Valg av batteri og tips til dekktrykksmåler

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Jeger68
Innlegg: 21
Registrert: 16 jan 2013, 15:20
Motorsykkelen din: Din MC her

Valg av batteri og tips til dekktrykksmåler

Legg inn av Jeger68 »

Har funnet ut at batteriet mitt ikke har tålt vinteren siden jeg har klart å gjøre feil med vedlikeholdsladingen. Trenger derfor tips til hvor jeg får tak i et bra batteri til en bmw g650gs til en grei pris.

Skulle fylle luft i stad og, og fant ut at den dekktrykksmåleren som er på den lokale bensinstasjon på ingen måte er å stole på så trenger tips til hvor jeg får tak en en brukbar sånn en også til en grei pris.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Valg av batteri og tips til dekktrykksmåler

Legg inn av MH434 »

Reis til en mc forhandler ang batteri.
Luftslange med klokke får du på Biltema ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Valg av batteri og tips til dekktrykksmåler

Legg inn av Kawagutten »

Hvis du er i nærheten har jeg et nytt batteri stående ellers er Varta eller Yuasa er greie merker.
Luftpåfyller-kjøp en vinklet ventil til å skru på ventilen så kan du lettere sjekke på hver bensinstasjon du passerer og ikke bare en.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Jeger68
Innlegg: 21
Registrert: 16 jan 2013, 15:20
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Valg av batteri og tips til dekktrykksmåler

Legg inn av Jeger68 »

Jeg bor så langt fra nærmeste mc butikk så tenkte jeg skulle prøve å kjøpt på nett. Takk for tilbudet kawa, men jeg bor midt i Østerdalen så litt langt til deg :-)

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1657
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Valg av batteri og tips til dekktrykksmåler

Legg inn av pingvin »

MH434 skrev:Luftslange med klokke får du på Biltema ;-)
Har en slik fra KTM til ørten hundre kroner men foretrekker denne fra Biltema, billig, lett å lirke inn mellom skiver/eiker etc og tar liten plass. Og viser riktig trykk. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... ler-15219/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6985
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Valg av batteri og tips til dekktrykksmåler

Legg inn av kjellv »

Jeger68 skrev:Jeg bor så langt fra nærmeste mc butikk så tenkte jeg skulle prøve å kjøpt på nett. Takk for tilbudet kawa, men jeg bor midt i Østerdalen så litt langt til deg :-)
Om du kontakter delelageret hos en MC-forhandler på telefon eller e-post er dette ikke noe problem, og du får kjøpt og sendt både batteri og dekktrykksmåler. Vi får slike henvendelser hver eneste uke hos oss, og det er ikke noe problem.
Batteri fra Yuasa kommer normalt uten syre, og syren er i så fall med i ampuller som du enkelt fyller i selv etter en detaljert beskrivelse. Ingen problem å sende i posten. Gelbatteri fra f.eks Poweroad holder også svært høy kvalitet og kan lett sendes i posten.
Om ikke annet så kan jeg ordne det for deg om du sender meg en pm

abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Valg av batteri og tips til dekktrykksmåler

Legg inn av abakuss »

Noen som har noe erfaring med denne :-k

http://www.aliexpress.com/item/Steelmat ... 1.html?s=p" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar