Ducati 750 F1. Hvor mange finnes i Norge?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Desmo Tutu
Innlegg: 4
Registrert: 06 feb 2014, 13:22
Motorsykkelen din: Ducati 750 F1*Ducati 600 F2*Ducati 900SS

Ducati 750 F1. Hvor mange finnes i Norge?

Legg inn av Desmo Tutu »

Noen som vet hvor mange 750 F1 som finnes i Norge?

Det var min drømmesykkel i -86, men da ble det FJ1100. Mest fordi jeg fikk et kjempetilbud på den.
Etter mange år fikk jeg råd og mulighet til å skaffe meg drømmesykkelen, og nå har jeg to, den ene riktignok med en Pantah 600-motor, men er på jakt etter en 750-motor. Samt en del forskjellige deler, da den ene er "halv" og trenger både arbeid og deler for å komme på veien igjen. Det skal jeg få til. Når jeg bare har funnet det jeg mangler...
[album]http://www.mcsiden.no/download/file.php ... a1fb1c11bb[/album]
Men så er jeg litt nysgjerrig på om det finnes mange F1 i Norge, og om det er mange representert på dette forumet?

PS. Var i kontakt med en MC-høgger i trøndelag som hadde hugget en del Ducati tidligere, men de hadde solgt alt til en kar på østlandet de ikke husket navnet på. Noen som kjenner en eller annen på her på solsiden med masse gamle ducatideler?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati 750 F1. Hvor mange finnes i Norge?

Legg inn av Andreas »

Mener det er en kar som kaller seg Pelsen? på dette forumet som har en slik 750..?

Eneste MC-høggeren her i Trondheim er Krangnes Motor. Du kan jo høre med de om det var de som solgte unna Ducatidelene. De har ikke mye av det nå vet jeg ivertfall.

http://www.krangnesmotor.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis du vet spesifikk vilke deler du mangler, gjerne med delenummer, så kan jeg få sjekket i Ducati sitt delesystem om delene fortsatt er tilgjengelige fra fabrikken :-)

Desmo Tutu
Innlegg: 4
Registrert: 06 feb 2014, 13:22
Motorsykkelen din: Ducati 750 F1*Ducati 600 F2*Ducati 900SS

Re: Ducati 750 F1. Hvor mange finnes i Norge?

Legg inn av Desmo Tutu »

Kan stemme at det var Krangnes ja, navnet lyder kjent. Så da var det de som solgte unna.

Når det gjelder deler har jeg i øyeblikket ikke full oversikt, så det kan jeg heller komme tilbake til. Men har vel sett for meg å primært skaffe brukte deler. Jeg VET at jeg må ha tak i to oljekjølere, Veglia speedometer, fothvilere, to stk 280mm bremseskiver foran, skive, kaliper og bremsesylinder bak, skjerm foran og under/inner skjerm bak (ligger under glassfiberstussen. Et par 40mm PHF forgassere, eksosrør og potte (Conti eller Verlicchi) etc. Som sagt, mye smådeler....
Derfor jeg gjerne skulle ha tak i noen som f.eks har 750 sport eller Paso deler liggende. Mye der som går om hverandre. Samme med Cagiva 650/750 Alazzurra eller elefant. Mye av de samme motordelene....

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati 750 F1. Hvor mange finnes i Norge?

Legg inn av Andreas »

Finner vell mye på eBay også? Kan også anbefale å kontakte Bisqaya Motor utenfor Gøteborg. De har vært merkeforhandler i over 30år. Drevet av entusiaster som har MYE rart på lager :prf

http://www.biscaya.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar