Honda CBR1100XX forskjeller?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av Epylypzon »

Er det noen her som kan historien bak denne sykkelen? Versjoner osv. Virker som det er forskjell i hk/årsmodell?

Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av Flanker »

Klippet fra Wikipedia:

Specific variations to the initial model are:

1998
Modification to the thermostat housing. The other changes are minor.

1999
Major update.
PGM FI fuel injection system is introduced.
Ram-air system is introduced. It provides engine with more air at high speeds (above 200 km/h or 120 mph) using aerodynamic pressure, thus raising power output to a claimed 164 bhp (122 kW) at 9,500 rpm (at the crank).[citation needed]
Revised linked brakes with altered proportioning between front and rear.
Fuel tank capacity is increased from 22 to 24 liters.
The choke lever is removed from the left side switch assembly as it is no longer necessary.
To accommodate the ram air tubes, the oil cooler becomes lower and wider.
The inner and outer fork bushings are wider, changing the fork lowers and sliders.
The sidestand warning light on the instrument cluster becomes the FI warning light.
The wide part of the front axle (left side) becomes 10 mm longer, which makes the left-front axle space 10 mm shorter.
The two bulbs in the tail light are vertically aligned, in previous years they were side by side.
Front wheel hub is enlarged, the brake rotors are changed.
The ignition switch is changed, and the keys are longer.
The rotor carriers, stator cover and clutch cover are a light titanium color.
The number of clutch plates is reduced from nine to seven.
The rear inner fender changes shape to accommodate additional electronics.
Manufacturer's power and torque figures are 164 hp (122.3 Kw) and 91.5 ft-lbs (124 Nm)[citation needed]

2000
No changes

2001
New dashboard now has a digital speedometer and other indicators, except tachometer, which is now in center of dashboard.

2002
New EFI mapping to comply with emission standards and eliminate abrupt throttle response at low speeds.
Manufacturer's power and torque figures reduced to 152 hp (113.3 Kw) and 87.8 ft-lbs (119 Nm)

2005
Honda factory manual states fuel tank capacity is 23 liters.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av Epylypzon »

Takk! Satt på tlf å søkte, men klarte ikke finne noe. Hm. Men her står jo alt i klartekst

Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av Busa Trond »

Dem ser ganske like ut i fullanesfarten. Et litte finn.no triks: Svart motor har forgasser. Rundeanaloge metere opp til 01.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av Kjellrf »

Mange (tidlige?) sykler er levert i 100hk versjon, og stort sett fjernet plomberingen på.
Også noen overliggere finns, så sjekk årsmodell via rammenr. Mener det er 8 tallet/bokstaven bakfra som gir årsmodell.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av Voodoodoo »

Hatt forgassermodellen av denne. Flott sykkel, lettkjørt og komfortabel. Relativt rask til 97 modell å være. Funker dårlig når det begynner å gå skikkelig fort i svingene. For lite bakkeklaring og kombibremser samt støtdempere som ikke henger med.

Forgassermodellen er følsom for dysing.
De aller fleste av dysekittene der ute gir faktisk dårligere effekt enn originalt.
Factory har/hadde et kit som funket.
Dynojet hadde kit som stort sett ikke funket og ble fort slitt.

Motoren er bombesikker, kjørte 90' med min uten noe som helst tull. Skiftet clutchen på 70' men ellers bare olje/plugg/filter&vedlikehold.
Styrelageret kan med fordel byttes i et konisk lager, det originale er lite holdbart.

Sw-motech har fremdeles baggasjerack med hurtigkoplinger til denne. Anbefales. Givi rack ser ut som Nøkken..

Om en skal handle er det endel kroner å spare på å hente den i Tyskland, den er såpass populær på bruktmarkedet i Norge at den ligger høyt i pris.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av jhn »

Voodoodoo skrev: .... kombibremser ...... som ikke henger med.
Hva er problemet med bremsene? Er det kombi-problemer eller generelt dårlige bremser?

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av Voodoodoo »

Fordi kombibremser ikke funker når en bremser inn med nedlegg... Ræva kommer.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av jhn »

Åja, ræva først ut av svingen e kanskje ikke optimalt ... ser den.
Har en kompis som kjøpte førsteutgaven da den var ny (97?). Han kjørte vel egentlig som en gris, men kan ikke huske han nevnte dette ... men han vil sjelden innrømme at han har kjøpt noe han ikke er 110 % fornøyd med, selv om det skjer relativt ofte.
Kresen og ærekjær kan være en knotete kombinasjon.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av gsx750_80 »

Jeg vet lite om de ulike modellene, men tenkte å nevne at det var en artikkel i Practical Sportsbikes, for ikke så lenge siden, som tok for seg disse syklene. Dersom du leter opp dette magasinet på nett er det muligens enkelt å finne det aktuelle nummeret, og bestille det, om ønskelig.
Jeg husker at det ble nevnt at motorene var enormt slitesterke, og kunne gå usedvanlig langt, med minimalt med problemer.
(forutsatt noenlunde fornuftig bruk og vedlikehold).
Antakelig et meget godt bruktkjøp, om man får fatt i et godt eksemplar.
Det var vel også denne sykkelen som kom opp som første reelle utfordrer til ZZR 1100 / ZX 11 hva effekt og topphastighet angikk, inntil Hayabusa kom og avsluttet den diskusjonen..
mvh

-gsx750_80

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av TBI81 »

gsx750_80 skrev: Det var vel også denne sykkelen som kom opp som første reelle utfordrer til ZZR 1100 / ZX 11 hva effekt og topphastighet angikk, inntil Hayabusa kom og avsluttet den diskusjonen..
Er igrunn veldig humor at Suzuki kalte den for nettopp Hayabusa - vandrefalk - som har Svarttrost - Blackbird - på dietten :knegg

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Honda CBR1100XX forskjeller?

Legg inn av jhn »

TBI81 skrev:
gsx750_80 skrev: Det var vel også denne sykkelen som kom opp som første reelle utfordrer til ZZR 1100 / ZX 11 hva effekt og topphastighet angikk, inntil Hayabusa kom og avsluttet den diskusjonen..
Er igrunn veldig humor at Suzuki kalte den for nettopp Hayabusa - vandrefalk - som har Svarttrost - Blackbird - på dietten :knegg
Sikkert ikke tilfeldig det navnevalget til Suzuki

Svar