Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23061
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

MysteryShadow skrev:[album]4808[/album]

En sånn.

Honda Shadow Black Spirit 2013-modell.

Hvorfor? Nei, si det. Skulle inn i butikken for å se på en annen type sykkel, men falt litt for denne. Samtidig er jeg førstegangskjøper, førstegangskjører og alt mulig for første gang når det gjelder to hjul, så jeg ville ha en sykkel som ikke "går for godt", for da regner jeg med at jeg ville prøvd den, og kjørt den det den hadde gått, og det er ikke spesielt bra ;) og jeg ville ha en sykkel der jeg kunne stå skikkelig stødig med begge beina på bakken selv når jeg satt på den. Det gjorde med denne, og motoren er ikke større enn 750cc, men den går godt nok for min del.
Dette var også den første sykkelen jeg "forelsket" meg i! :)
Jeg likte den godt og prisen var jo meget hyggelig. UNDER 100.000,- for demosykkelen jeg så på i butikken som var en 2012mod.

Den eneste grunnen til at jeg IKKE gikk for denne var fordi jeg trodde den kom til å bli litt "slapp" i frasparket. Jeg har jo aldr prøvd den, så man vet jo aldri om man tok feil, men har jo sett noen videoer på youtube da :)
Jeg gikk til slutt for Yamaha XVS1300. Den kostet meg "bare" 50.000,- ekstra.

Har så vidt prøvd fartressursene på XVS1300 (Har ikke MC lappen ennå, så trår litt varsomt) når det gjelder akselerasjon og må vel inrømme at jeg satt igjen med et litt salig glis. Grunnen til at gliset var "salig" var fordi jeg fant ut at denne sykkelen hadde langt mer å by på enn jeg kunne mestre der og da.

jeg skal dog være enig med deg med at jeg er glad jeg ikke kjøpte meg en såkalt R-sykkel. Det kunne fort endt i en tragedie :)
Skal jeg først ende livet, så gidder jeg vertfall ikke å betale for det :)

Brukeravatar
evapaws
Innlegg: 17
Registrert: 24 aug 2013, 10:34
Motorsykkelen din: Honda Varadero 125 '01
Sted: Nordland

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av evapaws »

Jeg fikk min første sykkel i sommer. Valget falt på Honda Varadero 125 fordi jeg liker utseendet og den passer meg perfekt. Trenger på ingen måte en racingsykkel, og vil kjøre behagelig på alle typer veier. For meg er det største problemet at den er såpass stor, men det merkes bare når jeg har beina i bakken. Nå begynner jeg å bli trygg på både sykkelen og svinger, og trives veldig godt! :D

Bilde

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Delayla »

2012 CBR 600F fordi jeg fortjener det... :P :p
Honda-frelst eller bare vanemenneske (er nok det siste...), men jeg har i hvert fall bare hatt/kjørt Hondaer. Denne er lettkjørt og god å kjøre, pen å se på og matcher dressen min... :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23061
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

Flott sykkel :)
Men det ser ut til at du har to bakskjermer....?

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Delayla »

Bjerknez skrev:Flott sykkel :)
Men det ser ut til at du har to bakskjermer....?
???
Hadde jeg hatt en bakskjerm kunne jeg beskyldt deg for å se dobbelt så sent på kvelden, men jeg har ingen... :scratch
Står på ønskelista. :prf

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Bringisen »

Tror Bjerknez mener "mudslingen" under "setet" , men tror også at jeg forstår hva du mener. men mulig jeg tar feil av begge :-k
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23061
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

Haha, ja jeg ser jeg kanskje var litt klumsete i uttalelsen her, men det jeg mente var nok den sorte "plastskjermen" som skiltet henger på. Denne har også et lite lys/refleks og det ser ut som om sykkelen har to "rumper", hvis du skjønner?

Jeg ville vertfall helt klart fjernet den sorte "skjermen" som skiltet sitter på og heller festet skiltet med en diskret brakett like under setet eller "hovedlyset".

Flott sykkel, men den den synes jeg ødela litt :-)

Å når man først snakker om en slik type sykkel, så kan jeg kanskje spørre om noe jeg lurer på også...

Hvordan vil hvermansen oppleve en CBR 600F kontra en CBR 600RR i praksis, bortsett fra forsikringssummen og prisen?
Grunnen til at jeg spør er for å få en forståelse om de faktiske forskjellene på de forskjellige syklene i praksis uten å kjøre dem (da jeg ikke har lappen, og noe må man jo diskutere og snakke om når sesongen er over og kulda setter inn) :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37967
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Haha, ja jeg ser jeg kanskje var litt klumsete i uttalelsen her, men det jeg mente var nok den sorte "plastskjermen" som skiltet henger på. Denne har også et lite lys/refleks og det ser ut som om sykkelen har to "rumper", hvis du skjønner?

Jeg ville vertfall helt klart fjernet den sorte "skjermen" som skiltet sitter på og heller festet skiltet med en diskret brakett like under setet eller "hovedlyset".
Er mange som bruker vinteren til å rydde opp nettopp baki der :P :p.
Tail tidy, kalles det... ;-)

Her et eks. på hva som tilbys :

http://www.ebay.co.uk/bhp/motorcycle-tail-tidy" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av ZZR-Erling »

..nei behold skjermen der bak, blir mye mindre gris!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23061
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev:Haha, ja jeg ser jeg kanskje var litt klumsete i uttalelsen her, men det jeg mente var nok den sorte "plastskjermen" som skiltet henger på. Denne har også et lite lys/refleks og det ser ut som om sykkelen har to "rumper", hvis du skjønner?

Jeg ville vertfall helt klart fjernet den sorte "skjermen" som skiltet sitter på og heller festet skiltet med en diskret brakett like under setet eller "hovedlyset".
Er mange som bruker vinteren til å rydde opp nettopp baki der :P :p.
Tail tidy, kalles det... ;-)

Her et eks. på hva som tilbys :

http://www.ebay.co.uk/bhp/motorcycle-tail-tidy" onclick="window.open(this.href);return false;
Se der ja!

Akkurat det jeg mente :)

Er jo så klart klar over at denne skjermen faktisk har en funksjon, men jeg synes ikek dem har brukt mye tid på designet her...

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Bringisen »

Jeg synes faktisk at den "skjermen" som blinklys og skilt henger på var diske og fin jeg :-)
Jeg har sett mange dårlige løsninger for å finne plass til blinklys og skilt, men på CBR 600F synes jeg det er løst på en god måte.
Er nok mange R-syklister og Cruicere som bannlyser både skjermer , blinklys og skilt :P :p Men alt har sin misjon og blir utført på ymse måter. Jeg beholder gjerne både skjermer , blinklys og skilt.

Forskjellen mellom 600RR og 600F i dag vet jeg ikke så mye om, jeg hadde CBR 600F i 1996.
Da gikk jeg fra 1000ccm til 600ccm. Det jeg merket var at 600 motoren var enormt villig og hadde temperament til 1000, men ble mer masete enn ZX 10 selvfølgelig. Særlig med to på.

Forskjellen mellom R og F på CBR600 er vel både motoreffekt på topp , vekt og kjørestilling ?
Dette vet ikke jeg eksakt, men innbiller meg at 600F gir en bedre totalopplevelse enn 600RR.

En fin sykkel.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Kenny_85 »

Ducati Monster S4R fra 2005
- Fordi den er unik (til tross for at Monster er den Ducatien det er produsert flest av :-# )
- Fordi den har alt en Ducati skal ha, enkelsvingarm, L-twin (med termignoni-lyd), desmodromiske ventiler og tørr-clutch.
- Fordi den har litt snillere sittestilling enn de fleste R-sykler.
- Fordi livet starter på 4000 rpm.
- Fordi jeg er fattig og ikke hadde råd til Triumph Daytona 675R

Når det kommer til diskusjon om tailtidy, må man bare innse at vi bor i Norge. Uten den vingen bak, spruter det opp vann og dritt oppover ryggen. Det ser ikke pent ut, men om det finnes bedre funksjonell design er jeg usikker på. Må kanskje være den mudguarden som du finner hos feks BMW GSA eller Ducati Multistrada og Diavel.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

ZZR-Erling

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg liker presise kjøreegenskaper, kontakt med biken, og godt med motor og grei nok vindbeskyttelse, samt en god sal:

K1300S -13 Dynamic :)

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av TomB »

ZZR-Erling skrev:Jeg liker presise kjøreegenskaper, kontakt med biken, og godt med motor og grei nok vindbeskyttelse, samt en god sal:

K1300S -13 Dynamic :)



++ masse duppedingster :lol


ps: Salen på Lille Tiger`n er bra den, satt å kjørte i 2,5 time uten stopp.
Sitter ikke jeg som limt fast i salen heller da, bl.annet i svinger, flytter jeg på ræva.............. :prop:
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

ZZR-Erling

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av ZZR-Erling »

Ja, er endel "duppedingser", men ikke ala "colaholder" og revehaler samt et heilt fuckings Las Vegas lysorgie rundt om :knegg

Svar