SneakyOwl log - Nye eventyr (gammel 690 Duke logg)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av ega16 »

RuneMC skrev:Synes det er mange steder oppover (ca 2 min sammenlagt ) at du kjører imellom bilene mens kollektivfeltet ligger der helt tomt på høyre side - den skjønner jeg ikke... :dontknow Hvis det da ikke var for å vise ekstra dårlig kjøring?
Om jeg ikke husker feil er det faktisk folk her inne som har ytret om de heller lanesplitter og føler seg tryggere ved å gjøre det enn å kjøre i kollektivfeltet pga folk som plutselig vrenger over ved avkjørsler etc.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22926
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Bjerknez »

Carpa skrev:Nå er det slik at man kan velge å kjøre så aktivt som her, eller man kan velge å kjøre pent og rolig. Som det sies så kan det oppstå farer under begge disse forholdene, men risikoen for at noe skjer ved så aktiv kjøring er nok mangedoblet og jeg synes det må være lov til å ytre noe om det. Vi ønsker da ikke å tie om risikoen ved å kjøre sykkel, tvert i mot er det viktig å belyse det slik at spesielt nye og uerfarne motorsyklister er klar over den og kan lære noe av det.

Dette er helt generelt og ikke myntet på Snikendeugle sin kjøring spesielt, og kanskje vi heller burde ha en egen tråd hvor vi kan diskutere forskjellig adferd og risikokalkulering i trafikken?
Jeg er så klart enig i at man skal ta hensyn i trafikken og kjøre forsiktig og alt det der. Hvem er vel ikke det? (på papiret vertfall)

Det jeg synes er en uting er når noen retter pekefinger mot andre som legger ut mer eller mindre ganske ryddige MC videoer med litt aktiv kjøring. Blir liksom litt godagmann økseskaft, for jeg regner med at man ikke er noe prakteksemplar selv?

Jeg digger slike videoer som dette og jeg oppfordrer snikendeugle til å legge ut flere. Om ikke her i forumet, så legg dem vertfall ut på youtube :)
Jeg abonnerer på videoene dine :)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av TBI81 »

Finfint! Kø er aldri så morsomt som med to hjul :thumleft Av interesse: Hva bruker du for å gjøre speedoen uklar?
Imponert over hvor flinke billistene er til å holde avstand når det står helt i stå. Her i byen er det ofte heelt på gulstripa uten evne til å kikke i speilene. Stadig en og annen som legger seg ut med vilje også. En dag kommer jeg til å stopp jeg og tar en prat ..

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

TBI81 skrev:Finfint! Kø er aldri så morsomt som med to hjul :thumleft Av interesse: Hva bruker du for å gjøre speedoen uklar?
Imponert over hvor flinke billistene er til å holde avstand når det står helt i stå. Her i byen er det ofte heelt på gulstripa uten evne til å kikke i speilene. Stadig en og annen som legger seg ut med vilje også. En dag kommer jeg til å stopp jeg og tar en prat ..
Har brukt Adobe Premiere, egentlig litt rar løsning, men det fungerer.
Har kopiert videoen i to lag oppå hverandre, og lagd en Gaussian blur effect og crop effect på øverste laget av filmen.
Med crop så justerer jeg hvilket område det øverste laget skal dekke, og derretter også hvor bluren skal legge seg.
Der jeg ikke trenger å blurre ut har jeg bare kuttet og slettet fra det øverste laget.


Jeg prøvde tidligere å leke litt med After Effects og få den til å følge etter hva nå enn jeg vil blurre ut, men det hadde jeg mindre hell med og endte opp med å bli mer jobb enn jeg ønsket.


Enda en måte å gjøre det på i Premiere
[video]https://www.youtube.com/watch?v=uwkvpjVKsio[/video]

Og ja, bilistene på denne veien er overraskende "gode". Må ikke kjempe så mye for å bli lagt merke til
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av TheHaughom »

Grei kjøring det der Sneaky. Kjører omtrent likt til/fra jobb hver dag. Og det kan mer dramatisk ut på film enn det er i virkeligheten.
I tillegg er det jo en liten og lett sykkel med meget gode bremser, hadde vært noe annet om du kjørte slik med en stor og tung sykkel.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk now Free
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av RuneMC »

Bjerknez skrev:... Alt med måte sier nå jeg. Det vil alltid være en fare og ferdes i trafikken. Ja, faktisk er ALT farlig. Drikker man for mye vann så drukner mann...
+1 til det.

Kritikken er i beste mening utifra at SnikendeUgle er en trivelig kar som jeg vil skal leve lenge :janikk

Ad kollektivfeltet, ja hender noen legger seg ut brått der også (men bilistene er jevnt over ganske eksemplariske der også), og mye kan unngås med å lese trafikken og se etter tegn, og ellers justere farten (det kan like gjerne være å gasse på noen sekunder) så man ikke blir liggende i posisjon som er i blindsonen til bilister rett før en avkjøring f.eks. ).
På strekninger jeg kjører ofte har jeg også klart for meg hvor det er mulig å vike ut på veiskulderen - ofte å foretrekke framfor nødbrems.

Når alt er sagt er det som regel de helt uventede tingene som tar deg - ikke det du er forberedt på.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22926
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes det er MYE triveligere med litt mer takhøyde her inne :-)å :vs

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av ega16 »

Elolz skrev:
Bjerknez skrev:Hadde du kjørt sammens med han så hadde du neppe kommentert kjøringen slik rett i fleisen på vedkommede. Det er liksom litt lettere når man sitter bak tastaturet.
Hadde jeg stoppet på samme bensinstasjon som en som kjørte slik kan du banne på at jeg hadde ristet på hodet og spurt hva som feiler fyren. Er få ting som irriterer meg mer enn å se sånt som dette, det ødelegger for alle andre motorsyklister som ønsker å beholde det privilegiet som lanesplitting faktisk er. Er det rart det er så mange burister som er så totalt i mot lanesplitting når det foregår på denne måten? Kjøre sikksakk mellom bilene fordi det er gøy? :scratch Syns det er skremmende at flere syns dette ser helt greit ut og ikke ser den totalt unødvendige ekstra risikoen dette medfører for andre enn seg selv.

Og det eksempelet mitt med andre motorsyklister inni den tunnelen som kjører ut i midten for å lanesplitte, det har faktisk hendt meg ørten ganger at jeg blinker ut og skal til å svinge ut av køen for å lanesplitte selv, og der kommer det en an motorsyklist i syk fart og sneier forbi.. har også skjedd at andre motorsyklister har svingt ut rett foran meg på de få gangene jeg har lanesplittet, men da har jeg faktisk en fart der jeg har mulighet til å bremse ned. Er ikke mye en ser i speilet eller ved å snu seg når du står i kø med biler helt oppi deg. Så det er absolutt ikke "for mye hvis/hva/hvem her" med dette eksempelet..

Spar deg for dobbeltmoral? Du har ingen verdens grunnlag for å si noe om min kjøring? :scratch Ja, jeg lanesplitter, men i en forsvarlig fart og kun om jeg må, og da skal trafikken stå stille eller såvidt sige avgårde. At det for DEG blir dobbeltmoral om du skulle kritisert denne kjøringen kan jeg godt forstå. Du har allerede vist hva du mener om risiko og ansvar med å legge ut videoer der du suser rundt uten lappen.. :roll

Så ILLE var det da ikke, men selv ville jeg nok ha brukt blinklys mer og holdt meg til å splitte mellom 2 felt (de 2 yterste) med mindre det hadde blitt sperret totalt av 2 biler.

Ellers har du et godt poeng med MCer som legger seg ut mens andre kommer bak i stor fart. Det har hendt meg at en suste forbi akkurat i det jeg skulle legge meg ut og sjekket blindsonen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22926
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:
Bjerknez skrev:Hadde du kjørt sammens med han så hadde du neppe kommentert kjøringen slik rett i fleisen på vedkommede. Det er liksom litt lettere når man sitter bak tastaturet.
Hadde jeg stoppet på samme bensinstasjon som en som kjørte slik kan du banne på at jeg hadde ristet på hodet og spurt hva som feiler fyren. Er få ting som irriterer meg mer enn å se sånt som dette, det ødelegger for alle andre motorsyklister som ønsker å beholde det privilegiet som lanesplitting faktisk er. Er det rart det er så mange burister som er så totalt i mot lanesplitting når det foregår på denne måten? Kjøre sikksakk mellom bilene fordi det er gøy? :scratch Syns det er skremmende at flere syns dette ser helt greit ut og ikke ser den totalt unødvendige ekstra risikoen dette medfører for andre enn seg selv.

Og det eksempelet mitt med andre motorsyklister inni den tunnelen som kjører ut i midten for å lanesplitte, det har faktisk hendt meg ørten ganger at jeg blinker ut og skal til å svinge ut av køen for å lanesplitte selv, og der kommer det en an motorsyklist i syk fart og sneier forbi.. har også skjedd at andre motorsyklister har svingt ut rett foran meg på de få gangene jeg har lanesplittet, men da har jeg faktisk en fart der jeg har mulighet til å bremse ned. Er ikke mye en ser i speilet eller ved å snu seg når du står i kø med biler helt oppi deg. Så det er absolutt ikke "for mye hvis/hva/hvem her" med dette eksempelet..

Spar deg for dobbeltmoral? Du har ingen verdens grunnlag for å si noe om min kjøring? :scratch Ja, jeg lanesplitter, men i en forsvarlig fart og kun om jeg må, og da skal trafikken stå stille eller såvidt sige avgårde. At det for DEG blir dobbeltmoral om du skulle kritisert denne kjøringen kan jeg godt forstå. Du har allerede vist hva du mener om risiko og ansvar med å legge ut videoer der du suser rundt uten lappen.. :roll
Du kunne jo tatt en telefon til snikendeugle da og spurt hva som feiler han? Det er mye lettere å være "tøff i trynet" bak tastaturet. Gang på gang har jeg møtt folk fra diverse forum og i virkeligheten har de men langt mildere tone enn man har på forumet.

Nei, jeg har ingen verdens grunnlag for å si noe om din kjøring da jeg (så langt) ikke har sett noen videoer fra deg (ikke for at jeg har tatt meg bryet med å lete heller) men du er den eneste personen jeg kjenner som ikke har gjort noen brølere i trafikken hvis det er tillfelle. Man kan ikke hugge hodet av noen så fort man ikke liker måten dem opptrer på. Vi har forskjellige preferanser på hva som er "skummelt" og slike videoer er ofte veldig missvisende og dramatiserer veldig ofte grunnet den ekstreme vidvinkelen.

De videoene jeg har lagt ut så suser jeg rundt uten lappen ja, men jeg øvekjører og det er helt lov, selv om jeg ikke hadde på gul vest den ene gangen (da jeg ikke hadde kjøpt meg ennå). Ja, jeg har tatt noen få korte turer uten lappen, men har ikke lagt ut noen videoer av det. Det har stort sett vert ett par korte turer rundt i nabolaget. Jeg kjører ikke så voldsomt mye tryggere om jeg har en bak meg eller om jeg kjører alene. Ofte drar jeg på litt ekstra når jeg har med meg noen som kjører forran/bak. Alene så tar jeg det mer med ro og nyter turene. Jeg prøver ikke og bortforklare dette for det er fortsatt ikke lov og skulle jeg kjøre på noen så vil personen jeg kjører på uansett få hjelp. Det er JEG som sitter med svarteper med tanke på en erstatningssak. Å kjøre på noen kan jeg også gjøre når jeg øvekjører. Den eneste forskjellen er at da slipper jeg unna med en egenandel. Så sant jeg da ikke har kjørt helt idiot, men da går det jo galt uansett.

Er ett par foreldre borti gata her jeg bor som gir ungene sine lov til å suse rundt på slike små firehjulinger rundt på byggefeltet. De samme foreldrene som ironisk nok skrev et innlegg på baksiden av lokalavisen om alle idiotene som ikke plukker opp bæsjen etter bikkja si! Vet ikke hva som er verst jeg... Jeg vill tatt en grundig titt på på min egen oppførsel først før jeg bombaderte andre og kalte dem idioter.

jeg sier ikke at du har kalt andre idioter, men jeg regner med at du ser hvor jeg vil hen?

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av TBI81 »

Snikendeugle skrev:
TBI81 skrev:Finfint! Kø er aldri så morsomt som med to hjul :thumleft Av interesse: Hva bruker du for å gjøre speedoen uklar?
Imponert over hvor flinke billistene er til å holde avstand når det står helt i stå. Her i byen er det ofte heelt på gulstripa uten evne til å kikke i speilene. Stadig en og annen som legger seg ut med vilje også. En dag kommer jeg til å stopp jeg og tar en prat ..
Har brukt Adobe Premiere, egentlig litt rar løsning, men det fungerer.
Har kopiert videoen i to lag oppå hverandre, og lagd en Gaussian blur effect og crop effect på øverste laget av filmen.
Med crop så justerer jeg hvilket område det øverste laget skal dekke, og derretter også hvor bluren skal legge seg.
Der jeg ikke trenger å blurre ut har jeg bare kuttet og slettet fra det øverste laget.


