Oslo -> Molde fredag 27. september??

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av kjellv »

Som AJ sier er det nok viltfaren som er størst på kveldene nå! Det begynner å bli mørkt i 20 tida, og da begynner gjerne hjorten å røre på seg. Den står å lurer i skyggene ved veien, og når den bestemmer seg så kommer den fort. Er det flere hjort i lag så går som regel kun en hjort over veien først, og så kommer resten av flokken etter når de ser at det gikk bra med den første. Det er svært mange viltpåkjørsler som skjer ved at folk er for konsentrert og oppmerksom på den første som krysser veien, og legger ikke merke til at det kommer flere. Pass deg særlig ned Romsdalen, rundt Isfjorden og fra Røvika til Bolsøya.

Frost trenger du ikke være redd for på denne turen tror jeg, så lenge du starter tidlig og kommer frem til Molde før midnatt. Det var akkurat 0 i dag tidlig (Hjelset), og jeg måtte skrape is av bilen. Men frosten kommer på morrasida, og ikke om kvelden. Dessuten er temperaturen i bakken på plussida ennå, slik at det skal nok bli noen kuldegrader før det fryser til.

God tur :thumleft

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av Geiroe »

God tur :vs
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

kjellv skrev:Som AJ sier er det nok viltfaren som er størst på kveldene nå! Det begynner å bli mørkt i 20 tida, og da begynner gjerne hjorten å røre på seg. Den står å lurer i skyggene ved veien, og når den bestemmer seg så kommer den fort. Er det flere hjort i lag så går som regel kun en hjort over veien først, og så kommer resten av flokken etter når de ser at det gikk bra med den første. Det er svært mange viltpåkjørsler som skjer ved at folk er for konsentrert og oppmerksom på den første som krysser veien, og legger ikke merke til at det kommer flere. Pass deg særlig ned Romsdalen, rundt Isfjorden og fra Røvika til Bolsøya.

Frost trenger du ikke være redd for på denne turen tror jeg, så lenge du starter tidlig og kommer frem til Molde før midnatt. Det var akkurat 0 i dag tidlig (Hjelset), og jeg måtte skrape is av bilen. Men frosten kommer på morrasida, og ikke om kvelden. Dessuten er temperaturen i bakken på plussida ennå, slik at det skal nok bli noen kuldegrader før det fryser til.

God tur :thumleft
Skal se opp for hjort. Har avreise kl 0800 i morgen tidlig og skal være framme vel før klokka 20, tenker jeg. Kjørte hjem fra jobb nå kl 23 (Asker-Oslo) og det var is på sykkelen, men tørre fine veier. Dette skal nok bli en fin tur. Tusen takk for svar :-)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Geiroe skrev:God tur :vs
Takk! :-)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av ojda »

God tur :vs
Kjør med marginer, det er høst :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av Intruder »

Håper du ikke kjører på hjort da,husk det er fort gjort om den dukker opp i en port :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av Bjerknez »

Jeg misunner deg virkelig den turen! :)

Har familie i Molde så har vert der ofte, men da med bil, siden jeg ikke har MC lappen ennå :)

Hadde jeg hatt MC-lappen samt høstferie, så skulle jeg jaggu meg slått følge med deg oppover :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Bilde

Er da på tur oppover. Nå har jeg drukket en kaffe på Lillehammer. Har det helt konge! Knallvær og tørre veier! (Og bittelitt kjølig) ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av Bjerknez »

Du store så misunnelig jeg er!

tar du noe video/bilder på turen eller?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Du store så misunnelig jeg er!

tar du noe video/bilder på turen eller?
Det ble bare mobilkamera med på denne turen, dessverre. Ønsket meg fælt et hjelmkamera, men det får bli til neste sesong. Dette er min første mc-sesong og første langtur, så det blir mye kjøring neste år. Nå: Kaffepause på Dombås. Været er fortsatt helt "sparkling"!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Stemningsrapport: Litt sur kaffe, klumper i fløten. Ellers godt og varmt. Termingkast 3. Kjører videre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Stemningsrapport: Litt sur kaffe, klumper i fløten. Ellers godt og varmt. Termingkast 3. Kjører videre.
Her sitter jeg på jobb uten lappen og bare ser det nyydelige været ute som skriker etter en langtur på sykkel, mens jeg leser innlegget ditt om turen mot Molde...

Må si det svir litt... men jeg tar igjen til våren! :ills :mc6

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av kjellv »

Har du kommet deg fram uten hjortehår på kåpa?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
xyvind skrev:Stemningsrapport: Litt sur kaffe, klumper i fløten. Ellers godt og varmt. Termingkast 3. Kjører videre.
Her sitter jeg på jobb uten lappen og bare ser det nyydelige været ute som skriker etter en langtur på sykkel, mens jeg leser innlegget ditt om turen mot Molde...

Må si det svir litt... men jeg tar igjen til våren! :ills :mc6
Skal du ta lappen neste år? Jeg tok den i sommer, kjørte opp 26. august. Kjøpte sykkel en måned før :-) er ikke helt drømmesykkelen, men den kjøper man ikke med det samme, mener nå jeg. Den var billig å forsikre og er god å kjøre. Det får duge noen sesonger :-)

Her kommer noen bilder, som jeg lovte. Kun mobilbilder, men jeg skal få tak i et hjelmkamera i løpet av vinteren!

Pakka ferdig sykkelen i 8-tida på mårran.
Bilde

Bilde

Stoppa på denne rasteplassen 25km sør for Hamar. Fra Minnesund og hit var det skygge og jeg holdt på å fryse ihjæl!
Bilde

Bilde

Lesja
Bilde

Bilde

Bilde

På vei ned fra Bjorli. Romsdalen :-)
Bilde

Trollveggen!
Bilde

Det var skygge ned hele Romsdalen, kaldt på henda!
Bilde

Brukte 8,5 timer på turen, det var nøyaktig 500,5km fra meg til pappa. Skulle ta noen bilder på ferga mellom Åfarnes og Sølsnes, men jeg traff et veldig hyggelig par som også var på motorsykkeltur, ble stående og snakke. Rakk ikke få på meg alt utstyret før vi måtte kjøre i land, så jeg måtte stoppe på land, havna bakerst i køen sammen med bussene og trailerne. Urutt!

Men jeg hadde en utrolig fin tur, ganske kjipt å måtte parkere sykkelen for vinteren nå!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av DrGreve »

Regner med at du har hatt en fantastisk tur og om to dager husker du ikke blåfrosne fingrer men kun det positive.
Og varmeholker begynner å bli rimelige etterhvert :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar