Har noen erfaring med hjelm-kamera?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg forstår argumentet ditt i grunn men dette går vel mer på smak og behag tror jeg...

Jeg synes det fort blir for mye greier og passe på ved å kjøre med slikt på hjelmen som tar bort gleden og roen på turer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:Må man se speedometeret? Er ikke det en fordel å IKKE se det? :prop:
Ikke hvis man er en lovlydig sammfunnsborger :prf

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:Må man se speedometeret? Er ikke det en fordel å IKKE se det? :prop:
Ikke hvis man er en lovlydig sammfunnsborger :prf
Dream on... :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Epylypzon »

Bjerknez skrev:Jeg forstår argumentet ditt i grunn men dette går vel mer på smak og behag tror jeg...

Jeg synes det fort blir for mye greier og passe på ved å kjøre med slikt på hjelmen som tar bort gleden og roen på turer.
Hva må du eventuelt passe på når du har kamera på hjelmen? Det eneste måtte være om du har det montert på toppen av hjelmen og du skal kjøre under noe lavt. :grin:

Jeg har hatt 2 kameraer en stund og prøvd diverse. Det blir som nevnt før her ganske statisk om de er montert på sykkelen.

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av schnellfahrer »

Elolz skrev:30% rabatt på GoPro Hero 3 White & Silver Edition hos CDON med rabattkode: xY5AaBFv
Koden gjelder t.o.m. 18/09-2013, eller så langt lageret rekker, og kan kun brukes ved ett kjøpstilfelle.
Koden kan ikke kombineras med andre rabattkoder.
Noen som har testet om dette stemmer? CDON viser ikke rabattert pris før etter du har bestilt.
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Bjerknez »

Epylypzon skrev:
Bjerknez skrev:Jeg forstår argumentet ditt i grunn men dette går vel mer på smak og behag tror jeg...

Jeg synes det fort blir for mye greier og passe på ved å kjøre med slikt på hjelmen som tar bort gleden og roen på turer.
Hva må du eventuelt passe på når du har kamera på hjelmen? Det eneste måtte være om du har det montert på toppen av hjelmen og du skal kjøre under noe lavt. :grin:

Jeg har hatt 2 kameraer en stund og prøvd diverse. Det blir som nevnt før her ganske statisk om de er montert på sykkelen.

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Sorry, glemte helt denne tråden jeg :)

Jeg mente ikke "passe på" i direkte forstand, men man har nå en slik dings hengende på siden der som lett kan komme borti ting. Folk flest er vel også litt skeptiske til å bli filmet og spesielt når dem ser kameraet.

men når det er sagt:
Hvordan fester man slike kameraer på hjelmen da? Man skal vel helst ikke bruke limprodukter på hjelmen, så det må jo festes på en annen måte?

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av evike »

å ta film av speedometeret høres ut som årets julepresang til UP og andre fra samme familien. Selv om jeg vel er en av de nokså saktmodige så har jeg definitivt små fartsetapper jeg ikke har lyst til å vise frem hvis de stopper meg og forlanger å se filmen.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av poulet_cavalier »

Bjerknez skrev:
Epylypzon skrev:
Bjerknez skrev:Jeg forstår argumentet ditt i grunn men dette går vel mer på smak og behag tror jeg...

Jeg synes det fort blir for mye greier og passe på ved å kjøre med slikt på hjelmen som tar bort gleden og roen på turer.
Hva må du eventuelt passe på når du har kamera på hjelmen? Det eneste måtte være om du har det montert på toppen av hjelmen og du skal kjøre under noe lavt. :grin:

Jeg har hatt 2 kameraer en stund og prøvd diverse. Det blir som nevnt før her ganske statisk om de er montert på sykkelen.

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Sorry, glemte helt denne tråden jeg :)

Jeg mente ikke "passe på" i direkte forstand, men man har nå en slik dings hengende på siden der som lett kan komme borti ting. Folk flest er vel også litt skeptiske til å bli filmet og spesielt når dem ser kameraet.

men når det er sagt:
Hvordan fester man slike kameraer på hjelmen da? Man skal vel helst ikke bruke limprodukter på hjelmen, så det må jo festes på en annen måte?
Festet til kamera kan limes på med god samvittighet. De andre bekymringene kan du også ta det helt rolig med.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
TFJ
Innlegg: 47
Registrert: 26 aug 2012, 11:26
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012
Sted: Leines. Steigen

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av TFJ »

Farer ved bruk av action kamera?

Med dagens action kamera og feste anordninger syns jeg at man får mange fine kjøre opplevelser på film som man kan glede både seg selv og andre med, spesielt etter at mc er satt vekk for høsten.

Men det jeg lurer på er det man selvfølgelig må være forsiktig med, når man er ute og kjører prøver man jo selvfølgelig og holde fartsgrensen så godt som mulig, men det skjer jo i visse situasjoner, som f.eks. når man kommer bak en bil som ligger i 70-80 km/t så er det jo fort gjort og komme seg forbi, det er bare at det er veldig fort gjort og komme opp i noen km/t over fartsgrensen og kanskje litt mer, jeg er klar over at det er en viss feilmargin på speedometeret og at politiet også gir margin på for høy fart, men når man da selv dokumenterer dette på eget kamera og legger det ut på nettet, har man da lagt hodet sitt på huggstabben, kan og vil politiet bruke dette som bevismateriale og gi bot. Jeg mener å ha sett et filmklipp fra Norge her på forumet der mc’en kommer opp i hastighet på 130 km/t, hvis politiet bryr seg, hvordan kommer man seg da vekk fra dette, hvis man gjør det.

Hvor mye fart ville dere turt å legge ut her på siden for eksempel.
Håper sommeren blir lang.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av JanK »

Elolz skrev:30% rabatt på GoPro Hero 3 White & Silver Edition hos CDON med rabattkode: xY5AaBFv
Koden gjelder t.o.m. 18/09-2013, eller så langt lageret rekker, og kan kun brukes ved ett kjøpstilfelle.
Koden kan ikke kombineras med andre rabattkoder.
Husk at Hero 3 White = Hero 1 og Hero 3 Silver = Hero 2

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Snikendeugle »

Hææ, tuller du?
Må isåfall være den frekkeste brandingen jeg har sett på lenge. 0_o
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Bjerknez »

Kjøp Hero 3 Black Edition så vet du at du får det beste fra Gopro :)

Har den selv og jeg liker den veldig godt, selv om jeg føler det er litt knoting med at den henger seg av og til...

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av JanK »

Snikendeugle skrev:Hææ, tuller du?
Må isåfall være den frekkeste brandingen jeg har sett på lenge. 0_o
Nei det er korrekt. White og silver er selvsagt oppgradert på noen punkter men i bunnen er det 1 og 2 med nytt kamerahus.

Black er dyrere men ett helt annet kamera som uten tvil er verdt investeringen.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av SuperMorten »

TFJ skrev:
Hvor mye fart ville dere turt å legge ut her på siden for eksempel.
Jeg mener det er greit å filme på en sånn måte at speedometer ikke vises. :-k Man trenger ikke reklamere med hvor fort man kjører. Ikke her, og ikke andre steder. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Plumber »

Jeg har GoPro Hero 3 kamera. Da jeg tar bilder med den, så blir bildene for store til å bli lagt ut MCsiden.no. Dette er etter at jeg har forminsket bildet i fotogalleri ned til minste størrelse. Har tatt bilder i forskjellige megapiksler også. Ønsker ikke å f.eks bruke Photobucket, da det må linkes til den siden. Noen tips ? :-k
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Svar