Spontantur til...Tyskland?!?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
r-nissen
Innlegg: 6
Registrert: 24 sep 2013, 18:48
Motorsykkelen din: Suzuki GsxR-750 2000(Y)
Sted: Oslo

Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av r-nissen »

Jeg har høstferie og fikk lyst til å ta en liten tur kjøretur...til tyskland!

Tenkter å kjøpe litt utstyr og dekk og få det skiftet de der nede. Prøver å få tatt 2 fluer i en smekk på en måte, ferie og mekk. Har hørt at det skal være billigere der og så blir det vel en fin(?) tur og det er meldt bra vær, så da tenker jeg hvorfor ikke?
Men, 2 ting:
1: Butkker og priser
sliter litt med å finne gode butikker, og de prisene jeg har hørt fra folk (¼ av prisen i norge bla,.) noen som vet om noen butikker med bra utvalg og priser der nede?
Har sjekket litt på nett men de prisene jeg finner er tilnærmet norgespriser og da blir det jo egentlig bare for å kjøre...hmm.

2: Reiseselskap?
Det kunne jo vært enda morsommere om det var noen som hadde fått den samme ideen og kunne tenkt seg nedover, så kunne man kanskje kjørt sammen. Da blir pausene osv, mer interessante. Men er vel ikke alle som har høstferie, men om noen finner ut at de har lyst..så tenker jeg å stikke avgårde så sent som... i morgen en gang! Regner med å ta en ferge fra Gedser til Rostock, de går til kl. 23. Resten blir et eventyr. Har du lyst til å bli med send forummelding:)

3: Andre råd i forbindelse med en slik tur?
Jeg vet om forsikring, grønt kort og slikt..

Jeg har en 2000 Suzuki GSX-R 750
2000 Suzuki "Gixxer" GSXR 750

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av Tomgsx-r »

Dette er noe jeg har vurdert hele sommeren, men ikke blitt noe av. Pokker att jeg ikke har høstferie, skulle lett ha hengt meg på :sk?

Lamberghini
Innlegg: 193
Registrert: 29 mar 2011, 16:47
Motorsykkelen din: Honda NTV 650 Revere 1991
Sted: Bergen

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av Lamberghini »

Var i Tyskland i sommer, og selv om de gode tilbudene er virkelig gode, er ikke det generelle prisnivået på MC-utstyr lavt nok til i seg selv å rettferdiggjøre reisen, i hvert fall ikke hvis du bare går og "shopper" slik jeg gjorde uten egentlig å trenge noe. Med en handleliste klargjort på forhånd er det nok mer å spare.

Brukeravatar
r-nissen
Innlegg: 6
Registrert: 24 sep 2013, 18:48
Motorsykkelen din: Suzuki GsxR-750 2000(Y)
Sted: Oslo

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av r-nissen »

Tomgsx-r skrev:Dette er noe jeg har vurdert hele sommeren, men ikke blitt noe av. Pokker att jeg ikke har høstferie, skulle lett ha hengt meg på :sk?
Ja det kunne vært morro det!
2000 Suzuki "Gixxer" GSXR 750

Brukeravatar
r-nissen
Innlegg: 6
Registrert: 24 sep 2013, 18:48
Motorsykkelen din: Suzuki GsxR-750 2000(Y)
Sted: Oslo

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av r-nissen »

Lamberghini skrev:Var i Tyskland i sommer, og selv om de gode tilbudene er virkelig gode, er ikke det generelle prisnivået på MC-utstyr lavt nok til i seg selv å rettferdiggjøre reisen, i hvert fall ikke hvis du bare går og "shopper" slik jeg gjorde uten egentlig å trenge noe. Med en handleliste klargjort på forhånd er det nok mer å spare.
Ja, det var litt det jeg tenkte. Det må være tilbud for at det blir større forskjeller ja, har fått litt info fra noen om hvordan systemet er der nede. Det er 3-4 store kjeder:
http://www.louis.de/
http://www.polo-motorrad.de/
http://www.hein-gericke.de/

tror det er en til, men teflonet gjorde jobben igjen;)

Ellers kan man få dekk fra tyskland via motorsykkeldekk.com, det vistnok fraktfritt. Bare å vente på noen gode tilbud når sesongen er slutt?!
2000 Suzuki "Gixxer" GSXR 750

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av Voodoodoo »

Om jeg hadde hatt mulighet hadde jeg gjerne tatt turen... Men ikke Gedser-Rostock.
Hadde unnet meg Oslo-Kiel og blåst de 56 mila ned til Adenau for så å tilbringe fredag til mandag på Nordsløyfa, Tatt service hos schmidt på Mandag etter lunsj og så kjørt opp på tirsdag morgen og deretter ferga til Oslo.
Får ferge tur retur for ca. 2600 om du får med deg en.
Er jo åpent 08-1915 på banen hele helga....

Handla utstyr på FC-Moto i Aachen og eventuellt en tur på Polo eller Louis i Koblenz og kjørt turer i og omkring Adenau innimellom.

Overnatting hadde seff blitt hos Arie og Lenie på Ringvilla.. http://www.ringvilla.de/" onclick="window.open(this.href);return false;


Pokker så lenge det er til neste tur nedover i mai 2014
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
r-nissen
Innlegg: 6
Registrert: 24 sep 2013, 18:48
Motorsykkelen din: Suzuki GsxR-750 2000(Y)
Sted: Oslo

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av r-nissen »

Voodoodoo skrev:Om jeg hadde hatt mulighet hadde jeg gjerne tatt turen... Men ikke Gedser-Rostock.
Hadde unnet meg Oslo-Kiel og blåst de 56 mila ned til Adenau for så å tilbringe fredag til mandag på Nordsløyfa, Tatt service hos schmidt på Mandag etter lunsj og så kjørt opp på tirsdag morgen og deretter ferga til Oslo.
Får ferge tur retur for ca. 2600 om du får med deg en.
Er jo åpent 08-1915 på banen hele helga....
hør...Hør...JA! Liker tankemåten din Voodoodoo!
Høres ut som du har vært nede på banen der tidligere, hvordan er det å kjøre der? Ser på "Nurburgring Nordschleife" på youtube, ser nesten litt ville vesten ut;)

Hadde vært gøy med en sånn tur til våren, blir nok litt langt...og ensomt nå;) Men ser at de har greie tilbud på skinndresser på fc-moto nå(var den jeg ikke husket navnet på i stad). Berik 2-delt dress til 300-350euro
2000 Suzuki "Gixxer" GSXR 750

Brukeravatar
r-nissen
Innlegg: 6
Registrert: 24 sep 2013, 18:48
Motorsykkelen din: Suzuki GsxR-750 2000(Y)
Sted: Oslo

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av r-nissen »

Tanken min streifet innom Nurburgring og banekjøring da jeg tenkte tyskland, men tenkte det ville bli for omfattende... Men i grunn er det bare snakk om å kaste litt mer penger på det, så blir det ikke så vanskelig:)
Det kunne jo vært gøy med en slik høsttur med banekjøring.. værmeldinga viser *!"# nei det skal plaske ned på lørdag ja:/
2000 Suzuki "Gixxer" GSXR 750

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av Voodoodoo »

r-nissen skrev:Tanken min streifet innom Nurburgring og banekjøring da jeg tenkte tyskland, men tenkte det ville bli for omfattende... Men i grunn er det bare snakk om å kaste litt mer penger på det, så blir det ikke så vanskelig:)
Det kunne jo vært gøy med en slik høsttur med banekjøring.. værmeldinga viser *!"# nei det skal plaske ned på lørdag ja:/
Værmeldinga stemmer aldri, på nurburgring kan det fort være sol når det er meldt regn eller regn når det er meldt sol. Og er det vått på banen er det fine mc veier i området rundt....

Vært der "noen" ganger før ja. Pleier å ta turen i begynnelsen av Mai hvert år.

http://m.youtube.com/watch?v=Eo6mJJcqstw" onclick="window.open(this.href);return false;

Er ikke så vill vest om en er litt selektiv med dagene en kjører.. Kan være litt villt i helgene da...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 497
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Legg inn av MGR1 »

Jeg var innom Louis i Kiel for noen uker siden, og de hadde greie tilbud på kjøreutstyr. Husk å få dem til å fylle ut et taxfree-skjema, så du får tilbake den tyske momsen (19% tror jeg). Du må få stemplet skjemaet i tollen ved utreise fra Tyskland, deretter kan du sende det inn og få refundert beløpet.

Svar