Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av Bjerknez »

Uten å gjentameg selv så sier jeg igjen at jeg nermest har null peiling på MC, men vil gjerne vite litt om hva det er som gjelder i dag med tanke på hvilket merke som står høyt i kurs med tanke på racing sykler.

For ca. 15 år siden så kjøpte en kompis av meg som den gang var 23 år en Honda CBR 600R og han mente at dette var den kjappeste og tøffeste 600-kubikk'eren akkurat da. Han føy i et lite motorsykkelmiljø og de fleste mente nok at dette var "the shit" når det kom til racing sykkel i den klassen.

Alle merker har jo sin verstingmodell i størrelsen 600cc, så hva er egentlig de store forskjellene her?

Hvis jeg bare skal se på utseendet så må jeg vel inrømme at jeg liker Kawasaki best. Jeg synes dem har lagt seg på en fin linje med tanke på den grønne og den sorte fargen.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av TheHaughom »

Yamaha R6 er vel verstingen.
Utseendemessig må jeg vel være enig i at ZX-6R er den peneste.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av MH434 »

Hadde jeg vært deg ville jeg prøvekjørt/prøvesittet de du syntes er aktuelle!
Er så liten forskjell på de 600ccm'ne at her går det på hva DU syntes selv.

Er heller ingen klar "værsting" i denne klassen, bare se på 600 superstock, alle ligger som perler på ei snor ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av Kenny_85 »

Synes Triumph Daytona 675R både er den fineste og mest spennende sykkelen. I mine øyne en bedre pakke en hva de fire japsene tilbyr, men også en del dyrere.

Skulle jeg kjøpt 600 klasse i dag etter mine preferanser hadde jeg listet som følgende:
1. Triumph D675R
2. Kawasaki 636
3. Yamaha R6
4. Honda 600rr
5. Suzuki GSXR 600

Er mange sammenligninger av disse syklene på nett, her er en av dem
http://www.youtube.com/watch?v=veXxpqE9 ... 4E&index=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av erlend_cbr »

Jeg synes de fleste 600 er ganske så råe. Her er de jeg liker best:

Daytona 675R
GSX-R 600
ZX-6R 636
CBR 600RR
YZF-R6

Det finnes også et par andre, men de er jeg ikke så glad i. Daytonaen er definitivt på min ønskeliste. For en sykkel!
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

ZZR-Erling

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av ZZR-Erling »

1000: selvfølgelig S1000RR
600: tjaa...der er det vel mer likt

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av erlend_cbr »

Elolz skrev:Hvis 675 gjelder også, så er MV Augusta F3 uten tvil råest :yeyeye
Nydelig sykkel. Rått og aggresivt utseende, bare se på pottene. Bare synd at elektronikkpakken, som ved første øyekast er imponerende, viser seg å være elendig. Gutta i On Two Wheels endte opp med bedre rundetider da de skrudde av det de kunne.

Dårlig quickshifter, ABS'en er ustabil, traction-control'en fungerer dårlig, og den mangler styredemper. Den er også dyrere enn 675R.

Nei takk. Storebroren med 1000cc, derimot... Det er sykkel, det!
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av Bjerknez »

Kenny_85 skrev:Synes Triumph Daytona 675R både er den fineste og mest spennende sykkelen. I mine øyne en bedre pakke en hva de fire japsene tilbyr, men også en del dyrere.

Skulle jeg kjøpt 600 klasse i dag etter mine preferanser hadde jeg listet som følgende:
1. Triumph D675R
2. Kawasaki 636
3. Yamaha R6
4. Honda 600rr
5. Suzuki GSXR 600

Er mange sammenligninger av disse syklene på nett, her er en av dem
http://www.youtube.com/watch?v=veXxpqE9 ... 4E&index=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for denne videoen :)

Dette viser jo helt klart at det har skjedd en del ting de siste årene, for jeg har for meg at Honda CBR 600R var den som regjerte for noen år siden. Siden ikke MC har vert noe samtaleemne for meg siden den tid så satt jeg nok igjen med et intrykk om at det var Honda som var det som gjaldt i dag også, men så feil kan man ta :)

Når det er sagt så klarer jo uansett ikke en som meg å temme kreftene i en slik sykkel (slik han på videoen gjorde) så de svakhetene han finner vil kanskje aldri jeg merke noe til til vanlig bruk. Da går det nok mest på utseendet og tekniske data (for psykens skyld) :)

Av disse som ble testkjørt i videoen likte jeg Kawasaki'en og Ducati'en best med tanke på utseendet. Yamaha R6 var også tøff.
Men som sagt, alle disse har mer enn nok krefter til å kjøre meg helseløs samt gjøre meg til organdonor.

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av Moby »

Å kjøre deg helseløs klarer du fint på en sykkel med 50 hk. Det er idioten oppå som bestemmer farta :knegg
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av Bjerknez »

Moby skrev:Å kjøre deg helseløs klarer du fint på en sykkel med 50 hk. Det er idioten oppå som bestemmer farta :knegg
Neinei... det ække sant!

Det er størrelse på motoren som bestemmer hvor fort man kan kjøre! :)

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Hvilken racing sykkel er det som gjelder?

Legg inn av Moby »

Bjerknez skrev:
Moby skrev:Å kjøre deg helseløs klarer du fint på en sykkel med 50 hk. Det er idioten oppå som bestemmer farta :knegg
Neinei... det ække sant!

Det er størrelse på motoren som bestemmer hvor fort man kan kjøre! :)

Hehe, kanskje det er sånn det funker ;-)

Når det gjelder valg av 600cc spesielt de fire japse merkene er jeg enig med de over at forskjellen er minimal. Velg heller ut ifra forhandlernettverk og deletilgang det er viktigere...
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Svar