Er dette et godt kjøp?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Er dette et godt kjøp?

Legg inn av Bjerknez »

Kom over denne annonsen på finn:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42863283" onclick="window.open(this.href);return false;

Er dette et godt kjøp?

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av ejs »

Bjerknez skrev:Kom over denne annonsen på finn:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42863283" onclick="window.open(this.href);return false;

Er dette et godt kjøp?

Er vel ikke så galt.Ny koster den vel 176000 uten utstyret. :mc7
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av Bjerknez »

Lurer litt på denne altså... :)

Har sendt mail, så får vi se.
Meningen var egentlig å kjøpe en som var HELT ny på sikt, men her sparer man vel egentlig rundt 40.000,-?

En HELT ny sykkel koster 175.000,- og Stratoliner kit'et koster vist rundt 25.000,-.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av Relax »

VELDIG stilig sykkel og svart er ikke noe uting;)
Her er også vindskjerm og vesker for lengre turer som du har vært inne på!

Sjekk at eventuell service er tatt / olje + filter byttet...at garanti selvfølgelig fortsatt gjelder ,,,og hvorfor noen har solgt en 1 år gammel sykkel ( demo sykkel? ).
Jeg regner med at "tilstandsrapport" følger med , dvs en skriv som sier om den har vært veltet eller annet har skjedd med den.
Er alt dette i orden.. og det er slik sykkel du vil ha...så hadde jeg heller kjøpt denne enn ny!"
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av Bjerknez »

Relax skrev:VELDIG stilig sykkel og svart er ikke noe uting;)
Her er også vindskjerm og vesker for lengre turer som du har vært inne på!

Sjekk at eventuell service er tatt / olje + filter byttet...at garanti selvfølgelig fortsatt gjelder ,,,og hvorfor noen har solgt en 1 år gammel sykkel ( demo sykkel? ).
Jeg regner med at "tilstandsrapport" følger med , dvs en skriv som sier om den har vært veltet eller annet har skjedd med den.
Er alt dette i orden.. og det er slik sykkel du vil ha...så hadde jeg heller kjøpt denne enn ny!"
Har sendt e-post, men det ser ut til å ta noen dager før dem gidder å svare, så jeg er skeptisk...

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av Kjellrf »

Bjerknez skrev:
Relax skrev:VELDIG stilig sykkel og svart er ikke noe uting;)
Her er også vindskjerm og vesker for lengre turer som du har vært inne på!

Sjekk at eventuell service er tatt / olje + filter byttet...at garanti selvfølgelig fortsatt gjelder ,,,og hvorfor noen har solgt en 1 år gammel sykkel ( demo sykkel? ).
Jeg regner med at "tilstandsrapport" følger med , dvs en skriv som sier om den har vært veltet eller annet har skjedd med den.
Er alt dette i orden.. og det er slik sykkel du vil ha...så hadde jeg heller kjøpt denne enn ny!"
Har sendt e-post, men det ser ut til å ta noen dager før dem gidder å svare, så jeg er skeptisk...
Er man riktig interessert, ringer man. Man sender ikke mail. Det kan være forskjellen mellom å få en sykkel, eller gå glipp av et (godt) kjøp.

Fryktelig mye svada-mailer som kommer inn noen ganger, og man havner lett i den bunken.

Det var min mening og erfaring.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av Bjerknez »

Kjellrf skrev:
Bjerknez skrev:
Relax skrev:VELDIG stilig sykkel og svart er ikke noe uting;)
Her er også vindskjerm og vesker for lengre turer som du har vært inne på!

Sjekk at eventuell service er tatt / olje + filter byttet...at garanti selvfølgelig fortsatt gjelder ,,,og hvorfor noen har solgt en 1 år gammel sykkel ( demo sykkel? ).
Jeg regner med at "tilstandsrapport" følger med , dvs en skriv som sier om den har vært veltet eller annet har skjedd med den.
Er alt dette i orden.. og det er slik sykkel du vil ha...så hadde jeg heller kjøpt denne enn ny!"
Har sendt e-post, men det ser ut til å ta noen dager før dem gidder å svare, så jeg er skeptisk...
Er man riktig interessert, ringer man. Man sender ikke mail. Det kan være forskjellen mellom å få en sykkel, eller gå glipp av et (godt) kjøp.

Fryktelig mye svada-mailer som kommer inn noen ganger, og man havner lett i den bunken.

Det var min mening og erfaring.
Er forsåvidt enig med deg, men klarer man ikke å sende av gårde et enkelt svar på en mail, så blir jeg uansett skeptisk. Det koster gjerne mindre tid og svare konkret på en mail, enn å småsnakke på telefonen.

Jeg hadde tre konkrete spørsmål om sykkelen som jeg stillte, samt at jeg skrev at jeg var villig til å kjøpe denne hvis vi kunne bli enig om frakt etc. jeg vil vel ikke akkurat kalle dette "svada" og hadde JEG vert selger så hadde jeg virkelig tatt en slik kunde seriøst :)

Brukeravatar
pappan
Innlegg: 47
Registrert: 08 aug 2013, 00:34
Motorsykkelen din: BMW F650GS
Sted: Oslo

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av pappan »

Bjerknez skrev:Jeg hadde tre konkrete spørsmål om sykkelen som jeg stillte, samt at jeg skrev at jeg var villig til å kjøpe denne hvis vi kunne bli enig om frakt etc. jeg vil vel ikke akkurat kalle dette "svada" og hadde JEG vert selger så hadde jeg virkelig tatt en slik kunde seriøst :)
Har også litt erfaring med å maile og ringe rundt til MC forhandlere, og ble ikke akkurat imponert over servicegraden. Har også vært innom butikker i Oslo personlig, og selv da har jeg ikke følt meg veldig velkommen, men jeg viftet vel ikke nok med cash.

Det er som en annen sier veldig mange drømmere når det gjelder MC, så betjeningen blir kanskje litt blasert? Med den erfaringen jeg har, så ville jeg i det minste ringt om jeg hadde hatt lyst til å kjøpe. I tillegg ville jeg vel vært ganske tydelig på at jeg evt hadde vært kjøpeklar.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Jeg ville absolutt ringt, håpløst å sende mail til de fleste mc forhandlere. Jeg gikk selv glipp av en SV650S jeg var bestemt på fordi jeg ikke ringte og ble sittende å vente på svar på mail (i ettertid er jeg glad for dette siden jeg endte opp med Ducatien istedenfor :knegg)
Jeg ringte dem nå og avtalte og komme å se på den i morgen formiddag. Hvis ikke jeg erindrer heeelt feil så mener jeg denne sykkelen lå ute til salg for en uke siden og da ble den markert solgt for deretter og bli lagt inn på nytt igjen. Vertfall var bildene km.stand etc. likt.

Så derfor er jeg litt skeptisk, selv om det muligens finnes en god forklaring.

Så vi får se... kanskje blir det sykkel i morgen...kanskje ikke.... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:
Bjerknez skrev:
Elolz skrev:Jeg ville absolutt ringt, håpløst å sende mail til de fleste mc forhandlere. Jeg gikk selv glipp av en SV650S jeg var bestemt på fordi jeg ikke ringte og ble sittende å vente på svar på mail (i ettertid er jeg glad for dette siden jeg endte opp med Ducatien istedenfor :knegg)
Jeg ringte dem nå og avtalte og komme å se på den i morgen formiddag. Hvis ikke jeg erindrer heeelt feil så mener jeg denne sykkelen lå ute til salg for en uke siden og da ble den markert solgt for deretter og bli lagt inn på nytt igjen. Vertfall var bildene km.stand etc. likt.

Så derfor er jeg litt skeptisk, selv om det muligens finnes en god forklaring.

Så vi får se... kanskje blir det sykkel i morgen...kanskje ikke.... :)
Lykke til! :thumleft
SV650'en jeg gikk glipp av f.eks var det en som hadde ringt inn og holdt den av i 1 uke til han fikk skaffet pengene og selger virket helt sikker på at den var solgt. Så da leitet jeg videre og kjøpte en annen. Dette var i slutten av juni. Nå står den fremdeles for salg.. http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42503868

Det er nok noe i det som folk har nevnt tidligere her, at med sykler er det mye drømming. Mange får seg en oppvekker når de ringer forsikringsselskap og trekker seg, og folk skifter fort totalt mening med tanke på hvilken sykkel de vil ha. Jeg som alltid har vært racingfrelst så plutselig på touringsykler og ringte faktisk på en ST4 som jeg hadde tenkt å se på, men tok heldigvis til vettet i siste liten :-)å
Hadde jeg hatt MC lappen hadde jeg kjøpt meg sykkel for lengst :)
Problemet mitt er at hvis jeg kjøper meg sykkel nå så får jeg ikke gjort annet enn å øvekjøre frem til våren og jeg kjenner ikke såååå mange som vil sitte på meg rundt og rundt :)

Derfor må sykkelen fraktes fra Vinterbro til Fredrikstad (hvis jeg bestemmer meg).
Jeg spurte også hvor mye dem skulle ha for å montere en "effekt"-potte som lager litt mer lyd. Har sett noen videoer på nett og det er stor forskjell på den orginale potten og de uorginale. Altså med tanke på en litt råere lyd. Om effekten øker er ikke så interresant :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av kjellv »

Hva med denne da? http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... v950r.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Trenger du ikke sykkel før til våren kunne du jo sjekke med nærmeste forhandler om du fikk en god deal hvis du forhåndsbestiller denne. Det er en helt ny modell, lansert i USA i april og har fått kjempegod mottagelse der.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av jongsanim »

kjellv skrev:Hva med denne da? http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... v950r.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Trenger du ikke sykkel før til våren kunne du jo sjekke med nærmeste forhandler om du fikk en god deal hvis du forhåndsbestiller denne. Det er en helt ny modell, lansert i USA i april og har fått kjempegod mottagelse der.
Er det vanlig å få bedre pris ved forhåndsbestilling? Dette er nemlig min fremtidige sykkel ;)

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av sankyo »

Var innom en forhandler en gang, så på prisen til en BMW F800GT, tror den ligger rundt 160.000,- ny. Gevinsten for forhandleren lå da på kalkulerte 6000 kr, han viste meg det i en oversikt. Ikke mye spillerom dersom forhandleren ikke vil gå i minus (med mindre han kjenner deg godt og vet at han kommer til å tjene penger via service, reparasjoner etc). Og har hørt om folk som har kjøpt sykkel tidlig og som ble frustrert når prisen gikk ned ila sesongen, istedenfor å støtte dem som viser frem sykkelen på gata. Men lar meg gjerne korrigere...

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Er dette et godt kjøp?

Legg inn av kjellv »

jongsanim skrev:
kjellv skrev:Hva med denne da? http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... v950r.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Trenger du ikke sykkel før til våren kunne du jo sjekke med nærmeste forhandler om du fikk en god deal hvis du forhåndsbestiller denne. Det er en helt ny modell, lansert i USA i april og har fått kjempegod mottagelse der.
Er det vanlig å få bedre pris ved forhåndsbestilling? Dette er nemlig min fremtidige sykkel ;)

Det er riktig det. Svært mye av kjøpesummen du betaler er avgifter, og der er det ikke mulig å oppnå noe. Men en forhåndsbestilling er fordelaktig for forhandleren, da det er lettere å planlegge bestillinger foran neste sesong.
Det skader ikke å prøve :thumleft

Svar