Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av Busa Trond »

:sorry
Dette var jo veldig trist, lykke til videre.

Synnes dette bildet her sier sitt ja :mk
Trodde ikke du skulle parkere før meg i år :[-X


Bilde

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av taco »

Ja, det var kjedelig å høre. Men du har jo fått kjørt litt i år da! :-)

Etterhva jeg har forstått så har du en RESERVEKVALITETSSYKKEL på lager, d.v.s. den gamle XJ 900... :knegg
- bare å få'n på veien det Ojda! - så tar vi en XJ-tur!
:thumleft
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av Snikendeugle »

Detta var jo kjipt :<
Satser på å hive den på verksted kjappest mulig regner jeg med?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av ojda »

Snikendeugle skrev:Detta var jo kjipt :<
Satser på å hive den på verksted kjappest mulig regner jeg med?
Den står allerede å banker på verksteddøra :[-o<
Men jeg tror nok sessongen er ferdigkjørt for min del :-k
Med 25000 kilometer hittil i sessongen er jeg
ganske fornøyd uansett :prf Ferdigpreppa
til å møte vintern :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av SuperMorten »

Det var en trist avslutning på sesongen. For å se positivt på det, får du være glad for at det skjedde nå, og ikke midt i sesongen.

Er spent på å høre hva som var galt.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av PCP »

Føler jeg burde kommet med noe saftige frekkheter her nå, men som vi ser klart av siste bildet er det svært vanskelig å komme opp med noe mer fornedrende enn å måtte reddes ut av skogen på en BMW! :P :p

Så avstår fra å si noe om det, og henger meg heller på de andres kondolasjoner, for det er jo kipt. :sorry

Men du har fått kjørt 25K, det er sent på sessongen, du var ikke alene, og sykkelen innenfor garanti-tid, så er jo litt positivt oppi elendigheten. ;-)

Hvordan er det ellers med deletilgang for Triumph i Norge, går det fort og greit?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av AJ »

Uffda, ojda...

Dette var ingen god nyhet :sorry .
Kan synes som at dette rett og slett er motorhavari, dessverre...

Kan det ha sammenheng med det som er tema i denne tråden på Triumph Explorer-forumet, tro?:

http://www.tiger-explorer.com/index.php ... 966.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av ojda »

AJ skrev:Uffda, ojda...

Dette var ingen god nyhet :sorry .
Kan synes som at dette rett og slett er motorhavari, dessverre...

Kan det ha sammenheng med det som er tema i denne tråden på Triumph Explorer-forumet, tro?:

http://www.tiger-explorer.com/index.php ... 966.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Litt tidlig å begynne å spekulere i årsak til noe vi ikke engang vet hva resulterte i :-)å :[-X
Jeg har ikke hatt noen antydning til ulyd fra motoren, og cambucket har heller ikke vært byttet.
Denne servicebulletin ble også trukket straks etter den ble sendt ut, men opprettholdt
for de som led av skramling fra cambøttene.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av AJ »

Jo'a... Enig i det.
Litt tidlig å spekulere.
Men hva legger du i "Motoren står stein"? At den ikke drar rundt når du prøver å starte? I så fall et dårlig tegn... (basert på erfaring med bil hvor girkassa skar seg...).

Men går motoren rundt og du ikke får startet kan det være så enkelt som at en eller to coiler har kollapset.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av Snikendeugle »

For å trekke topic heeelt ut litt;
Leste litt lenger bakover i tråden din, og så at du har vært på en fin fin tur i Østerrike. Har du en ca. skisse over ruten du tok? Så noen videoer i går, og ble plutselig fristet til å tilbringe neste års ferie på trip ned til Østerrike. :)

Bonusspørsmål; Hvor mye penger endte du opp med å bruke på hele turen når det gjelder overnattinger? (og forhåndsbooket du, eller bare hoppet inn på steder det var plass?)

:redface
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av ojda »

Hallo Ugla :vs Takk for sist :prop:
Den Østerriketuren ble formet på litt spesielle premisser, som viste seg å fungere veldig fint.
Den ble lagt opp til å skulle være rimelig Hadde ikke helt sanvittighet til å bruke
masse penger "Ego" når jeg og kjerringa hadde vært 3 uker nedover månten før :[-(
Den skulle være med minst mulig stress i forbindelse med inn/utsjekking og nødvendig kjøring
bare for å bytte "bolig" Alle bookinger ble foretatt hjemmefra etpar uker i forveien av reisen,
og ble plukket etter kvaliteter som pris, område, frokost og internett inkl og ikke minst egen dusj.
Jeg fant et idiellt punkt for utfart, satte en stor sirkel rundt dette punktet (30 kilometer) og sorterte
treffene fra billigst til dyrt. og fant rimligste med de forhåldene jeg ønsket. Brukte booking.com
til dette :thumleft.
Så fant jeg ut at å konsentrere seg om to "baser" på henholdsvis 3 dager i Radstadt Ø.
Og 3 dager i Pitztal Ø. Disse hadde alt jeg ønsket meg, og i tillegg store rom ;-)
Østerrikeovernattingene var de desidert billigste :yeyeye
På mine 10 overnattinger brukte jeg 2100 kr :D hvorav 7 var i Østerrike, 3 i Tyskland
og 1 i Danmark. Ferge tok jeg Larvik - Hirtshals, og det kostet vel ca 700 kr tur-retur
1 person m sykkel :mk
Kommer nok til å legge inn litt mere om denne turen i løpet av vintern, men i grove trekk
så jeg meg ut en del pass jeg ville kjøre, fant også ruter/turer på http://kurvenkoenig.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
som inneholdt ønskede pass, eller bare rett og slett låt veldig fristende.
Pc og Gps er til uvurderlig hjelp til å få mest mulig utav dagen :thumleft


Her er iallfall kjøreruta jeg hadde, med hotellstoppene i vp.
D og e var der jeg hadde basene.



Bilde
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av ojda »

AJ skrev:Jo'a... Enig i det.
Litt tidlig å spekulere.
Men hva legger du i "Motoren står stein"? At den ikke drar rundt når du prøver å starte? I så fall et dårlig tegn... (basert på erfaring med bil hvor girkassa skar seg...).

Men går motoren rundt og du ikke får startet kan det være så enkelt som at en eller to coiler har kollapset.

Med uttrykket mener jeg at motoren ikke lar seg rikke, hverken med starter eller
trilling på 5. gear. Sykkelen lar seg derimot trille uten motstand i nøytral gir.
Er nok ingen billig løsning på denne tror jeg :twisted
Det som umiddelbart faller meg inn er kammkjede/strammer ventiler/eller begge?
Men for all del, jeg er ingen rørlegger ;-)


Å mitt innlegg nr 3000 ble brukt på A.J.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av DrGreve »

Høres ut som at kamkjeden har blitt slitt tvert av med det resultat at den blokkerer for at veiva skal gå rundt.. Ligger vel i en haug nede ved veivakseldrevet..
Hadde kjeden og kammene vært i orden, så ville starteren klart å kranke motoren selv om det ville gjort situasjonen verre for stempler og ventiler. Nå er de antagelig allerede ødelagt uansett, men hvis kjeden hadde vært i orden skulle man tross alt klare å dra motoren rundt?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av Snikendeugle »

ojda skrev:Hallo Ugla :vs Takk for sist :prop:
Den Østerriketuren ble formet på litt spesielle premisser, som viste seg å fungere veldig fint.
Den ble lagt opp til å skulle være rimelig Hadde ikke helt sanvittighet til å bruke
masse penger "Ego" når jeg og kjerringa hadde vært 3 uker nedover månten før :[-(
Den skulle være med minst mulig stress i forbindelse med inn/utsjekking og nødvendig kjøring
bare for å bytte "bolig" Alle bookinger ble foretatt hjemmefra etpar uker i forveien av reisen,
og ble plukket etter kvaliteter som pris, område, frokost og internett inkl og ikke minst egen dusj.
Jeg fant et idiellt punkt for utfart, satte en stor sirkel rundt dette punktet (30 kilometer) og sorterte
treffene fra billigst til dyrt. og fant rimligste med de forhåldene jeg ønsket. Brukte booking.com
til dette :thumleft.
Så fant jeg ut at å konsentrere seg om to "baser" på henholdsvis 3 dager i Radstadt Ø.
Og 3 dager i Pitztal Ø. Disse hadde alt jeg ønsket meg, og i tillegg store rom ;-)
Østerrikeovernattingene var de desidert billigste :yeyeye
På mine 10 overnattinger brukte jeg 2100 kr :D hvorav 7 var i Østerrike, 3 i Tyskland
og 1 i Danmark. Ferge tok jeg Larvik - Hirtshals, og det kostet vel ca 700 kr tur-retur
1 person m sykkel :mk
Kommer nok til å legge inn litt mere om denne turen i løpet av vintern, men i grove trekk
så jeg meg ut en del pass jeg ville kjøre, fant også ruter/turer på http://kurvenkoenig.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
som inneholdt ønskede pass, eller bare rett og slett låt veldig fristende.
Pc og Gps er til uvurderlig hjelp til å få mest mulig utav dagen :thumleft


Her er iallfall kjøreruta jeg hadde, med hotellstoppene i vp.
D og e var der jeg hadde basene.



*snip
Ahh, takk for detaljene rundt det :D
Skal sette meg litt ned når det ikke er så kjørbart på veiene lenger og planlegge eventuell ferie for neste år, da kommer dette godt med :) Takk takk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ojda's blogg til bruk ved leilighet.

Legg inn av ojda »

DrGreve skrev:Høres ut som at kamkjeden har blitt slitt tvert av med det resultat at den blokkerer for at veiva skal gå rundt.. Ligger vel i en haug nede ved veivakseldrevet..
Hadde kjeden og kammene vært i orden, så ville starteren klart å kranke motoren selv om det ville gjort situasjonen verre for stempler og ventiler. Nå er de antagelig allerede ødelagt uansett, men hvis kjeden hadde vært i orden skulle man tross alt klare å dra motoren rundt?

Ja der ser vi jo ut til å være ganske enige :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar