Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ZZR-Erling

Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av ZZR-Erling »

Fikk som medlem av BMW Klubben denne idag

http://news.maileasy.se/webversion/defa ... 25808d3bef" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Flanker »

Svært interessant, men faen så kort varsel da... Det blir kinkig å få til rent praktisk.

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Jarle »

Jeg vurderte å melde meg inn i BMW klubben en gang av forskjellige årsaker, men hvis jeg sjekker forumsiden til BMW klubben ser det ikke ut til å være mye aktivitet.

Ofte gjenspeiler forumsidene aktivitetsnivået i klubben.
Hva er din erfaring av klubben?
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Bringisen »

På denne måten ble det startet BMW klubben Vestlandet her i Bergen i fjor. Med hjelp av forhandleren Ride Bergen ble det arrangert "interesse møte" og mange mætte opp i butikken.
Det ble satt ned et midlertidig styre som var flink og fikk satt det hele i gang. Det arrangeres kveldsturer , helgeturer og andre sosiale sammenkomster. Mange er blitt medlem og klubben har fått egen nettside og sms- varsling.
Funker veldig greit og jeg håper på å få med meg litt i år.

Hoved klubben BMW klubben Norge er nok bare en tilrettelegger og arrangerer vel ikke så mye annet en hovedtreffene og andre nasjonale ting. Det er i lokalklubbene det skjer. Tror det er mye mer aktivitet der jevnt over, så forumsiden til BMW Klubben Norge er nok ikke representativ for nivået og aktiviteten i lokalklubbene.
Sist redigert av Bringisen den 22 mar 2014, 10:51, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av LordShaft »

Har inntrykk av at BMW klubben I Bergen er langt over gjennomsnittet aktiv.

Note 3

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Jarle »

Bringisen skrev:På denne måten ble det startet BMW klubben Vestlandet her i Bergen i fjor. Med hjelp av forhandleren Ride Bergen ble det arrangert "interesse møte" og mange mætte opp i butikken.
Det ble satt ned et midlertidig styre som var flink og fikk satt det hele i gang. Det arrangeres kveldsturer , helgeturer og andre sosiale sammenkomster. Mange er blitt medlem og klubben har fått egen nettside og sms- varsling.
Funker veldig greit og jeg håper på å få med meg litt i år.

Hoved klubben BMW klubben Norge er nok bare en tilrettelegger og arrangerer vel ikke så mye annet en hovedtreffene og andre nasjonale ting. Det er i lokalklubbene det skjer. Tror det er mye mer aktivitet der jevnt over, så forumsiden til BMW Klubben Norge er nok ikke representativ for nivået og aktiviteten i lokalklubbene.
Sjekket aktivitetslisten til Gjøvik avdelingen for 2013 og den så jo rimelig bra ut, så basert på det og dine kommentarer endte jeg med å melde meg inn :-)
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Bringisen »

Jarle skrev:
Bringisen skrev:På denne måten ble det startet BMW klubben Vestlandet her i Bergen i fjor. Med hjelp av forhandleren Ride Bergen ble det arrangert "interesse møte" og mange mætte opp i butikken.
Det ble satt ned et midlertidig styre som var flink og fikk satt det hele i gang. Det arrangeres kveldsturer , helgeturer og andre sosiale sammenkomster. Mange er blitt medlem og klubben har fått egen nettside og sms- varsling.
Funker veldig greit og jeg håper på å få med meg litt i år.

Hoved klubben BMW klubben Norge er nok bare en tilrettelegger og arrangerer vel ikke så mye annet en hovedtreffene og andre nasjonale ting. Det er i lokalklubbene det skjer. Tror det er mye mer aktivitet der jevnt over, så forumsiden til BMW Klubben Norge er nok ikke representativ for nivået og aktiviteten i lokalklubbene.
Sjekket aktivitetslisten til Gjøvik avdelingen for 2013 og den så jo rimelig bra ut, så basert på det og dine kommentarer endte jeg med å melde meg inn :-)
Det høres jo flott ut. Man blir jo kanskje ikke ruinert av medlemskontingenten så det kan jo være kjekt å prøve ett år for å se om man liker opplegget. Lykke til i Gjøvikavdelingen :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Busa Trond »

Nesten litt trist det har blitt slik at BMW folket lukker seg inne i egne klubber :[-( :[-X
Nå er det snart på tide at Triumph folket får sin egen 8 Mars
JA til reservasjonretten mot boxermotor :terge

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Bringisen »

Busa Trond skrev:Nesten litt trist det har blitt slik at BMW folket lukker seg inne i egne klubber :[-( :[-X
Nå er det snart på tide at Triumph folket får sin egen 8 Mars
JA til reservasjonretten mot boxermotor :terge
Må jo ikke gjøre dette til en svart/hvitt sak. Det er jo ikke snakk om å lukke seg inne fordi man oppretter interesseorganisasjoner. :[-X Interesse organisasjoner finnes det mange av og man kan oppnå fordeler hos både forhandlere og produsenter. Dessuten går det jo an å være med flere steder. Selv er jeg også med i NAF MC som også har lokalavdelinger, her er merkefordelingen litt annerledes. Særlig aktiv er jeg ikke noen av stedene, men håper på å delta mer på fellesarrangementer i tiden etter videreutdanningen min.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av ojda »

Busa Trond skrev:Nesten litt trist det har blitt slik at BMW folket lukker seg inne i egne klubber :[-( :[-X
Nå er det snart på tide at Triumph folket får sin egen 8 Mars
JA til reservasjonretten mot boxermotor :terge
Ikke vær lei deg BusaTrond, vi har ei litta gruppe vi å :thumleft
Det eneste minuset med det, er at du må bevege deg
inn på den skumle facebook´n.

Triumph Hinckley Norway

Du skal ratt se at det er noen derfra som blir med i 8. Mars-tog :roll
Om ikke skal jeg bli med jeg :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Kawagutten »

bringisen-Nettside og sms- varsling.


SMS varsling er jo en smart ting siden du får melding uten å logge på noe sted.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Bringisen »

Kawagutten skrev:bringisen-Nettside og sms- varsling.


SMS varsling er jo en smart ting siden du får melding uten å logge på noe sted.
Ja, det virker jo genialt. Men selvfølgelig er den akkurat nå midlertidig ute av drift.

http://bmwmcvestlandet.no/a/sms-varsling.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bmwmcvestlandet.no/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kimshans
Innlegg: 60
Registrert: 27 sep 2012, 23:26
Motorsykkelen din: BMW R1200R 2012 mod.
Sted: Porsgrunn

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Kimshans »

Noen som var på møtet da? Kom det opp noe interessant?

ZZR-Erling

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg var ikke..savner også info.
Må da komme noe her:
http://www.bmwost.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
og/eller her:
http://www.bmw.mc.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Starte BMW Klubb for Vestfold, Telemark og Buskerud?

Legg inn av Flanker »

Fant dette på Facebook-sidene til Speed MC:

Vi var ca. 30 til stede på infomøte om oppstart av BMW MC klubben i VTB. Responsen fra BMW eiere i distriktet har vært stor, ca. 50 hadde meldt sin interesse på e-post og SMS. Terje Egrem ønsket velkommen, og orienterte litt om bakgrunnen for ønsket om å dra i gang en lokalklubb.
Det ble informert om at NMCU og NAF MC nå utdanner egne instruktører som kan ha kurs på lokalplan. For eksempel på gokartbaner eller andre egnede områder. Dette bør vi benytte oss av i fremtiden. Vi må samarbeide med andre klubber som er i vår region. Se Oss aksjonen blir arrangert lørdag 26.0414. Sandefjord MC klubb står for dagen i Sandefjord. Alle som kan oppfordres til å holde av den dagen, for å markere at vi er på vegen igjen. Nærmere informasjon kommer. Følg også med på hjemmeside/ facebooksiden til Sandefjord MC.
Det blir arrangert trafikksikkerhetsdag i Vestfold den 24 mai. Kortesjer starter fra Larvik og Svelvik. De møtes på trafikkstasjonen på Ås i Tønsberg. Den 10. mai er det trafikksikkerhetsdag på Geiteryggen i Skien.
Den 24. juni er det BMW riding experience på Rudskogen. Kjøreteknikk er i fokus, alle har nytte og glede av en dag som denne. Påmelding og info på banekurs.no.
På møtet var det ingen som meldte sin interesse for å sitte i et interimsstyre. Vi er avhengig av at noen vil være med å få i gang klubben, en mann klarer ikke det alene. Det er helt sikkert noen der ute som har lyst til å være med. Send en e-post til Terje E og meld din interesse.
Det ideelle hadde vært minst en person fra hvert fylke, for å få lokalkunnskap inn i styret. Terje E har fått en melding fra en person som er villig til å sitte i styret. Jeg ser for meg at vi trenger 4 – 5 personer for at det ikke skal bli for mye på hver. I tillegg har vi mange som har erfaring fra arbeid med MC arbeid. Disse er en ressurs vi bør bruke for å få råd om arrangementer vi skal i gang med.
Vi tar et nytt møte om ikke så lenge. Kjør pent i mellomtiden!
Med vennlig hilsen,
Terje Egrem, tlf. 976 90 966, e-post. egrem@online.no

Svar