Jeg prøvde tidligere å leke litt med After Effects og få den til å følge etter hva nå enn jeg vil blurre ut, men det hadde jeg mindre hell med og endte opp med å bli mer jobb enn jeg ønsket.


Enda en måte å gjøre det på i Premiere
[video]https://www.youtube.com/watch?v=uwkvpjVKsio[/video]

Og ja, bilistene på denne veien er overraskende "gode". Må ikke kjempe så mye for å bli lagt merke til
Ble såpass jobb for å få blurra, ja. Har knotet litt med after effects med lite hell jeg også. Bra jobba uansett, det funket jo veldig bla med dobbelkjøringen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22926
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:
Bjerknez skrev:jeg sier ikke at du har kalt andre idioter, men jeg regner med at du ser hvor jeg vil hen?
Når det gjelder kjøringen min, så har jeg ingen problemer med å ta et titt på hvordan min oppførsel i trafikken er. Ja, jeg gjør feil og feilberegner i ny og ne luker i trafikken og ligger av og til litt over fartsgrensen, det gjør vi alle. Men jeg kan garantere at jeg aldri ville utsatt noen for fare på denne måten.

Når det gjelder måten jeg "svarte" deg på nå, så kan jeg gjerne ta en titt på min oppførsel og beklage om du følte det var litt krasst. Men er tross alt du som i flere poster her har bedt folk om å spare deg for dobbeltmoral, og det uten å ha sett noe som helst til kjøringen deres. I tillegg anklaget meg for dobbeltmoral på en måte som får meg til å tenke at du kanskje burde følge ditt eget råd? Be meg legge ut video av min kjøring og latterliggjøre et eksempel som er høyst aktuelt?

Jeg dømmer ut i fra det jeg ser, og det jeg har sett så langt er direkte grisekjøring i en video jeg har må få lov å uttrykke min misnøye med, og påstander fra din side om at det er dobbeltmoral fra min side og at jeg påstår jeg aldri gjør noen brølere, og ingen av delene stemmer. Og det skrevet på en like "fin" måte som jeg svarte deg på. Og siden jeg av og til gjør feil jeg og, fant jeg ut at jeg skulle synke til samme nivå og svare deg litt krasst og. ;-)

Og sorry for at jeg trodde klippet av deg var kjøring på egenhånd uten følge, men så hadde du altså innrømmet mye ulovlig kjøring..
Du har sagt ditt, og jeg har sagt mitt, og da kan vi vel si oss ferdig med den saken.

La oss leve lykkelig i alle våre MC dager. :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Snikendeugle skrev:Dette blir høyst urelatert til alt som har med MC å gjøre, men:

Selger en gitarpakke om noen er interessert :)
http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... ditAd=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Hadde egentlig et lite mål om å ta opp gitarspilling i vinter, men interessen er absolutt ikke her lenger, og jeg må igjen slutte å impulshandle. :)

Satt ned denne til 3100,- nå til info om noen satt å venta på det 8)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Hmmm, tror jeg trenger nye hansker.. Den ene "Force One" vann og regntette (og forholdsvis varme) hansken revnet plutselig i sømmen på ene fingeren idag bare av kjøring, og da er den ikke mye vindtett lenger = Kaldt.
Noen som har anbefalinger til BRA hansker som egner seg til lettere kuldekjøring? 100% vanntett er et must.
Det jeg likte med de jeg hadde var at selvom de var tykke, så var det ikke restrikterende på hånd eller fingre når det gjelder bevegelser.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av sankyo »

Hvis du var så fornøyd kan du vel bare kjøpe den samme igjen?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
maglil
Innlegg: 105
Registrert: 16 feb 2011, 22:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP 2021
Sted: Lillestrøm

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av maglil »

Snikendeugle skrev: Noen som har anbefalinger til BRA hansker som egner seg til lettere kuldekjøring? 100% vanntett er et must.
Er veldig fornøyd med RUKKA Pluto . 100% vanntett og har kjørt i -4 grader uten problem.
De er litt dyre,men kvalitet koster.
Maglil

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

X- 86-Yamaha XJ700 Maxim
X- 97-Yamaha XJR 1200
2012 Yamaha XT1200Z SuperTenere WorldCrosser
Nå - 2021 Yamaha MT-09 SP

Svar