Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:Så da kan vi vel konkludere med at BMW R1200RT er den desidert beste/peneste sykkelen da?

Ahh.. deilig å endelig bli enige! :lol :mk
Det stemmer det :lol


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

DrGreve skrev: Det var overhodet ikke hensikten å "fyre" deg opp ved å si at V-strom er stygg. Relevansen i begrepet jeg brukte (stygg) er at jeg hele tiden sagt og ment at GS er den desidert styggeste sykkelen jeg ser langs veiene i dag. Og du har selv skrevet at V-strom er en stygg sykkel (noe jeg ikke er enig i) og da må jeg jo spørre hvorfor ikke V-strom, som du oppfatter som særdeles driftsikker, kan nomineres som en kandidat? Det kan jo ikke være fordi den er stygg, for de lanserer jo den aller styggeste som en kandidat? :)
Det var foranledningen til spørsmålet. Ikke for å fyre deg opp.
Den er grei. Jeg holdt muligheten åpen for at det kunne være noen slike årsaker ja.
Hvorfor ikke V-strom? :-k :scratch tja, si det du. Den har så langt vært feilfri og jeg har ikke hørt om noen problemer fra andre heller. Har faktisk ikke hørt om en eneste feil på en eneste V-strom.
Men den mangler ABS, den har litt myk gaffel og har en håpløst dårlig vindskjerm som produserer støy som et gammelt knuseverk, se bort fra disse tingene så kunne den kanskje vært nominert.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Så da kan vi vel konkludere med at BMW R1200RT er den desidert beste/peneste sykkelen da?

Ahh.. deilig å endelig bli enige! :lol :mk
Det stemmer det :lol


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bare fint å få med flere kandidater men har ikke den veldig mange likheter med GS?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Kawagutten skrev:V-Strom kan sikkert være en kandidat for noen men for min del er det eneste positive at den ser bra ut men har ellers en dårlig respons i motor og er litt blaut.
En annen sykkel i samme segment som har overrasket er Aprilia Pegaso650.
Dårlig respons .... nei, synes ikke det. Det er en V2 på 1000 ccm med ca 100 hk og 100 Nm og har den responsen jeg forventer av en slik motor.
Kanskje du tenkte på en 650?

Brukeravatar
Kimshans
Innlegg: 60
Registrert: 27 sep 2012, 23:26
Motorsykkelen din: BMW R1200R 2012 mod.
Sted: Porsgrunn

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kimshans »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Så da kan vi vel konkludere med at BMW R1200R er den desidert beste/peneste sykkelen da?

Ahh.. deilig å endelig bli enige! :lol :mk
Det stemmer det :lol


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm, synes jeg så en T for mye i navnet, men den er visst falt bort i all siteringen :scratch :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

jhn skrev:
Kawagutten skrev:V-Strom kan sikkert være en kandidat for noen men for min del er det eneste positive at den ser bra ut men har ellers en dårlig respons i motor og er litt blaut.
En annen sykkel i samme segment som har overrasket er Aprilia Pegaso650.
Dårlig respons .... nei, synes ikke det. Det er en V2 på 1000 ccm med ca 100 hk og 100 Nm og har den responsen jeg forventer av en slik motor.
Kanskje du tenkte på en 650?
Ja stemmer,det var 650`n
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev: ... Du vil aldri oppleve at jeg tar på meg noen offer-rolle. Verken her eller in real life :)
Jeg har fått et bestemt inntrykk av at du har følt deg usaklig angrepet, ikke minst fordi du har sagt det selv, uten at jeg har sett noe av disse angrepene. .
Føler og føler, jeg vet å svare for meg, så det har ingenting med å ta på seg en offer-rolle. Så langt er det ingenting som er skrevet i denne tråden som har såret meg, og før det skjer, så har nok moderatorene reagert for lenge siden.
Det jeg har poengtert er bruk av åpenbare hersketeknikker i den hensikt å kue min mening. Det hjelper mot sin hensikt.
At du ikke har sett disse forsøkene på hersketeknikk er ikke min feil ;)
Problemet er bare at når du "svarer" for deg så får du det i allefall til å virke som bitterhet og irritasjon.
Hvorfor vet jeg ikke, men så er jo dette ikke et forum for psykisk utredelse.
Selv om noen har forsøkt å dreie tråden over i psykiske utredelser og stigmatisering , ser jeg ingen grunn til å fortsette med det.
Finnes sikkert andre forum for slikt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

...da er det blitt slik jeg forventet :-) ..noen av forumistene ender opp med å kverulere om alt.
Dette er nok for å ikke få frem flere kandidater, men støye ned videre diskusjon. Dette i frykt for hvor tråden ender, nemlig at K1300S er den ultimale bike for de fleste!
:D

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:...da er det blitt slik jeg forventet :-) ..noen av forumistene ender opp med å kverulere om alt.
Dette er nok for å ikke få frem flere kandidater, men støye ned videre diskusjon. Dette i frykt for hvor tråden ender, nemlig at K1300S er den ultimale bike for de fleste!
:D
Slik har det vel vært de siste 100 sidene. Men"frykt" for hvor tråden ender, får jeg virkelig ikke håpe noen har , da har det gått for langt. For min del har tråden "endt" for lenge siden :knegg
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

bringisen-Slik har det vel vært de siste 100 sidene. Men"frykt" for hvor tråden ender, får jeg virkelig ikke håpe noen har , da har det gått for langt. For min del har tråden "endt" for lenge siden :knegg[/quote]

Hehe du er jo den største pådriveren i denne tråden :knegg
Sist redigert av Kawagutten den 21 mar 2014, 09:16, redigert 1 gang totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Andreas »

Dere har jo alle tatt feil hele tiden!

Dette er den beste sykkelen:

Bilde

Disse er jo "the bravest" and "best sounding" bikes in the WORLD! "1.class handling" and "the badassest" riders in the WORLD kjører de! Åsså er de smidd and "fååååårged" by real AMERICAN steel! Og utstyrt med "state of the art" technology and forgasser`s, devolpet by the American-fø+#¤ng-NAVY :prop:

For det har jeg fått hørt på Discovery i 15år!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Kawagutten skrev:bringisen-Slik har det vel vært de siste 100 sidene. Men"frykt" for hvor tråden ender, får jeg virkelig ikke håpe noen har , da har det gått for langt. For min del har tråden "endt" for lenge siden :knegg
Hehe du er jo den største pådriveren i denne tråden :knegg[/quote]

Det er nok sikkert helt sant, at jeg har vært en pådriver for at tråden har vart så lenge :knegg Men at noen skal har frykt for hvor tråden ender, synes jeg er å dra det litt langt. Seriøsiteten har jo endt for lenge siden, man må ta tråden for det den er.
Det er jo ikke snakk om død og liv, alle vet jo hva den beste sykkelen vår er. Her handler det jo kun om munnhuggeri :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Tror Bringisen holder på å "frykte seg ihjel" :lol

...men at enkelte har "GS frykt", ja det er nesten til å forstå :D

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

Bringisen skrev:
Kawagutten skrev:bringisen-Slik har det vel vært de siste 100 sidene. Men"frykt" for hvor tråden ender, får jeg virkelig ikke håpe noen har , da har det gått for langt. For min del har tråden "endt" for lenge siden :knegg
Hehe du er jo den største pådriveren i denne tråden :knegg
Det er nok sikkert helt sant, at jeg har vært en pådriver for at tråden har vart så lenge :knegg Men at noen skal har frykt for hvor tråden ender, synes jeg er å dra det litt langt. Seriøsiteten har jo endt for lenge siden, man må ta tråden for det den er.
Det er jo ikke snakk om død og liv, alle vet jo hva den beste sykkelen vår er. Her handler det jo kun om munnhuggeri :P :p[/quote]

Noe er vi da enig om :D munnhuggeri ligger ikke for meg men å fyre opp litt kan jeg og heller prøve å bruke humor for å få bort den negative vendingen tråden later til å ta noen ganger.Synes tråden har vært morsom for min del :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Tror Bringisen holder på å "frykte seg ihjel" :lol

...men at enkelte har "GS frykt", ja det er nesten til å forstå :D
Hehe, les mitt første innlegg i tråden, som for så vidt også var det første innlegget etter trådstarter :knegg

....men jeg er helt enig med deg i at enkelte har "GS-frykt", og det er helt forståelig. En så ultimat motorsykkel kan sette frykt i enhver :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar