Hva med en BMW?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Sleepy
Innlegg: 103
Registrert: 10 apr 2014, 15:21
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Hva med en BMW?

Legg inn av Sleepy »

Etter noen japser siden tidlig 80 tallet og en Softail de siste 13 årene er jeg klar for bytte igjen :roll Glir stadig mot BMW. ser ut som det heller mot en GS rundt århundreskifte. Er det noen der ute som har noen tips og erfaring til hvilken type og størrelse en burde gå for. Mente ikke bruke mer enn 80 lapper på herligheten, noen tar til fornuften :[-X i heimen :sk? Sykkelen kommer til å bli brukt mest til turkjøring.
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail

Men nå...
BMW R1100RT 1997

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av EasyRider »

Jeg har selv aldri kjørt BMW.. hmm på tide muligens :-k


Uansett står en GS 1150 på finn med mye stash til 80 k.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av tagesk »

1150 GS modell 00-02 er de best stabile (men naturligvis eldste).

Derefter kom servobremsene, som fungerer greit helt de ikke fungerer.
Da må du ut med enten mega-kronasje eller greie deg uten ABS.

I essens: 1150 er bygget i Deutche Panserstahl. Den er tung, men tyngden gjør at den tåler alt.

Alt du trenger å vite om BMW GS er her.

[TaSk]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Sted: Røros

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av lefty293 »

Hei :vs

Skulle det bli aktuelt å vurdere japansk touringbørse så er det vel vanskelig å få mer for pengene enn en slik:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=47732389" onclick="window.open(this.href);return false;
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Kmann »

Sleepy skrev:Etter noen japser siden tidlig 80 tallet og en Softail de siste 13 årene er jeg klar for bytte igjen :roll Glir stadig mot BMW. ser ut som det heller mot en GS rundt århundreskifte. Er det noen der ute som har noen tips og erfaring til hvilken type og størrelse en burde gå for. Mente ikke bruke mer enn 80 lapper på herligheten, noen tar til fornuften :[-X i heimen :sk? Sykkelen kommer til å bli brukt mest til turkjøring.
Skjønner det er flere i heimen som tar til fornuften :) Er fersk på 1150GS i år og har nesten bare godord å si om den. Det blåser litt mer enn den gamle K100'n men det er en topp sykkel. Som ble nevnt, den er tung som fy, men utrolig lettkjørt allikevel :) Anbefales :prf :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Sleepy
Innlegg: 103
Registrert: 10 apr 2014, 15:21
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Sleepy »

Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd :vs
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail

Men nå...
BMW R1100RT 1997

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Kjellrf »

Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd :vs
Grattis!

Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Sleepy
Innlegg: 103
Registrert: 10 apr 2014, 15:21
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Sleepy »

Kjellrf skrev:
Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd :vs
Grattis!

Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail

Men nå...
BMW R1100RT 1997

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Kjellrf »

Sleepy skrev:
Kjellrf skrev:
Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd :vs
Grattis!

Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..
Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Flanker »

Kjellrf skrev:
Sleepy skrev:
Kjellrf skrev:
Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd :vs
Grattis!

Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..
Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.
Mangelen på "vanlig følelse" kan like gjerne være Telelever gaffelen, hvis du ikke er vant med dette systemet.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Kjellrf »

Flanker skrev:
Kjellrf skrev:
Sleepy skrev:
Kjellrf skrev:
Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd :vs
Grattis!

Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..
Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.
Mangelen på "vanlig følelse" kan like gjerne være Telelever gaffelen, hvis du ikke er vant med dette systemet.
Likte bl.a. ikke bevegelsen i styret når jeg (nesten) stod stille, og skulle vri på styret, når styret beveger seg litt, men ikke forhjulet. Var jo bedre i fart.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Sleepy
Innlegg: 103
Registrert: 10 apr 2014, 15:21
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Sleepy »

Kjellrf skrev:
Flanker skrev:
Kjellrf skrev:
Sleepy skrev:
Kjellrf skrev:
Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd :vs
Grattis!

Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..
Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.
Mangelen på "vanlig følelse" kan like gjerne være Telelever gaffelen, hvis du ikke er vant med dette systemet.
Likte bl.a. ikke bevegelsen i styret når jeg (nesten) stod stille, og skulle vri på styret, når styret beveger seg litt, men ikke forhjulet. Var jo bedre i fart.
Kan ikke tro vi snakker om samme sykkel, merker ingenting av det dere beskriver her, tror jeg har merka det om jeg skulle hatt døgang på styret, har forresten aldri hørt om no sykkel som har det, men så har ikke jeg hørt alt heller da :D Men jeg må jo ut å sjekke om jeg har det nå da :sk?
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail

Men nå...
BMW R1100RT 1997

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Kmann »

Jeg tror det kan være snakk om en K1100LT her, den har vulkede klosser som styret sitter i, og gir en utrolig "ekkel" følelse første gangen, men blir vant. Er jo for å hindre virbrasjoner for de som ikke tåler å merke at motoren går... :lol
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Kjellrf »

Kmann skrev:Jeg tror det kan være snakk om en K1100LT her, den har vulkede klosser som styret sitter i, og gir en utrolig "ekkel" følelse første gangen, men blir vant. Er jo for å hindre virbrasjoner for de som ikke tåler å merke at motoren går... :lol
Høres riktig ut, bortsett fra at det satt en boxer mellom beina mine.

K100 blei på 80-tallet forbudt av det svenske arbeisstyrelsen for bruk av Polisen, pga styrevibrasjoner i svensk motorveisfart. De gikk over til K75.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Sleepy
Innlegg: 103
Registrert: 10 apr 2014, 15:21
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Sleepy »

Kmann skrev:Jeg tror det kan være snakk om en K1100LT her, den har vulkede klosser som styret sitter i, og gir en utrolig "ekkel" følelse første gangen, men blir vant. Er jo for å hindre virbrasjoner for de som ikke tåler å merke at motoren går... :lol
:D Ok, merker ikke det på min nei.
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail

Men nå...
BMW R1100RT 1997

Svar