Hvilken sykkel har du og hvorfor?
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Jeg har en CBF 600 S fordi:
1. Jeg rekker ned med beina når setet er satt på laveste opsjon (finnes 3 opsjoner å feste setet på).
2. Til forskjell fra tidligere Virago 750 så har jeg nå fått LÅSBARE kofferter og det er et stort pluss når man kjører rundt med utstyr som en ikke trenger å bære med seg rundt på sightseing i fremmed by.
3. Det meste er jo i grunnen annerledes enn en Virago 750. Bl.a. har jeg nå mye større trygghet på sykkelen under kjøring. Kjører sligthly tøffere nå enn før av den grunn.
4. Oppreist og fin kjørestilling med lite vibrasjoner og mindre lyd/bråk enn før. Noen liker lyd, men vi kjører på langtur (ned Europa et sted) hvert år og da er det greit bl.a. å høre kommunikasjon i hjelmen. Sitter litt rettere med nakken enn på både CBR og Diversion fordi tanken er noen få centimeter kortere og det er litt kortere frem til styret.
1. Jeg rekker ned med beina når setet er satt på laveste opsjon (finnes 3 opsjoner å feste setet på).
2. Til forskjell fra tidligere Virago 750 så har jeg nå fått LÅSBARE kofferter og det er et stort pluss når man kjører rundt med utstyr som en ikke trenger å bære med seg rundt på sightseing i fremmed by.
3. Det meste er jo i grunnen annerledes enn en Virago 750. Bl.a. har jeg nå mye større trygghet på sykkelen under kjøring. Kjører sligthly tøffere nå enn før av den grunn.
4. Oppreist og fin kjørestilling med lite vibrasjoner og mindre lyd/bråk enn før. Noen liker lyd, men vi kjører på langtur (ned Europa et sted) hvert år og da er det greit bl.a. å høre kommunikasjon i hjelmen. Sitter litt rettere med nakken enn på både CBR og Diversion fordi tanken er noen få centimeter kortere og det er litt kortere frem til styret.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Thanks :)Menalux skrev:gratulerer!Bjerknez skrev:Da kan endelig jeg også svare i denne tråden da jeg er en sylfersk MC eier (ble det i dag faktisk) :)
Har ikke MC-lappen ennå, men er vertfall en lykkelig eier av en Yamaha XVS 1300A.
Har jo ikke all verdens erfaring ennå, men jeg valgte denne som førstesykkel da jeg har for meg at jeg er cruiser typen og at denne Yamahaen er den tøffeste cruiseren i den klassen til en pris som ikke ruinerer en :)
Fulgte magefølelsen min til slutt og endte opp med denne. :)
Skal hente den i morgen ettermiddag :)
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Hei hei
Selv om lappen straks er i boks (Håper jeg), har jeg alikevel fått ordnet meg en sykkel (Til øvelsekjøring foreløpig, men som en god sykkel videre). :-)
Kjøpte meg en sykkel jeg leser lite om her på nettet. En Yamaha FZS 600 Fazer.
Årgang på denne er en 1998. Men siden sykkelen var godt vedlikeholdt med lav km, var det ikke vanskelig å velge.
Ettersom jeg er så fersk som en kan få det, var det viktig med en lettkjørt sykkel som jeg kunne lære meg å kjøre sykkel på men som det var mer en nok drag i om jeg skulle lete etter krefter. Har lest at noen kaller 600ccm sykler for mopper her inne, men selv kjenner jeg at det er mer en nok å hente i denne. (foreløpig) hehe.
Sitter godt og mykt i setet, god rygg stilling, lett "handling" og den maler fint :-) Starter som en drøm.
Har til og med "choke" for de som ikke har vært så mye borti det. men det funker fint.
Det er jo veldig individuelt hvilke sykler en passer og klarer og sitte på, men denne var god for meg
Leste at det er YZF600R Thundercat motor om står i disse syklene.
Det lille en kan øvelses kjøre uten lappen, gjør at jeg gleder meg som unge til å få ta sykkelen med på turer med lappen i lommen
Selv om lappen straks er i boks (Håper jeg), har jeg alikevel fått ordnet meg en sykkel (Til øvelsekjøring foreløpig, men som en god sykkel videre). :-)
Kjøpte meg en sykkel jeg leser lite om her på nettet. En Yamaha FZS 600 Fazer.
Årgang på denne er en 1998. Men siden sykkelen var godt vedlikeholdt med lav km, var det ikke vanskelig å velge.
Ettersom jeg er så fersk som en kan få det, var det viktig med en lettkjørt sykkel som jeg kunne lære meg å kjøre sykkel på men som det var mer en nok drag i om jeg skulle lete etter krefter. Har lest at noen kaller 600ccm sykler for mopper her inne, men selv kjenner jeg at det er mer en nok å hente i denne. (foreløpig) hehe.
Sitter godt og mykt i setet, god rygg stilling, lett "handling" og den maler fint :-) Starter som en drøm.
Har til og med "choke" for de som ikke har vært så mye borti det. men det funker fint.
Det er jo veldig individuelt hvilke sykler en passer og klarer og sitte på, men denne var god for meg
Leste at det er YZF600R Thundercat motor om står i disse syklene.
Det lille en kan øvelses kjøre uten lappen, gjør at jeg gleder meg som unge til å få ta sykkelen med på turer med lappen i lommen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Gratulerer med flott sykkel! Denne ser jo helt strøken ut
Og glem de som kaller 600'er for mopper.
Kan skrive under på at disse duger så det holder. Da MCsiden.no gjengen var på tur til Charlottenberg i helga tok Snikendeugle og erikh på hver sin 690 og 600 tet i forhold til oss andre med mer kubikk... .
Går bra de syklene der, ja
Og glem de som kaller 600'er for mopper.
Kan skrive under på at disse duger så det holder. Da MCsiden.no gjengen var på tur til Charlottenberg i helga tok Snikendeugle og erikh på hver sin 690 og 600 tet i forhold til oss andre med mer kubikk... .
Går bra de syklene der, ja
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Hei heiAJ skrev:Gratulerer med flott sykkel! Denne ser jo helt strøken ut
Og glem de som kaller 600'er for mopper.
Kan skrive under på at disse duger så det holder. Da MCsiden.no gjengen var på tur til Charlottenberg i helga tok Snikendeugle og erikh på hver sin 690 og 600 tet i forhold til oss andre med mer kubikk... .
Går bra de syklene der, ja
Det er godt og høre. Da er det ikke bare jeg som er "fersk" og syns det er plenty krefter å hente ut av disse :-)
Ja sykkelen er strøken. Og kjempe vedlikeholdt. Det gjør jo at en vil fortsette i samme stil med vedlikehold :-)
Takk for innspill.
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Har en honda shadow vt125. Grunnen til at jeg kjøpte den som første sykkel er at jeg ville ha noe "chopper" lignende. Den passer meg bra, når godt nedi når jeg står i ro. Går og tenker på å bygge den litt om. Har sett en del som har gjort den til en "bobber", og må si at jeg ble veldig inspirert av det.
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Herregud. Selv om jeg selv ikke kjører slike sykler, var jo denne råflott. :-)tor2502 skrev:Hvorfor eier jeg egentlig en harley, jeg som ikke engang likte de syklene... ja si det
Når man forelsker seg i en sykkel så blir det bare sånn
Har kjørt racing-sykkel siden 99, var egentlig litt lei av det.
Forelsket meg i HD Vrod som jeg fant på cycletrader.com, sykkelen er en screamin eagle CVO 2006mod som i norge og europa forøvring er så og si umulig å få tak i, i alle fall meget vanskelig
I norge er det EXTREMT vanskelig å få godkjent en slik sykkel, men ved litt god hjelp av personer med kontakter på de rette plassene gikk det til slutt etter mye frem og tilbake.
Nå kan det hende det er flere slike i Norge , jeg har bare sett en til så den faktisk utenfor Lazyboys ifjor.
Sykkelen kjøpte jeg usett (kun bilder), hadde ikke engang prøvd en vrod før, men har aldri angret ett sekund på det.
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
- Kjellrf
- Innlegg: 1606
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Kjører en velbrukt Z1000A2 for det meste, blei den fordi den var det råeste da jeg kom i tenårene, jeg fikk den billig for 21 år siden, og har hatt sabla mye gøy med den på de årene. En god allround-sykkel også.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Jeg kjører en GPz 1100 A1 fra 83.
Årsak ? For noen år siden fikk jeg endelig kjøpt en Kawasaki 750 H2 som jeg hadde mast om i mange år.
Da den endelig kom inn i min garasje, tok jeg motorn ut av ramma og satte den på arbeisbenken.
Og der stod den i 3 år.
En trønder hadde fått nyss om at jeg hadde sykkelen fra nettsida til KTCN der jeg var medlem.
Da han etterhvert bød en god slump for vraket, slo jeg til.
Tanken var at en 80 -talls sykkel i kjørbar stand måtte være et bedre utgangspunkt for restaurering enn 750en som
var "noget mangelfull". Svindyre deler er det også til dem.
Det skulle være firecylindret, luftkjølt japse siden de er ganske ukompliserte og deler er enkle å skaffe.
Hvor ukomplisert det egentlig ble har jeg skrevet flere sider om i bloggen min.
Begynte å studere Finn.no og kjøpte GPz,en høsten 2010 for at jeg syntes den var tøffest av 80-tallerne.
Vintern 2010- 11 ble det meste av restaureringa gjort, og siden ble det bare verre................
Sykkelen begynner etterhvert, etter vel 300 timer og NoK 70 000, og nærme seg "god bruksstand" enda den allerede var det da jeg kjøpte den. ( iflg selgeren)
Årsak ? For noen år siden fikk jeg endelig kjøpt en Kawasaki 750 H2 som jeg hadde mast om i mange år.
Da den endelig kom inn i min garasje, tok jeg motorn ut av ramma og satte den på arbeisbenken.
Og der stod den i 3 år.
En trønder hadde fått nyss om at jeg hadde sykkelen fra nettsida til KTCN der jeg var medlem.
Da han etterhvert bød en god slump for vraket, slo jeg til.
Tanken var at en 80 -talls sykkel i kjørbar stand måtte være et bedre utgangspunkt for restaurering enn 750en som
var "noget mangelfull". Svindyre deler er det også til dem.
Det skulle være firecylindret, luftkjølt japse siden de er ganske ukompliserte og deler er enkle å skaffe.
Hvor ukomplisert det egentlig ble har jeg skrevet flere sider om i bloggen min.
Begynte å studere Finn.no og kjøpte GPz,en høsten 2010 for at jeg syntes den var tøffest av 80-tallerne.
Vintern 2010- 11 ble det meste av restaureringa gjort, og siden ble det bare verre................
Sykkelen begynner etterhvert, etter vel 300 timer og NoK 70 000, og nærme seg "god bruksstand" enda den allerede var det da jeg kjøpte den. ( iflg selgeren)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Ser at jeg har bytta sykkel siden jeg skrev her sist, så da skader det ikke med en oppdatering.
Kjører i dag en 2005 BMW R1200RT. Jeg pendler. 20 mil på motorvei pr dag er ikke det mest spennende, men med motorsykkel er det mer morsomt enn med bil, såvidt, og toget.. nei glem det..
Uansett, hadde en Suzuki DL650 V-Strom. Den var grei den, men jeg ble sliten i nakke og skuldre, og så flyttet det seg ned i ryggen osv. Så hadde det seg sånn at han godeste Jompa var på besøk, og vi hadde oss en sånn pub til pub runde, dvs en sånn "fra-AMD-til-MC-Oslo-til-Yamaha-på-Vinterbro-runde". Her ble det en del prøvesitting, og da var gnisten tent. Den tente forsåvidt på flere modeller. Prøvesatt en ny Yamaha FJ1300(?) også, men så var det tilfeldighetene da. Skulle ha V-Stromen på service, og fikk "låne" RT'n i mellomtiden. De vet hva de gjør når de låner ut sykler på den måten der.. Utspekulerte langere.. Det ble kjøp av ny (brukt)sykkel ja. Nå pendler jeg med ABS, cruisekontroll, kardang, stereoanlegg og varme i hekken.. Det eneste som mangler 4-hjulstrekk og vinterdekk. Men høsten kommer nok i år også..
Kjører i dag en 2005 BMW R1200RT. Jeg pendler. 20 mil på motorvei pr dag er ikke det mest spennende, men med motorsykkel er det mer morsomt enn med bil, såvidt, og toget.. nei glem det..
Uansett, hadde en Suzuki DL650 V-Strom. Den var grei den, men jeg ble sliten i nakke og skuldre, og så flyttet det seg ned i ryggen osv. Så hadde det seg sånn at han godeste Jompa var på besøk, og vi hadde oss en sånn pub til pub runde, dvs en sånn "fra-AMD-til-MC-Oslo-til-Yamaha-på-Vinterbro-runde". Her ble det en del prøvesitting, og da var gnisten tent. Den tente forsåvidt på flere modeller. Prøvesatt en ny Yamaha FJ1300(?) også, men så var det tilfeldighetene da. Skulle ha V-Stromen på service, og fikk "låne" RT'n i mellomtiden. De vet hva de gjør når de låner ut sykler på den måten der.. Utspekulerte langere.. Det ble kjøp av ny (brukt)sykkel ja. Nå pendler jeg med ABS, cruisekontroll, kardang, stereoanlegg og varme i hekken.. Det eneste som mangler 4-hjulstrekk og vinterdekk. Men høsten kommer nok i år også..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Kjører Yamaha MT-01
1700 ccm, 150nm og moderate 90 hk.
Hvorfor? Utseende, dreimoment, lyd, samt at den er utrolig lettkjørt med sitt lave tyngdepunkt og sin korte ramme.
Har i tillegg modifisert en del for å gjøre den litt mer personlig.
Funker også på bane: http://www.youtube.com/watch?v=1_QbYOcoALM
1700 ccm, 150nm og moderate 90 hk.
Hvorfor? Utseende, dreimoment, lyd, samt at den er utrolig lettkjørt med sitt lave tyngdepunkt og sin korte ramme.
Har i tillegg modifisert en del for å gjøre den litt mer personlig.
Funker også på bane: http://www.youtube.com/watch?v=1_QbYOcoALM
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Ja, og så glemte jeg hobbyprosjektet mitt. :-)
En Motobi 750, seks-sylinder fra 1976.
Hvorfor? Jeg ble utrolig forelsket i den italienske sekseren. Utseendet, lyden, og så er det hyggelig å bruke PMS-tiden til noe konstruktivt.
Blir nok ferdig cafe-racer i løpet av vinteren. (se for øvrig tråden "Piccolo Sei" her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=5 ... iccolo+Sei
Lyden kan høres her: http://www.youtube.com/watch?v=4E8SATMF698
En Motobi 750, seks-sylinder fra 1976.
Hvorfor? Jeg ble utrolig forelsket i den italienske sekseren. Utseendet, lyden, og så er det hyggelig å bruke PMS-tiden til noe konstruktivt.
Blir nok ferdig cafe-racer i løpet av vinteren. (se for øvrig tråden "Piccolo Sei" her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=5 ... iccolo+Sei
Lyden kan høres her: http://www.youtube.com/watch?v=4E8SATMF698
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
BMW K1300S Dynamic-pack 2013
Fordi den av sport/turerne har best ergonomi og mest gadgets, samt en litt "uberbike-look" :)
Fordi den av sport/turerne har best ergonomi og mest gadgets, samt en litt "uberbike-look" :)
-
- Innlegg: 104
- Registrert: 28 aug 2013, 19:26
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
- Sted: Østfold
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
CBR 600 F4
Første tunge sykkelen min, iallefall på vei...
Valget falt på denne etter en lang leting etter riktig sykkel, ble denne pga lav km stand og virka godt vedlikeholdt.
Kjent for å tåle mange km, og for å være lettkjørt.. (men litt kjip/kjedelig)
Positivt:
Solid motor.
Billig forsikring, selv på yngre sjåfører.
Går ganske bra på toppen av registeret.
Får relativt god plass på den, selv om piloten er 195 cm.
Negativt:
Ganske tørst (ligger som regel mellom 0,56 og 0,61)
Dårlig med moment i bunn, og veldig lat mellom 5 og 6000 Rpm.
Mye vind i hjelm-høyde, håper det løses med høyere kåpeglass i vinter.
Første tunge sykkelen min, iallefall på vei...
Valget falt på denne etter en lang leting etter riktig sykkel, ble denne pga lav km stand og virka godt vedlikeholdt.
Kjent for å tåle mange km, og for å være lettkjørt.. (men litt kjip/kjedelig)
Positivt:
Solid motor.
Billig forsikring, selv på yngre sjåfører.
Går ganske bra på toppen av registeret.
Får relativt god plass på den, selv om piloten er 195 cm.
Negativt:
Ganske tørst (ligger som regel mellom 0,56 og 0,61)
Dårlig med moment i bunn, og veldig lat mellom 5 og 6000 Rpm.
Mye vind i hjelm-høyde, håper det løses med høyere kåpeglass i vinter.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- MysteryShadow
- Innlegg: 227
- Registrert: 09 jul 2013, 22:09
- Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
[album]4808[/album]
En sånn.
Honda Shadow Black Spirit 2013-modell.
Hvorfor? Nei, si det. Skulle inn i butikken for å se på en annen type sykkel, men falt litt for denne. Samtidig er jeg førstegangskjøper, førstegangskjører og alt mulig for første gang når det gjelder to hjul, så jeg ville ha en sykkel som ikke "går for godt", for da regner jeg med at jeg ville prøvd den, og kjørt den det den hadde gått, og det er ikke spesielt bra og jeg ville ha en sykkel der jeg kunne stå skikkelig stødig med begge beina på bakken selv når jeg satt på den. Det gjorde med denne, og motoren er ikke større enn 750cc, men den går godt nok for min del.
En sånn.
Honda Shadow Black Spirit 2013-modell.
Hvorfor? Nei, si det. Skulle inn i butikken for å se på en annen type sykkel, men falt litt for denne. Samtidig er jeg førstegangskjøper, førstegangskjører og alt mulig for første gang når det gjelder to hjul, så jeg ville ha en sykkel som ikke "går for godt", for da regner jeg med at jeg ville prøvd den, og kjørt den det den hadde gått, og det er ikke spesielt bra og jeg ville ha en sykkel der jeg kunne stå skikkelig stødig med begge beina på bakken selv når jeg satt på den. Det gjorde med denne, og motoren er ikke større enn 750cc, men den går godt nok for min del.
MysteryShadow
Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -
Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap
Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -
Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap