Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Dette var jo veldig trist, lykke til videre.
Synnes dette bildet her sier sitt ja
Trodde ikke du skulle parkere før meg i år
- taco
- Innlegg: 401
- Registrert: 25 okt 2011, 10:31
- Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
- Sted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Ja, det var kjedelig å høre. Men du har jo fått kjørt litt i år da! :-)
Etterhva jeg har forstått så har du en RESERVEKVALITETSSYKKEL på lager, d.v.s. den gamle XJ 900...
- bare å få'n på veien det Ojda! - så tar vi en XJ-tur!
Etterhva jeg har forstått så har du en RESERVEKVALITETSSYKKEL på lager, d.v.s. den gamle XJ 900...
- bare å få'n på veien det Ojda! - så tar vi en XJ-tur!
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Detta var jo kjipt :<
Satser på å hive den på verksted kjappest mulig regner jeg med?
Satser på å hive den på verksted kjappest mulig regner jeg med?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Den står allerede å banker på verksteddøra :[-o<Snikendeugle skrev:Detta var jo kjipt :<
Satser på å hive den på verksted kjappest mulig regner jeg med?
Men jeg tror nok sessongen er ferdigkjørt for min del
Med 25000 kilometer hittil i sessongen er jeg
ganske fornøyd uansett Ferdigpreppa
til å møte vintern
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Det var en trist avslutning på sesongen. For å se positivt på det, får du være glad for at det skjedde nå, og ikke midt i sesongen.
Er spent på å høre hva som var galt.
Er spent på å høre hva som var galt.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Føler jeg burde kommet med noe saftige frekkheter her nå, men som vi ser klart av siste bildet er det svært vanskelig å komme opp med noe mer fornedrende enn å måtte reddes ut av skogen på en BMW!
Så avstår fra å si noe om det, og henger meg heller på de andres kondolasjoner, for det er jo kipt.
Men du har fått kjørt 25K, det er sent på sessongen, du var ikke alene, og sykkelen innenfor garanti-tid, så er jo litt positivt oppi elendigheten.
Hvordan er det ellers med deletilgang for Triumph i Norge, går det fort og greit?
Så avstår fra å si noe om det, og henger meg heller på de andres kondolasjoner, for det er jo kipt.
Men du har fått kjørt 25K, det er sent på sessongen, du var ikke alene, og sykkelen innenfor garanti-tid, så er jo litt positivt oppi elendigheten.
Hvordan er det ellers med deletilgang for Triumph i Norge, går det fort og greit?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Uffda, ojda...
Dette var ingen god nyhet .
Kan synes som at dette rett og slett er motorhavari, dessverre...
Kan det ha sammenheng med det som er tema i denne tråden på Triumph Explorer-forumet, tro?:
http://www.tiger-explorer.com/index.php ... 966.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette var ingen god nyhet .
Kan synes som at dette rett og slett er motorhavari, dessverre...
Kan det ha sammenheng med det som er tema i denne tråden på Triumph Explorer-forumet, tro?:
http://www.tiger-explorer.com/index.php ... 966.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
AJ skrev:Uffda, ojda...
Dette var ingen god nyhet .
Kan synes som at dette rett og slett er motorhavari, dessverre...
Kan det ha sammenheng med det som er tema i denne tråden på Triumph Explorer-forumet, tro?:
http://www.tiger-explorer.com/index.php ... 966.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Litt tidlig å begynne å spekulere i årsak til noe vi ikke engang vet hva resulterte i :-)å
Jeg har ikke hatt noen antydning til ulyd fra motoren, og cambucket har heller ikke vært byttet.
Denne servicebulletin ble også trukket straks etter den ble sendt ut, men opprettholdt
for de som led av skramling fra cambøttene.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Jo'a... Enig i det.
Litt tidlig å spekulere.
Men hva legger du i "Motoren står stein"? At den ikke drar rundt når du prøver å starte? I så fall et dårlig tegn... (basert på erfaring med bil hvor girkassa skar seg...).
Men går motoren rundt og du ikke får startet kan det være så enkelt som at en eller to coiler har kollapset.
Litt tidlig å spekulere.
Men hva legger du i "Motoren står stein"? At den ikke drar rundt når du prøver å starte? I så fall et dårlig tegn... (basert på erfaring med bil hvor girkassa skar seg...).
Men går motoren rundt og du ikke får startet kan det være så enkelt som at en eller to coiler har kollapset.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
For å trekke topic heeelt ut litt;
Leste litt lenger bakover i tråden din, og så at du har vært på en fin fin tur i Østerrike. Har du en ca. skisse over ruten du tok? Så noen videoer i går, og ble plutselig fristet til å tilbringe neste års ferie på trip ned til Østerrike. :)
Bonusspørsmål; Hvor mye penger endte du opp med å bruke på hele turen når det gjelder overnattinger? (og forhåndsbooket du, eller bare hoppet inn på steder det var plass?)
Leste litt lenger bakover i tråden din, og så at du har vært på en fin fin tur i Østerrike. Har du en ca. skisse over ruten du tok? Så noen videoer i går, og ble plutselig fristet til å tilbringe neste års ferie på trip ned til Østerrike. :)
Bonusspørsmål; Hvor mye penger endte du opp med å bruke på hele turen når det gjelder overnattinger? (og forhåndsbooket du, eller bare hoppet inn på steder det var plass?)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Hallo Ugla Takk for sist
Den Østerriketuren ble formet på litt spesielle premisser, som viste seg å fungere veldig fint.
Den ble lagt opp til å skulle være rimelig Hadde ikke helt sanvittighet til å bruke
masse penger "Ego" når jeg og kjerringa hadde vært 3 uker nedover månten før
Den skulle være med minst mulig stress i forbindelse med inn/utsjekking og nødvendig kjøring
bare for å bytte "bolig" Alle bookinger ble foretatt hjemmefra etpar uker i forveien av reisen,
og ble plukket etter kvaliteter som pris, område, frokost og internett inkl og ikke minst egen dusj.
Jeg fant et idiellt punkt for utfart, satte en stor sirkel rundt dette punktet (30 kilometer) og sorterte
treffene fra billigst til dyrt. og fant rimligste med de forhåldene jeg ønsket. Brukte booking.com
til dette .
Så fant jeg ut at å konsentrere seg om to "baser" på henholdsvis 3 dager i Radstadt Ø.
Og 3 dager i Pitztal Ø. Disse hadde alt jeg ønsket meg, og i tillegg store rom
Østerrikeovernattingene var de desidert billigste
På mine 10 overnattinger brukte jeg 2100 kr hvorav 7 var i Østerrike, 3 i Tyskland
og 1 i Danmark. Ferge tok jeg Larvik - Hirtshals, og det kostet vel ca 700 kr tur-retur
1 person m sykkel
Kommer nok til å legge inn litt mere om denne turen i løpet av vintern, men i grove trekk
så jeg meg ut en del pass jeg ville kjøre, fant også ruter/turer på http://kurvenkoenig.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
som inneholdt ønskede pass, eller bare rett og slett låt veldig fristende.
Pc og Gps er til uvurderlig hjelp til å få mest mulig utav dagen
Her er iallfall kjøreruta jeg hadde, med hotellstoppene i vp.
D og e var der jeg hadde basene.
Den Østerriketuren ble formet på litt spesielle premisser, som viste seg å fungere veldig fint.
Den ble lagt opp til å skulle være rimelig Hadde ikke helt sanvittighet til å bruke
masse penger "Ego" når jeg og kjerringa hadde vært 3 uker nedover månten før
Den skulle være med minst mulig stress i forbindelse med inn/utsjekking og nødvendig kjøring
bare for å bytte "bolig" Alle bookinger ble foretatt hjemmefra etpar uker i forveien av reisen,
og ble plukket etter kvaliteter som pris, område, frokost og internett inkl og ikke minst egen dusj.
Jeg fant et idiellt punkt for utfart, satte en stor sirkel rundt dette punktet (30 kilometer) og sorterte
treffene fra billigst til dyrt. og fant rimligste med de forhåldene jeg ønsket. Brukte booking.com
til dette .
Så fant jeg ut at å konsentrere seg om to "baser" på henholdsvis 3 dager i Radstadt Ø.
Og 3 dager i Pitztal Ø. Disse hadde alt jeg ønsket meg, og i tillegg store rom
Østerrikeovernattingene var de desidert billigste
På mine 10 overnattinger brukte jeg 2100 kr hvorav 7 var i Østerrike, 3 i Tyskland
og 1 i Danmark. Ferge tok jeg Larvik - Hirtshals, og det kostet vel ca 700 kr tur-retur
1 person m sykkel
Kommer nok til å legge inn litt mere om denne turen i løpet av vintern, men i grove trekk
så jeg meg ut en del pass jeg ville kjøre, fant også ruter/turer på http://kurvenkoenig.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
som inneholdt ønskede pass, eller bare rett og slett låt veldig fristende.
Pc og Gps er til uvurderlig hjelp til å få mest mulig utav dagen
Her er iallfall kjøreruta jeg hadde, med hotellstoppene i vp.
D og e var der jeg hadde basene.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
AJ skrev:Jo'a... Enig i det.
Litt tidlig å spekulere.
Men hva legger du i "Motoren står stein"? At den ikke drar rundt når du prøver å starte? I så fall et dårlig tegn... (basert på erfaring med bil hvor girkassa skar seg...).
Men går motoren rundt og du ikke får startet kan det være så enkelt som at en eller to coiler har kollapset.
Med uttrykket mener jeg at motoren ikke lar seg rikke, hverken med starter eller
trilling på 5. gear. Sykkelen lar seg derimot trille uten motstand i nøytral gir.
Er nok ingen billig løsning på denne tror jeg
Det som umiddelbart faller meg inn er kammkjede/strammer ventiler/eller begge?
Men for all del, jeg er ingen rørlegger
Å mitt innlegg nr 3000 ble brukt på A.J.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Høres ut som at kamkjeden har blitt slitt tvert av med det resultat at den blokkerer for at veiva skal gå rundt.. Ligger vel i en haug nede ved veivakseldrevet..
Hadde kjeden og kammene vært i orden, så ville starteren klart å kranke motoren selv om det ville gjort situasjonen verre for stempler og ventiler. Nå er de antagelig allerede ødelagt uansett, men hvis kjeden hadde vært i orden skulle man tross alt klare å dra motoren rundt?
Hadde kjeden og kammene vært i orden, så ville starteren klart å kranke motoren selv om det ville gjort situasjonen verre for stempler og ventiler. Nå er de antagelig allerede ødelagt uansett, men hvis kjeden hadde vært i orden skulle man tross alt klare å dra motoren rundt?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
Ahh, takk for detaljene rundt detojda skrev:Hallo Ugla Takk for sist
Den Østerriketuren ble formet på litt spesielle premisser, som viste seg å fungere veldig fint.
Den ble lagt opp til å skulle være rimelig Hadde ikke helt sanvittighet til å bruke
masse penger "Ego" når jeg og kjerringa hadde vært 3 uker nedover månten før
Den skulle være med minst mulig stress i forbindelse med inn/utsjekking og nødvendig kjøring
bare for å bytte "bolig" Alle bookinger ble foretatt hjemmefra etpar uker i forveien av reisen,
og ble plukket etter kvaliteter som pris, område, frokost og internett inkl og ikke minst egen dusj.
Jeg fant et idiellt punkt for utfart, satte en stor sirkel rundt dette punktet (30 kilometer) og sorterte
treffene fra billigst til dyrt. og fant rimligste med de forhåldene jeg ønsket. Brukte booking.com
til dette .
Så fant jeg ut at å konsentrere seg om to "baser" på henholdsvis 3 dager i Radstadt Ø.
Og 3 dager i Pitztal Ø. Disse hadde alt jeg ønsket meg, og i tillegg store rom
Østerrikeovernattingene var de desidert billigste
På mine 10 overnattinger brukte jeg 2100 kr hvorav 7 var i Østerrike, 3 i Tyskland
og 1 i Danmark. Ferge tok jeg Larvik - Hirtshals, og det kostet vel ca 700 kr tur-retur
1 person m sykkel
Kommer nok til å legge inn litt mere om denne turen i løpet av vintern, men i grove trekk
så jeg meg ut en del pass jeg ville kjøre, fant også ruter/turer på http://kurvenkoenig.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
som inneholdt ønskede pass, eller bare rett og slett låt veldig fristende.
Pc og Gps er til uvurderlig hjelp til å få mest mulig utav dagen
Her er iallfall kjøreruta jeg hadde, med hotellstoppene i vp.
D og e var der jeg hadde basene.
*snip
Skal sette meg litt ned når det ikke er så kjørbart på veiene lenger og planlegge eventuell ferie for neste år, da kommer dette godt med :) Takk takk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.
DrGreve skrev:Høres ut som at kamkjeden har blitt slitt tvert av med det resultat at den blokkerer for at veiva skal gå rundt.. Ligger vel i en haug nede ved veivakseldrevet..
Hadde kjeden og kammene vært i orden, så ville starteren klart å kranke motoren selv om det ville gjort situasjonen verre for stempler og ventiler. Nå er de antagelig allerede ødelagt uansett, men hvis kjeden hadde vært i orden skulle man tross alt klare å dra motoren rundt?
Ja der ser vi jo ut til å være ganske enige
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]