NAF for motorsyklister?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

NAF for motorsyklister?

Legg inn av Bjerknez »

Siden jeg er grønn så det holder medtanke på MC/garantier/veihjelp etc. så kaster jeg meg ut til ulvene her med følgende spørsmål:

Hva skjer hvis man er langt pokker i voll oppe på Hardangervidda og man skulle få motorstopp med en helt ny sykkel?
Kan man ringe NAF og be dem frakte sykkelen til nermeste verksted (som er godkjent for å skru på den sykkelen man har) hvor dette igjen blir reparert på garantien?

Eller fungerer det ikke helt på samme måte med sykkel som med bil?

Ikke kan man trille en tung sykkel i nevneverdig grad så noen må jo hjelpe... ?

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av Kawagutten »

Du kan lese litt om det her

http://nafmc.com/bli-medlem/" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Du kan lese litt om det her

http://nafmc.com/bli-medlem/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, takk :)

Siden jeg med stor sannsynlighet skal kjøpe meg en Yamaha, så lurer jeg på om dem er enkle å ha med å gjøre med tanke på garantisaker?
Å starte ferien med å krangle med yamaha ved motorstans (som ikke kan klandresmeg selv) er ikke noe som frister :)

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:12, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av Bjerknez »

TheBandit skrev:Jeg har veihjelp gjennom forsikringsselskapet mitt (Eika), både på bil og mc. Så om det primært er veihjelp du er ute etter så sjekk med forsikringsselskapet først. :thumleft Advokatforsikring har jeg gjennom fagforeninga, så da mangler det bare "eksperthjelpa" til naf da. :prf
Joda, jeg er fullverdig NAF medlem, men det hjelper jo på en måte ikke veldig mye å få sykkelen til et verksted når man må krangle med Yamaha. (eller andre merker for den saks skyld)

Det jeg egentlig lurer mest på er om Yamaha stiller opp for kundene sine, slik at et autorisert verksted reparerer skaden/feil på garantien og lar meg kjøre videre uten at jeg skal blandes opp i garantisaken.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Du kan lese litt om det her

http://nafmc.com/bli-medlem/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, takk :)

Siden jeg med stor sannsynlighet skal kjøpe meg en Yamaha, så lurer jeg på om dem er enkle å ha med å gjøre med tanke på garantisaker?
Å starte ferien med å krangle med yamaha ved motorstans (som ikke kan klandresmeg selv) er ikke noe som frister :)
Jeg jobber hos en Yamahaforhandler. Garantisaker er det lite av, og det lille som er skaper ikke problemer hverken for kunde eller forhandler. Yamaha har ellers 5 års garanti på alle tungsykler :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Du kan lese litt om det her

http://nafmc.com/bli-medlem/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, takk :)

Siden jeg med stor sannsynlighet skal kjøpe meg en Yamaha, så lurer jeg på om dem er enkle å ha med å gjøre med tanke på garantisaker?
Å starte ferien med å krangle med yamaha ved motorstans (som ikke kan klandresmeg selv) er ikke noe som frister :)
Jeg jobber hos en Yamahaforhandler. Garantisaker er det lite av, og det lille som er skaper ikke problemer hverken for kunde eller forhandler. Yamaha har ellers 5 års garanti på alle tungsykler :thumleft
Det var betryggende å høre for en uerfaren MC'er med ti tommeltotter :)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av Carpa »

Hei
Litt misvisende tittel du har på tråden din om det er Yamaha og hvordan de håndterer garantisaker du helst vil høre om.

Kan være du vil få bedre respons om du endrer tittelen din til f.eks "Yamaha og garantisaker" :-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av Elruts84 »

Hei hei

Er rimelig fersk selv, men min MC forsikring fra Gjensidige har veihjelp med 500,- i egen andel. Så det må jo være nok uansett hvor i landet en står :-) Det er en standard forsikring uten ekstra ditt og ekstra datt.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:10, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av Andreas »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Du kan lese litt om det her

http://nafmc.com/bli-medlem/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, takk :)

Siden jeg med stor sannsynlighet skal kjøpe meg en Yamaha, så lurer jeg på om dem er enkle å ha med å gjøre med tanke på garantisaker?
Å starte ferien med å krangle med yamaha ved motorstans (som ikke kan klandresmeg selv) er ikke noe som frister :)
Jeg jobber hos en Yamahaforhandler. Garantisaker er det lite av, og det lille som er skaper ikke problemer hverken for kunde eller forhandler. Yamaha har ellers 5 års garanti på alle tungsykler :thumleft
Gratis berging og veihjelp er vell inkludert i garantien også?

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: NAF for motorsyklister?

Legg inn av Bringisen »

BMW har ikke 5 års garanti som Yamaha men har gratis veihjelp i garantiperioden med mulighet for fornyelse. Dette har jeg hatt på bilene mine også og det fungerer flott. Ellers er jeg fornøyd med BMW sin håndtering av recalls og garantirutiner. Har ikke hatt noe på min 800GS , men et par ting på min forrige 1200GS. Ble ordnet enkelt og smertefritt under servicene. Har dog aldri hatt bruk for veihjelp ennå.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar