Honda CBF600S - erfaringer?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Amigo
Innlegg: 35
Registrert: 05 jan 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 1992 Suzuki VX800
Sted: Kristiansand

Honda CBF600S - erfaringer?

Legg inn av Amigo »

Har nettopp handlet en 2004-modell i Bodø og skal nå snart opp for å hente. Har et par ting jeg lurer på.

Kan det uten videre monteres risers uten å bytte vaiere og ledninger? Noen som har erfaring åssen det funker i bruk?

Åssen fungerer originalskjermen? Har lest at den kan justeres opp ca 5 cm. Ser at noen monterer en liten "overleppe" på skjermen. Noen som har erfaring med dette?

Tenker at alt småtteri som kan fixes der opp før hjemreise kunne være lurt å gjøre. Det blir ca 160 mil hjem. Varmeholker blir montert, har også ei Gerbing varmejakke.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Honda CBF600S - erfaringer?

Legg inn av tor2502 »

Amigo skrev:Har nettopp handlet en 2004-modell i Bodø og skal nå snart opp for å hente. Har et par ting jeg lurer på.

Kan det uten videre monteres risers uten å bytte vaiere og ledninger? Noen som har erfaring åssen det funker i bruk?

Åssen fungerer originalskjermen? Har lest at den kan justeres opp ca 5 cm. Ser at noen monterer en liten "overleppe" på skjermen. Noen som har erfaring med dette?

Tenker at alt småtteri som kan fixes der opp før hjemreise kunne være lurt å gjøre. Det blir ca 160 mil hjem. Varmeholker blir montert, har også ei Gerbing varmejakke.
Grattis med ny sykkel, CBF600S er vel nesten samme sykkel som CBR600F litt mer oppreist sittestilling, S vet jeg ikke så mye om men F er en kjempesykkel, for meg var sittestillingen på F litt for mye fremoverlent, derimot ser sittestillingen på S veldig fin ut, disse honda motorene bare går og går det eneste med 600F er at den er veldig følsom på pluggene, sjekk også kamkjedestrammeren, så snart den begynner å bråke litt er det bare å skifte den, skiftes på 20min.
Ser at noen monterer en liten "overleppe" på skjermen.
Det er nok bare for å lede luftstrømmen litt opp så det blir mere behagelig under kjøring.
Varmeholker blir montert
hadde min cbr600f i en årrekke, men hadde følte behov for varmeholker

og lykke til på turen nedover.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Honda CBF600S - erfaringer?

Legg inn av evike »

Endelig noen som kjøper fornuftig sykkel - hehe :D Gratulerer med en super sykkel!!

Har maken og mine styre"risers" var allerede på plass da jeg hentet den. Ifølge mannen her så skal vaiere og ledninger være lange nok.

Disse skjermene med justering på toppdelen er gull verdt. Vi er jo ikke like lange og dermed trengs det å justere hvor luftstrømmen treffer i forhold til hjelm/bryst.

Artig liten anekdote til slutt: Jeg har døpt sykkelen min til å hete: Nettopp "Amigo" :thumleft
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Amigo
Innlegg: 35
Registrert: 05 jan 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 1992 Suzuki VX800
Sted: Kristiansand

Re: Honda CBF600S - erfaringer?

Legg inn av Amigo »

evike skrev:Endelig noen som kjøper fornuftig sykkel - hehe :D Gratulerer med en super sykkel!!

Har maken og mine styre"risers" var allerede på plass da jeg hentet den. Ifølge mannen her så skal vaiere og ledninger være lange nok.

Disse skjermene med justering på toppdelen er gull verdt. Vi er jo ikke like lange og dermed trengs det å justere hvor luftstrømmen treffer i forhold til hjelm/bryst.

Artig liten anekdote til slutt: Jeg har døpt sykkelen min til å hete: Nettopp "Amigo" :thumleft
Da er det vel naturlig at jeg døper min sykkel "Evike" ..hehe..

Takk for svar. Er det sånn at originalskjermen kan settes opp 5 cm? Åssen funker dette, er det særlig forskjell? Jeg er 180 cm.

Hvor høye risers sitter på din? Jeg bør opp 5 cm, men det krever at slanger o.l. er lange nok. Ellers kan jo både sal og styre justeres.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Honda CBF600S - erfaringer?

Legg inn av evike »

Amigo skrev:
evike skrev:Endelig noen som kjøper fornuftig sykkel - hehe :D Gratulerer med en super sykkel!!

Har maken og mine styre"risers" var allerede på plass da jeg hentet den. Ifølge mannen her så skal vaiere og ledninger være lange nok.

Disse skjermene med justering på toppdelen er gull verdt. Vi er jo ikke like lange og dermed trengs det å justere hvor luftstrømmen treffer i forhold til hjelm/bryst.

Artig liten anekdote til slutt: Jeg har døpt sykkelen min til å hete: Nettopp "Amigo" :thumleft
Da er det vel naturlig at jeg døper min sykkel "Evike" ..hehe..

Takk for svar. Er det sånn at originalskjermen kan settes opp 5 cm? Åssen funker dette, er det særlig forskjell? Jeg er 180 cm.

Hvor høye risers sitter på din? Jeg bør opp 5 cm, men det krever at slanger o.l. er lange nok. Ellers kan jo både sal og styre justeres.
Har ikke studert de veldig nøye, men tror det er ca. 6-7 cm, etter hukommelsen (sitter på jobb og får ikke kontrollert nå, Amigo står i garasjen hjemme).
Tør ikke svare ang. originalskjerm da jeg har en sånn "fancy skjerm" som er 2-delt og ikke original.
Forøvrig er jeg 165 cm. så vi har nok forskjellige innstillinger av setet også :-k

For min del kan du gjerne døpe sykkelen til Evike, men det kan jo hende at forloveden og andre lurer litt på hvorfor det.. :redface
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svar