Hva med en BMW?
Hva med en BMW?
Etter noen japser siden tidlig 80 tallet og en Softail de siste 13 årene er jeg klar for bytte igjen Glir stadig mot BMW. ser ut som det heller mot en GS rundt århundreskifte. Er det noen der ute som har noen tips og erfaring til hvilken type og størrelse en burde gå for. Mente ikke bruke mer enn 80 lapper på herligheten, noen tar til fornuften i heimen Sykkelen kommer til å bli brukt mest til turkjøring.
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
Re: Hva med en BMW?
Jeg har selv aldri kjørt BMW.. hmm på tide muligens
Uansett står en GS 1150 på finn med mye stash til 80 k.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Uansett står en GS 1150 på finn med mye stash til 80 k.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Hva med en BMW?
1150 GS modell 00-02 er de best stabile (men naturligvis eldste).
Derefter kom servobremsene, som fungerer greit helt de ikke fungerer.
Da må du ut med enten mega-kronasje eller greie deg uten ABS.
I essens: 1150 er bygget i Deutche Panserstahl. Den er tung, men tyngden gjør at den tåler alt.
Alt du trenger å vite om BMW GS er her.
[TaSk]
Derefter kom servobremsene, som fungerer greit helt de ikke fungerer.
Da må du ut med enten mega-kronasje eller greie deg uten ABS.
I essens: 1150 er bygget i Deutche Panserstahl. Den er tung, men tyngden gjør at den tåler alt.
Alt du trenger å vite om BMW GS er her.
[TaSk]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Sted: Røros
Re: Hva med en BMW?
Hei
Skulle det bli aktuelt å vurdere japansk touringbørse så er det vel vanskelig å få mer for pengene enn en slik:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=47732389" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle det bli aktuelt å vurdere japansk touringbørse så er det vel vanskelig å få mer for pengene enn en slik:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=47732389" onclick="window.open(this.href);return false;
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Sted: Grue i Hedmark
Re: Hva med en BMW?
Skjønner det er flere i heimen som tar til fornuften :) Er fersk på 1150GS i år og har nesten bare godord å si om den. Det blåser litt mer enn den gamle K100'n men det er en topp sykkel. Som ble nevnt, den er tung som fy, men utrolig lettkjørt allikevel :) AnbefalesSleepy skrev:Etter noen japser siden tidlig 80 tallet og en Softail de siste 13 årene er jeg klar for bytte igjen Glir stadig mot BMW. ser ut som det heller mot en GS rundt århundreskifte. Er det noen der ute som har noen tips og erfaring til hvilken type og størrelse en burde gå for. Mente ikke bruke mer enn 80 lapper på herligheten, noen tar til fornuften i heimen Sykkelen kommer til å bli brukt mest til turkjøring.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
Re: Hva med en BMW?
Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Hva med en BMW?
Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Hva med en BMW?
Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Hva med en BMW?
Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.Sleepy skrev:Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Hva med en BMW?
Mangelen på "vanlig følelse" kan like gjerne være Telelever gaffelen, hvis du ikke er vant med dette systemet.Kjellrf skrev:Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.Sleepy skrev:Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Hva med en BMW?
Likte bl.a. ikke bevegelsen i styret når jeg (nesten) stod stille, og skulle vri på styret, når styret beveger seg litt, men ikke forhjulet. Var jo bedre i fart.Flanker skrev:Mangelen på "vanlig følelse" kan like gjerne være Telelever gaffelen, hvis du ikke er vant med dette systemet.Kjellrf skrev:Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.Sleepy skrev:Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Hva med en BMW?
Kan ikke tro vi snakker om samme sykkel, merker ingenting av det dere beskriver her, tror jeg har merka det om jeg skulle hatt døgang på styret, har forresten aldri hørt om no sykkel som har det, men så har ikke jeg hørt alt heller da Men jeg må jo ut å sjekke om jeg har det nå daKjellrf skrev:Likte bl.a. ikke bevegelsen i styret når jeg (nesten) stod stille, og skulle vri på styret, når styret beveger seg litt, men ikke forhjulet. Var jo bedre i fart.Flanker skrev:Mangelen på "vanlig følelse" kan like gjerne være Telelever gaffelen, hvis du ikke er vant med dette systemet.Kjellrf skrev:Mulig det var en 1150 jeg kjørte. Styret er festet i gummioppheng mot styrekrona på den jeg prøvde, fikk ikke den vanlige følelsen med forhjulet. Sikkert en vanesak.Sleepy skrev:Takk for det, Gummiopphengt styre? Forklar. Jeg merker ikke noe rart..Kjellrf skrev:Grattis!Sleepy skrev:Bare til info, det ble BMW ja, og etter 50 mil, kjempefornøyd
Har prøvd en sånn en gang, var noe rart med det gummiopphengte styret, spør du meg :)
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Sted: Grue i Hedmark
Re: Hva med en BMW?
Jeg tror det kan være snakk om en K1100LT her, den har vulkede klosser som styret sitter i, og gir en utrolig "ekkel" følelse første gangen, men blir vant. Er jo for å hindre virbrasjoner for de som ikke tåler å merke at motoren går...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Hva med en BMW?
Høres riktig ut, bortsett fra at det satt en boxer mellom beina mine.Kmann skrev:Jeg tror det kan være snakk om en K1100LT her, den har vulkede klosser som styret sitter i, og gir en utrolig "ekkel" følelse første gangen, men blir vant. Er jo for å hindre virbrasjoner for de som ikke tåler å merke at motoren går...
K100 blei på 80-tallet forbudt av det svenske arbeisstyrelsen for bruk av Polisen, pga styrevibrasjoner i svensk motorveisfart. De gikk over til K75.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Hva med en BMW?
Ok, merker ikke det på min nei.Kmann skrev:Jeg tror det kan være snakk om en K1100LT her, den har vulkede klosser som styret sitter i, og gir en utrolig "ekkel" følelse første gangen, men blir vant. Er jo for å hindre virbrasjoner for de som ikke tåler å merke at motoren går...
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997