig godt igjen i denne uttalelsen, norse900... :knegg :
norse900 skrev:Min største glede når det gjelder vinter, -er fornøyelsen av å se den forsvinne!! :=D>
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Nicolay94
Innlegg: 5
Registrert: 04 apr 2014, 20:00
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250r 2009

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Nicolay94 »

IMAG0811_1[1].jpg
Hei

Etter flere dager med interessant lesing av andres innlegg er det vel på tide å registrere seg på mcsiden. :-)
Jeg er 19 år og bor i Oslo. Jeg tok A2-lappen i fjor høst og kjøpte meg min første motorsykkel nå i vinter: en Kawasaki Ninja 250R

Takket være en nydelig vår har jeg allerede rukket å rulle noen kilometer og ser frem til en god sesong på to hjul, ettersom det å kjøre motorsykkel er noe av det beste jeg vet :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Petterh
Innlegg: 118
Registrert: 20 feb 2014, 10:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Petterh »

Jeg kan også presentere meg i denne tråden. Jeg er fersk her på forumet, men det er sikkert flere av dere som har sett mine hyppige spørsmål om ditt og datt (mest datt). Jeg blir straks 30, bor i Oslo med samboer og har en liten en på vei :D .

Gjør ferdig et masterstudie i Entreprenørskap og innovasjon ved universitetet i Ås, og håper å få jobbe med oppstarter fremover!

Tok MC-lappen i fjor høst, og er dermed rykende fersk. Tok lappen i USA i fjor sommer. Det tok en helg og kostet ca 1500 kroner. Fikk beskjed da jeg kom hjem om at jeg ikke fikk omgjort til norsk førerkort, kun fordi jeg ikke hadde bodd der borte i 6 mnd (bare i 3). Måtte begynne helt på scratch. 20.000 kroner senere var alt i orden :thumleft . Men jeg må få si dette: JEG ER GLAD FOR DET!! Opplæringen der borte var veldig mangelfull! En 250cc på en parkeringsplass er langt fra en 600cc, 800cc, 1400cc i trafikken! Når man er så utsatt som man er på sykkel, så setter jeg pris på all opplæringen jeg fikk her i Norge!

Kjører en Fazer som avbildet, men har mest lyst på cruiser. Vet bare ikke hva slags ennå, for jeg må prøvekjøre litt forskjellig. Vil kunne strekke ut armer og bein, men jeg er nesten 2m, så jeg må finne sykkelen som passer! Er innom Finn.no daglig :mk

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Carpa »

Velkommen skal dere være begge to, alltid hyggelig med nye medlemmer og enda hyggeligere med medlemmer som er aktive her inne :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Hvem er vi?

Legg inn av katana_king »

Kort om meg;

Finnmarking bosatt i Oslo på Oslos beste kant, østkant med fjordutsikt :)

Er i innspurten på bachelor i økonomi og jobber til daglig som bedriftsrådgiver i staten. Spesialiserer meg på økonomi og drift av selskaper etter hvert og synes dette er kjempespennende og absolutt noe som ser ut til å være rette valg for meg (lurte godt på yrkesvalg fra jeg var 19 til nå egentlig).

Tok lappen med skoling på Lech-Hansen basert på Fornebu, og kjørte rundt på en BMW F650GS og ble tydeligvis bitt av 650-basilla da jeg kjøpte meg en 29 år eldre 650 rett etter lappen var i boks! :) Kjører rundt på en god gammel GS 650 Katana og synes det har vært en flott introduksjon til MC-livet! Synes egentlig det er litt greit med en gammel sykkel, det har sin sjarm!

Jeg bor alene, ingen hund, katt eller kone eller barn (enda) men det kan fort balle på seg. Familien bor nordpå, så blir en del turer dit iløpet av året og er ellers rundt og reiser. Reise-gleden har jeg tatt med videre i MC-livet og har allerede vært på et MC-treff (takket være MCsiden.no)!

Ellers driver jeg på med noen hobbyer som man får tid til når man ikke har andre familiemedlemmer i hus, og får bare nyte det helt til jeg får litt strengere regime på hva jeg skal / bør / kan bruke tiden min til :)


Supert forum dette btw!
Sist redigert av katana_king den 22 apr 2014, 22:59, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Hvem er vi?

Legg inn av spiritofwinter »

Hei

Mann på 28 år fra Sunnmøre, samboer med et bonus barn og et selvprodusert barn på vei. Tok lappen på MC i fjor etter å ha ventet alt for lenge, og kjøpte en sykkel jeg har hatt lyst på i mange år når jeg først var i gang(Kawasaki ZX6R 2001). Har allerede bestemt meg for at motorsykkel er noe som man ikke nødvendigvis bytter ut(som med en del biler), men kjøper flere av. Investeringslisten er allerede ganske lang.

Jobber til daglig i IT bransjen med prosjektledelse og drift, gjør at jeg sitter ved en pc alt for mange timer hver dag, men jobben gir meg mange andre muligheter.

Har brukt mye tid på å skru og kjøre bil siste ti årene, men satser nå på å både kjøre og muligens skru litt på MC ettersom familiebilene ikke er så aktuelle å skru på.

Håper ellers at jeg kan bidra med noen fine turbilder fra Sunnmøre, og plage folk med spørsmål om alle problem som dukker opp langs veien :-)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvem er vi?

Legg inn av SuperMorten »

spiritofwinter skrev:Hei

Mann på 28 år fra Sunnmøre, samboer med et bonus barn og et selvprodusert barn på vei. Tok lappen på MC i fjor etter å ha ventet alt for lenge, og kjøpte en sykkel jeg har hatt lyst på i mange år når jeg først var i gang(Kawasaki ZX6R 2001). Har allerede bestemt meg for at motorsykkel er noe som man ikke nødvendigvis bytter ut(som med en del biler), men kjøper flere av. Investeringslisten er allerede ganske lang.

Jobber til daglig i IT bransjen med prosjektledelse og drift, gjør at jeg sitter ved en pc alt for mange timer hver dag, men jobben gir meg mange andre muligheter.

Har brukt mye tid på å skru og kjøre bil siste ti årene, men satser nå på å både kjøre og muligens skru litt på MC ettersom familiebilene ikke er så aktuelle å skru på.

Håper ellers at jeg kan bidra med noen fine turbilder fra Sunnmøre, og plage folk med spørsmål om alle problem som dukker opp langs veien :-)
Hei og velkommen :thumleft Kjør på med bilder. Opprett gjerne en egen blogg :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

spiritofwinter skrev: Håper ellers at jeg kan bidra med noen fine turbilder fra Sunnmøre, og plage folk med spørsmål om alle problem som dukker opp langs veien :-)
Hey :vs !

og velkommen hit til MCsiden.no. Veldig hyggelig!
Gleder oss til flotte bilder fra MC-turene dine på Sunnmøre :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Snikkeren »

Hei, spiritofwinter, og velkommen til MCsiden. Hvor på Sunnmøre holder du til da? Selv holder jeg til i Ørsta. Hvis du holder til i området, eller skal kjøre i området, så er det bare å sende meg en PM hvis du vil ha selskap på tur. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Hvem er vi?

Legg inn av spidair »

Hey motorheads :)

Er en mann på 46 år som bor i Hokksund (Rett borti gate ved Langebru..) og jeg jobber som test ingeniør hos Kongsberg Defence & Aerospace AS, der jobben går ut på å teste alt mulig rart på alle tenkelige måter og opp i mot alle tenkelige scenarioer, veldig interesant, lærerikt og variert jobb, der vi stort sett benytter alt mulig rart av instrumenter til å måle ting med (sjokk, vibrasjoner, statiske og dynamiske laster, også high speed filming, det verktøyet som jeg har mest kompetanse på.... Har det gøy på jobben.. :) )

Jeg har tre unger, to fra første ekteskap, den eldste på 20 og har flyttet ut, en på snart 16 og en på ni fra mitt andre ekteskap, de to sistnevnte bor hos meg annenhver uke....

Har vel egentlig tenkt tanken på MC i alle disse årene, men det har liksom alltid manglet det siste avgjørende skrittet pluss at mine eks'er ikke har hatt så høye tanker om MC... Du vet åssen det er :) Så en septemberdag i fjor, rett etter siste skilsmisse, ville den eldste sønnen til min eks kona at jeg skulle sette sykkelen hans inn i garasjen, Sykkelen var en Yamaha XT 650 (tror jeg, står ikke noe på den...) og det var mest jeg bakset for å få trøkt den inn i alt rotet at tanken slo meg... Jeg tenkte, som vanlig når noe dyrt ønskes kjøpt inn, meg om i et par dager, for å se om ideen satt og det gjorde den, og som tenkt så gjort og vel tre uker etterpå trillet jeg hjem med min nye (hadde bare gått 400 mil) KTM 690 SMCR -13 mod supermotard på hengeren og begynte å søke litt på nett for å se hvor det gikk ann å få fatt i denne A'en på lappen... og var heldig, for det siste risiko kurset gikk av stablen knappe to dager etter at jeg begynte å søke på nett og det kurset er jo også obligatorisk nå... Og MÅ tas før alt det andre...

Teorien tok jeg i mars (måtte prøve to ganger, da jeg endte opp med en feil for mye den første gangen da jeg fikk noen spørsmål jeg aldri hadde vært borti før, til tross for iherdig lesing og hele 77 X 40 spørsmål på http://www.teoritentamen.no.." onclick="window.open(this.href);return false;. Hadde bare en feil den andre gangen..). Og siden da har det gått slag i slag... og jeg har igjen sikkerhetskurs på landevei før oppkjøring 12. mai...

Så du kan tro det klør i ræva etter å kjenne det sykkel setet nå.... har nesten abstineser bak der etter siste dagers finvær, der den ene flotte motorsykkelen etter den andre paroderer fordi leiligheten min i Hokksund og luften er fyllt med lyder som "Vrooooooommm", Braaaaaap" og "vhhiiiiiin"... Verden er ikke rettferdig akkurat nå føler jeg... :)

Men etter 12. mai er jeg å finne på veien, og er redd for at jeg kommer til å bruke flere timer hjem fra jobb i de ukene jeg ikke har unger... med små omkjøringer og avstikkere som Rjukan, Haglebu, Holmestrand, Oslo og Hønefoss... Og enda lenger i helgene... Pakke telt og snippsekk og bare kjøre dit veien fører meg.. :)

Er det ikke tolvte mai snart da?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

spidair skrev:Hey motorheads :)

Men etter 12. mai er jeg å finne på veien, og er redd for at jeg kommer til å bruke flere timer hjem fra jobb i de ukene jeg ikke har unger... med små omkjøringer og avstikkere som Rjukan, Haglebu, Holmestrand, Oslo og Hønefoss... Og enda lenger i helgene... Pakke telt og snippsekk og bare kjøre dit veien fører meg.. :)

Er det ikke tolvte mai snart da?
:knegg
En god og artig presentasjon :thumleft
Kan fort hende at veien våre krysses i løpet av sesongen.

Flere nye her inne må gjerne slenge ut en kort eller lengre presentasjon av seg sjøl og sykker'n sin i denne tråden :vs
Kort og grei vei over "dørstokkmila"... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Hvem er vi?

Legg inn av katana_king »

Velkommen, spidair! Tok lappen i 2013 og har "Brukt den flittig" etter den tid :)

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Hvem er vi?

Legg inn av spiritofwinter »

Snikkeren skrev:Hei, spiritofwinter, og velkommen til MCsiden. Hvor på Sunnmøre holder du til da? Selv holder jeg til i Ørsta. Hvis du holder til i området, eller skal kjøre i området, så er det bare å sende meg en PM hvis du vil ha selskap på tur. :)

Bor for tiden i Sykkylven, men er fra Ørsta, og skal flytte "hjem" dit i løpet av sommeren :)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Snikkeren »

spiritofwinter skrev:

Bor for tiden i Sykkylven, men er fra Ørsta, og skal flytte "hjem" dit i løpet av sommeren :)
Da er det bare å gi meg en lyd, så kan vi sparke litt dekk og kjøre litt. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
tutte
Innlegg: 11
Registrert: 07 mai 2014, 10:12
Motorsykkelen din: Electra Glide Police

Re: Hvem er vi?

Legg inn av tutte »

Hei hei, er en ivrig biker på 54 som kjører året rundt.
Blir en 20-25 K pr år.
Har en velbrukt -89 Harley Davidson FLHTP med 350 K på telleren. Den er satt opp litt skarpt med 10,5:1 Wiseco stempler, Andrews EV46 kam, Crane HI4 tenning og portede topper med "høyløft" ventilfjærer.
Konvertert fra belt til kjede da belt ikke trives med vinterkjøring. :prop:
Trives godt på tur, jo lengre jo bedre. På tur med telt,bord og stoler og godt med kjøkkenutstyr. Liker å ha det godt på tur.
DSC_0346.JPG
DSC_0350.JPG
Ulnes kirke.JPG
snow_20130324_1588687793.jpg
PS; har lagt ut noen videoer på YouTube, søk på Tutte Tourer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Du skal være grei og snill,
ellers kan du gjøre som du vil.

Svar