... mao så holder HD seg veldig godt i pris ?Bjerknez skrev:Hehe, jeg har på ingen måte noe i mot HD og som sagt så kan det godt hende jeg kjøper meg det en vakker dag, men forsløpig så frister det mer med to sykler kontra en HD med respekt for seg selv. Hvis jeg skulle komme til å kjøpe meg en HD så gjøres dette KUN fordi det er en HD og ikke fordi jeg tror at dette er noe bedre enn noe annet.
Jeg ble vertfall ikke imponert over den opplevde kvaliteten. Ikke for at jeg ble direkte skuffet heller, men forventningene er nok litt høyere når sykkelen koster dobbelt så mye.
Han som kjørte sammens med meg her om dagen hadde en 2000mod. HD Road King og i følge han så var min Yamaha langt kjappere i avtrekkeren enn hans sykkel, både på aksellerasjon og toppfart. Hans sykkel vibrerte også noe helt sinnsykt og han ble mør i kroppen etter bare 10-20 mil. Min var tilnærmet vibrasjonsfri.
Så han likte faktisk min sykkel bedre, men så klart.. det var jo ingen HD :)
Han får ca. 150.000,- for sin sykkel hvis han selger den og det er like mye som jeg ga for min sykkel som er 12 år nyere. Kan vel ikek akkurat si det frister å bytte likt for å si det sån :)
Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de også..
Re: Harley Davidson på godt og vondt
"Do the right thing"
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23041
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Når jeg ser på hva andre sykler taper seg i forhold til nypris, så synes jeg ikke det... ?Relax skrev:... mao så holder HD seg veldig godt i pris ?Bjerknez skrev:Hehe, jeg har på ingen måte noe i mot HD og som sagt så kan det godt hende jeg kjøper meg det en vakker dag, men forsløpig så frister det mer med to sykler kontra en HD med respekt for seg selv. Hvis jeg skulle komme til å kjøpe meg en HD så gjøres dette KUN fordi det er en HD og ikke fordi jeg tror at dette er noe bedre enn noe annet.
Jeg ble vertfall ikke imponert over den opplevde kvaliteten. Ikke for at jeg ble direkte skuffet heller, men forventningene er nok litt høyere når sykkelen koster dobbelt så mye.
Han som kjørte sammens med meg her om dagen hadde en 2000mod. HD Road King og i følge han så var min Yamaha langt kjappere i avtrekkeren enn hans sykkel, både på aksellerasjon og toppfart. Hans sykkel vibrerte også noe helt sinnsykt og han ble mør i kroppen etter bare 10-20 mil. Min var tilnærmet vibrasjonsfri.
Så han likte faktisk min sykkel bedre, men så klart.. det var jo ingen HD :)
Han får ca. 150.000,- for sin sykkel hvis han selger den og det er like mye som jeg ga for min sykkel som er 12 år nyere. Kan vel ikek akkurat si det frister å bytte likt for å si det sån :)
- lars_helgek
- Innlegg: 234
- Registrert: 02 aug 2013, 15:24
- Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Skal ikke nekte.. På sikt, når økomomien tillater det er det HD som er drømmen..
Hva er det med HD?? Mange med erfaring sier at det er endel skruving.. Prisen vet vi alle er moderat høy..
Jeg tror personlig det er "drømmen", at HD har vært en trendsetter på imaget av nettopp bikere, folk som brenner for MC. Hvem har ikke sett reklamene? Filmene fra hollywood der en suser avsted på en fet HD i solnedgangen, eller med en lekker liten frøken bak?
For min egen del, så ville mange choppere dekke samme "visjonen" jeg har for min del.. Liker utseendet på dem :) En ting jeg ikke har funnet (har svært liten erfaring da) er LYDEN av en grom HD.. Den har jeg ikke funnet noe annet sted for min del.
Harley er vel visjonen, altså bildet som de fleste har fått matet inn om tilværelsen som MC menneske, der den tidligere omtalte frihetsfølelsen står sentralt.
For min del, en dag, når pengeboken er noe fetere en nå, blir det nok en HD... Selv om jeg igrunn ikke tviler på at det finnes like gode, og billigere alternativ der ute :)
Hva er det med HD?? Mange med erfaring sier at det er endel skruving.. Prisen vet vi alle er moderat høy..
Jeg tror personlig det er "drømmen", at HD har vært en trendsetter på imaget av nettopp bikere, folk som brenner for MC. Hvem har ikke sett reklamene? Filmene fra hollywood der en suser avsted på en fet HD i solnedgangen, eller med en lekker liten frøken bak?
For min egen del, så ville mange choppere dekke samme "visjonen" jeg har for min del.. Liker utseendet på dem :) En ting jeg ikke har funnet (har svært liten erfaring da) er LYDEN av en grom HD.. Den har jeg ikke funnet noe annet sted for min del.
Harley er vel visjonen, altså bildet som de fleste har fått matet inn om tilværelsen som MC menneske, der den tidligere omtalte frihetsfølelsen står sentralt.
For min del, en dag, når pengeboken er noe fetere en nå, blir det nok en HD... Selv om jeg igrunn ikke tviler på at det finnes like gode, og billigere alternativ der ute :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23041
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Appropo lyd...lars_helgek skrev:Skal ikke nekte.. På sikt, når økomomien tillater det er det HD som er drømmen..
Hva er det med HD?? Mange med erfaring sier at det er endel skruving.. Prisen vet vi alle er moderat høy..
Jeg tror personlig det er "drømmen", at HD har vært en trendsetter på imaget av nettopp bikere, folk som brenner for MC. Hvem har ikke sett reklamene? Filmene fra hollywood der en suser avsted på en fet HD i solnedgangen, eller med en lekker liten frøken bak?
For min egen del, så ville mange choppere dekke samme "visjonen" jeg har for min del.. Liker utseendet på dem :) En ting jeg ikke har funnet (har svært liten erfaring da) er LYDEN av en grom HD.. Den har jeg ikke funnet noe annet sted for min del.
Harley er vel visjonen, altså bildet som de fleste har fått matet inn om tilværelsen som MC menneske, der den tidligere omtalte frihetsfølelsen står sentralt.
For min del, en dag, når pengeboken er noe fetere en nå, blir det nok en HD... Selv om jeg igrunn ikke tviler på at det finnes like gode, og billigere alternativ der ute :)
Når jeg startet opp min Yamaha V-star 1300 med Cobra slipon ved siden av min nabos 2000mod. HD Road King så er det ingen som hørte hans sykkel :)
En slik slipon koster ett par tusen kroner og selv JEG bytter noe slikt på 30min. og jeg har 10 tommeltotter for å si det sån.
Den er tøff den Roadkingen hans, men min er omtrent like stor i fysisk størrelse og den er friskere i frasparket også. Verdien på disse to er også den samme, og da må man ta i betraktning at Roadkingen er 13 år gammel.
HD er flotte saker det, for all del, men skal jeg først ha gi penger for en HD så kjører jeg nok løpet fullt ut og klinker til med noe på øverste hylle, men da blir drømmen om to sykler knust desverre, så den sitter lang inne :)
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Harley Davidson på godt og vondt
HD er for MC hva Marlboro mannen er for røyking tenker jeg.lars_helgek skrev:Skal ikke nekte.. På sikt, når økomomien tillater det er det HD som er drømmen..
Hva er det med HD?? Mange med erfaring sier at det er endel skruving.. Prisen vet vi alle er moderat høy..
<snip>
Harley er vel visjonen, altså bildet som de fleste har fått matet inn om tilværelsen som MC menneske, der den tidligere omtalte frihetsfølelsen står sentralt.
- Super Glide Custom
- Innlegg: 58
- Registrert: 04 mai 2013, 15:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2016
- Sted: Lillestrøm
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Nå har jeg hatt min første sesong på Harley. Jeg kjøpte min fordi det har vært en drøm jeg har hatt siden ungdommen. Med store unger var tiden inne nå Jeg er fullstendig klar over at Harley ikke er den sykkelen med den kjappeste motoren eller de beste kjøre egenskapene, men det var ikke det jeg var ute etter heller. Totalpakka for meg er nettopp den gode lyden, miljøet og litt vibrasjoner er bare gøy, da motorfestene på Dyna Super Glide Custom er i gummi. Ikke rart at det mange jenter som vil sitte på
Motoren er mer en kjapp nok for meg, 1584ccm med ca 130Nm funker for mitt bruk. Nesten så jeg triller på tomgang i 100km/t
Ca 800 mil i sommer uten noe behov for skruing eller annet tull. Akkurat som Apple, It just works ...
Motoren er mer en kjapp nok for meg, 1584ccm med ca 130Nm funker for mitt bruk. Nesten så jeg triller på tomgang i 100km/t
Ca 800 mil i sommer uten noe behov for skruing eller annet tull. Akkurat som Apple, It just works ...
Re: Harley Davidson på godt og vondt
jeg har kjørt harley i mange år, min siste (en Dyna Fat Bob) med en 96 motor (1584 kubikk) kjørte jeg i mange mange mil uten en eneste hickup.... samme hva man sier om japse-kopiene så blir det aldri det samme som en orntli buldrende Harley med godpotte Forskjellen er nok ikke så stor, men visshetene om at det er "the real stuff" er der Så får man kalle det snobberi eller å kjøpe seg inn i et miljø... samma det bare du kjører Harley ................... men, så blir man til slutt lei av ristinga og tunge rundkjøringer... så bytter man til BMW, i hvertfall for en periode
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Jeg ville nå kalle dette "reklameeffekten". Syklene i seg selv kan jo være bra eller dårlige, men reklamens oppgave er å få en til å tro at man uansett får "noe mer" når man kjøper et gitt produkt. Det lærte vi på ungdomsskolen husker jeg. Og dette er jo HD (og amerikanerne generelt) suverent best på.Zadnez skrev: [...] men visshetene om at det er "the real stuff" er der Så får man kalle det snobberi eller å kjøpe seg inn i et miljø...
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Jeg har alltid likt motorsykler .. når jeg var liten og/eler ungdom brukte jeg og en kompis å gå og kikke i fergekøa på sykler, det var alltid lange køer i sommersesongen.
Det kunne gjerne stå både 2-3-4-500 biler og sykler i køa, men jeg kan ikke huske at HD var noe jeg la spesielt merke til.
Jeg har sikkert sett de samme filmene og de samme reklamene som resten av folket, og syklene (HD) er jo fine, men personlig synes jeg dette badboy-imaget er rimelig idiotisk ... enda mer idiotisk er det at voksne tilsynelatende oppegående folk går i årevis og ønsker seg en HD pga imaget, miljøet og at det er "the real thing"
At enkelte ungdommer synes dette badboy-imaget er tøft har jeg ingen problemer med å forstå, men at veletablerte, pene, ryddige, nystriglete og nybarberte folk på 40+ ikke har lagt vekk drømmen om å bli forvekslet med en ekte "badboy" blir mest bare tåpelig.
I mai pakkes barbermaskinen bort og man slutter å vannkjemme sveisen, den sparte tiden bruker man heller på å få det rette shabby utseende på "kjøredressen"
Men jeg kan godt ha en HD ... til tross for imaget.
Jeg setter det jo litt på spissen, men likevel ....
Det kunne gjerne stå både 2-3-4-500 biler og sykler i køa, men jeg kan ikke huske at HD var noe jeg la spesielt merke til.
Jeg har sikkert sett de samme filmene og de samme reklamene som resten av folket, og syklene (HD) er jo fine, men personlig synes jeg dette badboy-imaget er rimelig idiotisk ... enda mer idiotisk er det at voksne tilsynelatende oppegående folk går i årevis og ønsker seg en HD pga imaget, miljøet og at det er "the real thing"
At enkelte ungdommer synes dette badboy-imaget er tøft har jeg ingen problemer med å forstå, men at veletablerte, pene, ryddige, nystriglete og nybarberte folk på 40+ ikke har lagt vekk drømmen om å bli forvekslet med en ekte "badboy" blir mest bare tåpelig.
I mai pakkes barbermaskinen bort og man slutter å vannkjemme sveisen, den sparte tiden bruker man heller på å få det rette shabby utseende på "kjøredressen"
Men jeg kan godt ha en HD ... til tross for imaget.
Jeg setter det jo litt på spissen, men likevel ....
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Sted: Notodden
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Litt på spissen, jhn?
Neida. Tilføy ølvom, det mange ser på som dårlige manerer og sikkert ennå mye mer. 8-)
Sent from my HTC One SV using Tapatalk 2
Neida. Tilføy ølvom, det mange ser på som dårlige manerer og sikkert ennå mye mer. 8-)
Sent from my HTC One SV using Tapatalk 2
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Tjaa, jeg måtte nesten presisere det, det er alltid noen som tar ting helt bokstavelig.dag-zzr skrev:Litt på spissen, jhn?
Neida. Tilføy ølvom, det mange ser på som dårlige manerer og sikkert ennå mye mer. 8-)
Sent from my HTC One SV using Tapatalk 2
Kroppslig fasong er kanskje ikke så lett å forme etter årstidene, det har vi sett i div media ... daglig.
Det er vel kontrasten mellom imaget og den personligheta de faktisk har jeg finner litt snodig ... det blir i mange tilfeller fullstendig crash.
Det blir som en potetbonde i matrosdress ... eller en sjømann med Felleskjøpet-dress ... en prostituert i nonnedrakt ... en munk på bordell ... en feier i brudekjole ... eller et BAN-medlem på den "andre siden" ... eller ... eller .... har du noen gode?
Det blir bare merkelig, og av og til litt komisk
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Åjoda... kjerringa gjør det i ett. Forbreder bikinisesongen, dog ikke denne våren tror jegjhn skrev:
Kroppslig fasong er kanskje ikke så lett å forme etter årstidene
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Sted: Notodden
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Måtte vel bli meg på en HD det. Kan jo bruke vinteren til imagebygging og ??
Blir sikkert feil å si det nå. Men jeg sysler litt med tanken på å skaffe meg en HD. Da bare for å motbevise mine egne påstander...
Skal jo ikke slutte med MC så zzr beholdes.
Er så gammel at jeg klarer å stå støtt uansett hvor jeg er... :
Sent from my HTC One SV using Tapatalk 2
Blir sikkert feil å si det nå. Men jeg sysler litt med tanken på å skaffe meg en HD. Da bare for å motbevise mine egne påstander...
Skal jo ikke slutte med MC så zzr beholdes.
Er så gammel at jeg klarer å stå støtt uansett hvor jeg er... :
Sent from my HTC One SV using Tapatalk 2
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Harley Davidson på godt og vondt
good onedag-zzr skrev: .... jeg sysler litt med tanken på å skaffe meg en HD....
Skal jo ikke slutte med MC så zzr beholdes.
Re: Harley Davidson på godt og vondt
Har kjørt min kjære Drag Star noen år nå, og den holder nok noen år til som "sistesykkel" for meg. Men skal innrømme at en HD softtail de luxe stadig dukker opp i bakhue, vi får se. Vil nevne en litt artig sak fra 70 tallet, da jobbet jeg på et norsk cruiseskip i caribien. Hver lørdag gikk en kammerat og jeg i land i Miami for å kjøpe mc blader, og jeg husker en midtside annonse for en ny HD mod. med følgende overskrift:" Hello Japan, here`s your next prototype" Japsene fulgte heldigvis ikke oppfordringen, for den gang var HD kvaliteten under enhver kritikk, Dagens kvalitet kan derimot sikkert kalles "Japansk"