Er ingenting som skjer så lenge en følger service boka og holder sykkelen ved like ,på 30000 kan det kanskje være hjullager.Ventil service er på 12,24 og ca 40000km og er på noen sykler spesielt lønnsomt å sjekke om det er utført.Bjerknez skrev:Speed Triple er så absolutt en knalltøff sykkel og en veldig sterk kandidat, men denne får man vel ikke tak i ned mot rundt 50.000,-?lasse_hansen skrev:Jeg må vel si Triumph speed triple r jeg da
Så et spørsmål angående Hornet 600 som har 10 år på baken og gått rundt 30.000km. og alle servic'er fulgt:
Hva er det egentlig man kan forvente (normalt sett) skje med en slik sykkel de nermeste 2-3 årene så lenge man følger servic'er etc.?
Motorhavari er vel kanskje ikke noe man bør forvente av en sykkel som er godt vedlikeholdt?
At man må kjøpe nytt batteri, bytte dekk, kjede, olje etc. skjønner jeg jo og mye av dette gjør man jo selv på en sykkel til den prisen, men hva er det egentlig som med stor sannsynlighet kan skje som er dyre ting å fikse for en som ikek er VELDIG teknisk av seg?
Det eneste jeg kommer på er hvis det skjer noe med gir/clutch etc... kanskje?
Den peneste streetfighteren?
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Den peneste streetfighteren?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 22947
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Akkurat det jeg mener også, og dermed så bør man vel ikke være like bekymret for å kjøpe en sykkel til den prisen kontra en bil kanskje?Kawagutten skrev:Er ingenting som skjer så lenge en følger service boka og holder sykkelen ved like ,på 30000 kan det kanskje være hjullager.Ventil service er på 12,24 og ca 40000km og er på noen sykler spesielt lønnsomt å sjekke om det er utført.Bjerknez skrev:Speed Triple er så absolutt en knalltøff sykkel og en veldig sterk kandidat, men denne får man vel ikke tak i ned mot rundt 50.000,-?lasse_hansen skrev:Jeg må vel si Triumph speed triple r jeg da
Så et spørsmål angående Hornet 600 som har 10 år på baken og gått rundt 30.000km. og alle servic'er fulgt:
Hva er det egentlig man kan forvente (normalt sett) skje med en slik sykkel de nermeste 2-3 årene så lenge man følger servic'er etc.?
Motorhavari er vel kanskje ikke noe man bør forvente av en sykkel som er godt vedlikeholdt?
At man må kjøpe nytt batteri, bytte dekk, kjede, olje etc. skjønner jeg jo og mye av dette gjør man jo selv på en sykkel til den prisen, men hva er det egentlig som med stor sannsynlighet kan skje som er dyre ting å fikse for en som ikek er VELDIG teknisk av seg?
Det eneste jeg kommer på er hvis det skjer noe med gir/clutch etc... kanskje?
En sykkel er nå uansett noe de fleste av oss kan avse noen uker hvis det skulel dukke opp et uventet problem. Bilen derimot er vi mer eller mindre avhengig av.
Men for å komme delvis tilbake i tråden igjen (jeg sa "delvis") :)
Hvis man bruker finn.no i skrivende stund. Hvilken type sykkel i 600cc streetfighter-klassen er det man bør satse på hvis følgende kritteriene skal vektlegges i kronologisk rekkefølge:
Maks pris: 50.000,-
1. Driftsikkerhet! (Følg med på dokumentert oppgitt vedlikehold av sykkelen)
2. Utseende (Ja, det er smak og behag)
3. underholdningsfaktor (Bør jo være morsom å kjøre også...)
Som sagt så snakker vi om en sykkel hvor driftsikkerhet står i høysetet, og målet er å få mest mulig moroo for pengene som også varer lengst mulig og helst ett par tre sesonger uten problemer.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Den peneste streetfighteren?
Er vel kanskje litt "off topic" dette, -- men hadde jeg vert på sykkeljakt i dag, så er jeg redd det hadde blitt en tur til Tromsø, og da var det vel neppe fornuften som fikk meg til å reise...
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44577549" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett, dette ser veldig bra ut - både med tanke på produkt og pris :-)
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44577549" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett, dette ser veldig bra ut - både med tanke på produkt og pris :-)
- Bjerknez
- Innlegg: 22947
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Tøff sykkel, men 30.000,- over pris og er usikker på hvordan driftsikkerheten er på denne?L-NA skrev:Er vel kanskje litt "off topic" dette, -- men hadde jeg vert på sykkeljakt i dag, så er jeg redd det hadde blitt en tur til Tromsø, og da var det vel neppe fornuften som fikk meg til å reise...
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44577549" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett, dette ser veldig bra ut - både med tanke på produkt og pris :-)
For meg er dette et ganske ukjent merke (uten at det selfølgelig bør bety noe negativt sån sett... bortsett fra på gjennkjøpsverdien kanskje?)
- Olav K
- Innlegg: 2636
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Den peneste streetfighteren?
L-NA skrev:Er vel kanskje litt "off topic" dette, -- men hadde jeg vert på sykkeljakt i dag, så er jeg redd det hadde blitt en tur til Tromsø, og da var det vel neppe fornuften som fikk meg til å reise...
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44577549" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett, dette ser veldig bra ut - både med tanke på produkt og pris :-)
jeg må si meg enig med L-NA her... kul sykkel, god pris...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37903
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Forsåvidt enig i det med prisen.Olav K skrev:L-NA skrev:Er vel kanskje litt "off topic" dette, -- men hadde jeg vert på sykkeljakt i dag, så er jeg redd det hadde blitt en tur til Tromsø, og da var det vel neppe fornuften som fikk meg til å reise...
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44577549" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett, dette ser veldig bra ut - både med tanke på produkt og pris :-)
jeg må si meg enig med L-NA her... kul sykkel, god pris...
Men så står det noe om "Noe smårep"...
Hva slags smårep, tro?
Og tre eiere på bare 8900 km.
Hm...
Men at sykker'n ser bra ut er det liten tvil om :-) :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Du som liker egenskapene til en v-twin. Dette burde være noe for deg. :-)
Om vi møtes til sommeren, kan du ta en test-tur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Bjerknez
- Innlegg: 22947
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Nettopp slike sykler jeg prøver å unngå i eksempelet jeg har satt opp over med maks pris 50.000,- og hvor driftsikkerhet er absolutt viktigst :)Forsåvidt enig i det med prisen.
Men så står det noe om "Noe smårep"...
Hva slags smårep, tro?
Og tre eiere på bare 8900 km.
Hm...
- Bjerknez
- Innlegg: 22947
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Den var litt for "voldsom" i mine øyne. Her har dem prøvd alt for hardt synes jeg og gjøre sykkelen tøff.tomsnes skrev:Hei Bjerknez
Du som liker egenskapene til en v-twin. Dette burde være noe for deg. :-)
Om vi møtes til sommeren, kan du ta en test-tur.
Poenget er at jeg allerede har en V-Twin så det er ikke nødvendighvis det jeg ser etter i en streetfighter. :)
- Tomgsx-r
- Innlegg: 249
- Registrert: 26 mar 2013, 07:45
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
- Sted: Rogaland
Re: Den peneste streetfighteren?
Det var en helrå bike.tomsnes skrev:Hei Bjerknez
Du som liker egenskapene til en v-twin. Dette burde være noe for deg. :-)
Om vi møtes til sommeren, kan du ta en test-tur.
-
- Innlegg: 86
- Registrert: 28 mai 2012, 01:11
- Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
- Sted: Oslo
Re: Den peneste streetfighteren?
z1000 2014 er helt galskap
hvis du pimper z800 svart matt så den også noe av den feteste sykkelen
hvis du pimper z800 svart matt så den også noe av den feteste sykkelen
- JanK
- Innlegg: 719
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Z750Rtommen30 skrev:z1000 2014 er helt galskap
hvis du pimper z800 svart matt så den også noe av den feteste sykkelen
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Re: Den peneste streetfighteren?
.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av TheBandit den 27 feb 2015, 23:52, redigert 1 gang totalt.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Litt perplex over at ingen har nevnt Ducati her :) (eller har jeg skummet for mye til å ikke få det med meg?)
Ducati Streefighter:
Ducati Streefighter:
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom