Ipad/ Lap top .hva skal man velge?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ipad/ Lap top .hva skal man velge?

Legg inn av ojda »

Denne burde jo også funke greit, og tar enda mindre
plasss en jeg allerede har. :vs

http://dx.com/p/car-cigarette-lighter-p ... vVeTrTmJco" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Ipad/ Lap top .hva skal man velge?

Legg inn av jongsanim »

Ref de som sier at man ikke "kan" gå fra laptop til nettbrett, så er det totalt avhengig av bruken vedkommende skal gjøre. Og samtidig er det en smakssak og tilvenningsak å bruke løst tastatur (eller annen løsning med mappe, veske, cover, osv).

Så som sagt, for "vanlig" kontorbruk (enkel Word, Excel, PP, mail) og vanlig surfing og facebooking, etc, kan man fint få det til med nettbrett+tilbehør. Jeg vil -ikke- ha et produkt som har fastmontert tastatur :D

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ipad/ Lap top .hva skal man velge?

Legg inn av SuperMorten »

Alt til sitt bruk..


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ipad/ Lap top .hva skal man velge?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg bruker mye iPad i jobbsammenheng og vi har kundelister som vi oppdaterer hele tiden via en office app som inneholder Excel.
For å være kort, såkan jeg si at det funker, men det er knotete og irriterende og holde på med i lengden. Å bruke en pc til slikt med en velfungerende mus er noe heeelt annet.

Men ellers som å midlertidig være tilgjengelig på mail, surfe på nett etc. så er et nettbrett gull verdt.

Jeg mener nå uansett at å bruke et nettbrett som hovedmaskin når man skal jobbe en del med Excel blir for skralt. Da måtte jegvertfall hatt et eksternt tastatur og en mus hvis det var mulig. Alternativt ville jeg kanskje gått for en liten bærbar som feks. Macbook Air eller en annen pc med 10-13" skjerm.

En iPad er i mine øyne en underholdende og til tider en svært nyttig dings, men noe effektivt verktøy er det ikke i lengden.
Lykke tilmed å legge inn formler, justere rader og formatering, tilpasse forutskrift etc. ved å svipe rundt med fingrene. Du får det sikkert til, men i lengden blir det bare irriterende. I mine øyne vertfall.

Hvis du insisterer på atdu skal ha en iPad så er jo det greit nok, men da ville jeg vertfall kjøpt meg en billig laptop ved siden av.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ipad/ Lap top .hva skal man velge?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg hadde heller ikke klart meg med ipad i jobbsammenheng. Men så jobber ikke jeg når jeg er på mc tur. Og minitastaturene er litt knotete, men til det jeg trenger på tur -facebook, kart, google, forum og backup av bilder så er paden helt topp. For min del synes jeg en telefon blir for liten.

Jeg innbiller meg at en ipad tåler litt mer vibrasjoner rnn en pc, stemmer dette?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ipad/ Lap top .hva skal man velge?

Legg inn av Kawagutten »

Jeg bruker Samsung 8.9LTE 4G med sim kort og synes det fungerer rask og greit nok men i forhold til pc blir det litt knotete med mye skriving og fort gjort og trykke litt feil som nevnt tidligere men på tur blir det også knotete med vanlig pc. Uansett hva du skal ta med på tur så trenger du også noe utstyr.
Du kan jo teste det ut hjemme før du tar det med på tur og se hvordan det fungerer for deg med de programmene du har tenkt å bruke.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ipad/ Lap top .hva skal man velge?

Legg inn av ojda »

JohnnyTh skrev:

Jeg innbiller meg at en ipad tåler litt mer vibrasjoner rnn en pc, stemmer dette?
Nå sitter det vel SSD i nettbrettene, akurat som i noen av de bærbare. (Deriblant min :knegg)
Fordelen med disse er jo ikke bare at de er raske, men også helt
imune mot forstyrrelser fra vibrasjoner og støt. De fungerer mest
som et stort minnekort. :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Ipad/ Lap top .hva skal man velge?

Legg inn av TheBandit »

.

Svar