Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mortenolb »

Men som jeg sa, jeg kjørte i 50, selv om etter alt å dømme trodde jeg det var 60. Har sett på google maps også, og det står der at det er 60. Det kan tenkes at det er nedsatt fartsgrense pga. veiarbeid, men allikevel så så jeg ingen skilt angående dette.

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Jarodden »

mortenolb skrev: .....Har sett på google maps også, og det står der at det er 60. Det kan tenkes at det er nedsatt fartsgrense pga. veiarbeid, men allikevel så så jeg ingen skilt angående dette.
Beklager, det er 50 der, har vært det i mange år nå - uansett hva som står på Google Maps.

Jeg kjører der HVER dag på vei til jobb så er sikker i min sak (bare for å understreke at jeg ikke "mobber"/er ute etter å "ta noen")

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mortenolb »

Står - aka. hva skiltene viser på street view. Vet ikke om vi er på to forskjellige steder? Det blir ny fartsgrense - altså skilt på begge sider av veien - rett bak fotoboksen.(Dette la jeg merke til da jeg kjørte der i går, ikke fra street view) Uansett: Jeg kjørte i 50.
Det jeg egentlig er ute etter er om det er noen som pleier å kjøre der daglig som vet om det er noe nedsatt fartsgrense der for tida.

Du sier at du kjører deg hver dag, og det er 50 ved fotoboksen? Da står det vel enten på om det er noe galt med speedometeret, eller om hjulstillinga på lastebilen kødda med sensorene?

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Jarodden »

mortenolb skrev:Står - aka. hva skiltene viser på street view. Vet ikke om vi er på to forskjellige steder? Det blir ny fartsgrense - altså skilt på begge sider av veien - rett bak fotoboksen. Uansett: Jeg kjørte i 50.
Det jeg egentlig er ute etter er om det er noen som pleier å kjøre der daglig som vet om det er noe nedsatt fartsgrense der for tida?
Som jeg skrev i forrige innlegg, jeg kjører der hver dag, og det er IKKE nedsatt fartsgrense på Mosseveien/E18.

Ang. spørsmålet om vi er på samme sted, så er det 2 fotobokser inn mot Oslo, og 2 fotobokser UT av Oslo. Det er en i hver retning på Svartskogtoppen, og der er fartsgrensen 80, og så er det 1 rett før man kommer til Ljabruveien på vei utovver. Der er det en busstopp som heter Vølund (og nedkjøring til den nye Sæterstranden). Den boksen jeg antar du mener, den er plassert på vei innover, etter at du har passert 2 lyskryss (det første ved Gladvollveien, og det andre ved Ljansbakken), rundt svingen, og kanskje 2 hundre meter lenger inn (rett før man kommer til Katten badeplass)!

Hvis det er flere fotobokser enn det på Mosseveien, så kommer det til å bli dyrt for meg :[-o<

Hvis jeg i så fall er på feil jorde, så beklager jeg :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mortenolb »

Jeg er temmelig sikker på at det var på høyresiden her at fotoboksen stod:

Bilde

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Jarodden »

Nei, den er et stykke lenger inn. Dette er akkurat før svingen hvor Gladvollveien kommer ned. Jeg har bodd rett oppi åsen på høyresiden der siden begynnelsen av 70-tallet.

At du DER ser at fartsgrensen går fra 60 til 50 så er det korrekt, jmf. min første post - men som sagt: fotoboksen er ikke der :-)
Sist redigert av Boxer den 20 aug 2013, 18:00, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av hakhap »

Sikler på mopeder i Tyskland, men lommeboke er fortsatt ikke full nok
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mortenolb »

Jeg er 99 % sikker på at fotoboksen var akkurat der, for jeg husker ei dirigerende vegvesendame som stod rett borti svingen, og dirigerte meg inn til høyre forbi den grønne pila(eller hva det er) rett rundt svingen. Jeg husker også bestemt at 50-skilta på begge sider av veien stod rett bak fotoboksen, derfor jeg også lå i 50, siden jeg pleier å bremse ned til fartsgrensa som kommer etter fotoboksen før jeg kommer til boksen, bare for min egen psyke sin skyld.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av MLeikarnes »

Sitter på ferga på veg hjem en snartur for å bytte til DR750'n for å kunne kjøre direkte fra skolen i Ålesund til Vangsmjøsa på Trollrally i morgen! Blir opp til Lesja så over Slådalsveien og Valdresflya dit. DR750'n har også idag blitt godkjent nedplombert til mellomklasse, null problem! :D

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 4
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av ArcticTiger »

MLeikarnes skrev:Sitter på ferga på veg hjem en snartur for å bytte til DR750'n for å kunne kjøre direkte fra skolen i Ålesund til Vangsmjøsa på Trollrally i morgen! Blir opp til Lesja så over Slådalsveien og Valdresflya dit. DR750'n har også idag blitt godkjent nedplombert til mellomklasse, null problem! :D

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 4
Troll-Rally, er ikke det i Fyresdal :-k
http://www.mcek.no/troll-rally/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av MLeikarnes »

ArcticTiger skrev:
MLeikarnes skrev:Sitter på ferga på veg hjem en snartur for å bytte til DR750'n for å kunne kjøre direkte fra skolen i Ålesund til Vangsmjøsa på Trollrally i morgen! Blir opp til Lesja så over Slådalsveien og Valdresflya dit. DR750'n har også idag blitt godkjent nedplombert til mellomklasse, null problem! :D

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 4
Troll-Rally, er ikke det i Fyresdal :-k
http://www.mcek.no/troll-rally/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriver feil hele tida, er Mini Troll, Vang i Valdres vi skal på :-o treffet er vel bare en unnskyldning for å kjøre forskjellige omveier på grus og svingete veier....... Haha! :D

Sitter på ferga på veg tilbake til Ålesund nå, skal kjøre en omvei om Vaksvikfjellet på grus istedenfor Ørskogfjellet for litt variasjon!
uploadfromtaptalk1377195041164.jpg
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 4
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av EtronX »

Sitter i Kirkenes. Skal snart ha frokost og så ruller vi inn i Russland :-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Snikendeugle »

Planen var søvn så jeg kommer meg på arbeid i morgen (i dag) etter ferie men det skulle ikke være lett..

Sent from my Galaxy Nexus
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Busa Trond »

:prf
Et vakkert skue da det kjørte forbi 3 stk Explorere
utenfor kontorvinduet mitt nå :thumleft

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: AW: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av sankyo »

På vei til Geilo via Gol. ;-)
Live long and prosper :janikk

Svar