Liten tvil om at tripler låter bra. Samme med de fleste V2'ere. Men ingenting slår store thumpere med rett potte!
Jeg kommer aldri til å glemme lyden fra KTM Duke 690, som jeg testkjørte i sommer! Særlig når jeg dro på og kjørte forbi og dro av gassen i forbikjøringsfasen og lot motorbremselyden få utfolde seg. Det var rett og slett ørgasmisk!! i tilegg til følelsen av suverern overlegenhet i forhold til annen trafikk der man satt som en hertug på den lettmanøvrerte og spreke endunkeren!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:Liten tvil om at tripler låter bra. Samme med de fleste V2'ere. Men ingenting slår store thumpere med rett potte!
Jeg kommer aldri til å glemme lyden fra KTM Duke 690, som jeg testkjørte i sommer! Særlig når jeg dro på og kjørte forbi og dro av gassen i forbikjøringsfasen og lot motorbremselyden få utfolde seg. Det var rett og slett ørgasmisk!! i tilegg til følelsen av suverern overlegenhet i forhold til annen trafikk der man satt som en hertug på den lettmanøvrerte og spreke endunkeren!
Har ikke annet å si enn:
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sylfersk test av nye MT-09 - en spennende sykkel, som jeg tror vil bidra sterkt til å få Yamaha tilbake på banen etter en tid mer preget av krise enn innovasjon og offensiv markedstilnærming:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
DENNE skal jeg iallefall ha meg en prøvetur på, selv om den selvsagt helt mangler carismaen til Triumph da... min egen SVÆRT subjektive mening da!! neidasåjodaså...
Og kombinasjonen av pris, ytelser (på papiret iallefall) utseende og kvalitet (Jeg har iallefall aldri hatt noe trøbbel med Yamaha'ene jeg har hatt på tunet ) gjør MT-09 ekstra interessant. Hadde denne kommet på markedet i år hadde jeg sikkert endt opp med den, dersom feelingen hadde vært like bra som resten av sykkelen
JK95 skrev:Sier meg enig med Olav K her, ekstremt tøff sykkel, og sikkert Yamaha's vei opp igjen, men den er ikke like tøff som orginalen
Tenker du på XS-klassen nå eller?
Blitt ganske fanboy av denne sykkelen allerede, ettersom jeg tenker å oppgradere garasjen med en ny sykkel for første gang. Problemene med gasspådraget bekymrer meg litt, men tenker at Yamaha nå har litt tid på seg til å fikse dette, eller at man kan gjøre det på dynobenken etter kjøp.